Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bergsvannet Hof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bergsvannet Hof

    Hei

    Var en tur å fløy på bergsvannet i går. Her var det helt topp is over hele vannet.
    Er det noen som pleier å fly her? Kunne hvert artig å møtes,trivelig med litt fellesskap.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    Har hytte ved Vikevann, et vann sydover fra Bergsvannet (eller Bærsjvann på lokalspråket).
    Skal ned dit neste helg (altså om en drøy uke), så vi kan jo holde kontakten.
    Det flys til tider på Vikevann av noen medlemmer som bor i Hof, så noe aktivitet er det.
    For øvrig så bor Otto Lagarhus, presidenten i NLF, ved Bergsvannet. Han er også etter hvert ivrig modellflyger, så kanskje vi kan lure ham ned på isen og lære ham noen tips?
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #3
      Hei. Har fundert litt på hvor det kan være et brukbart sted å fly på is innen rimelig avstand, så dette er interessant. Ser ikke bort i fra at jeg legger litt forskjellig i bilen og svinger innom en av de nærmeste helgene
      Hangar:
      Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

      "In thrust I believe"

      Comment


      • #4
        Originally posted by tema95 View Post
        Har hytte ved Vikevann, et vann sydover fra Bergsvannet (eller Bærsjvann på lokalspråket).
        Skal ned dit neste helg (altså om en drøy uke), så vi kan jo holde kontakten.
        Det flys til tider på Vikevann av noen medlemmer som bor i Hof, så noe aktivitet er det.
        For øvrig så bor Otto Lagarhus, presidenten i NLF, ved Bergsvannet. Han er også etter hvert ivrig modellflyger, så kanskje vi kan lure ham ned på isen og lære ham noen tips?
        Jeg har hytte i vannkanten ved det gamle sagbruket,Kopstadlinna 69. Jeg har akkurat tatt oppigjen hobbyen etter 15 års dvale, og har kjøpt meg en cessna med flottører så jeg har plan om å få flydd en del her til sommer`n.
        tenkte meg ned til helga, ser ut som det blir bra vær. Neste helg reiser jeg til SkiflyvningsVM
        i Oberstorf så da blir det ingen ting for meg.Men det kommer jo fler helger, så vi kan holde kontakt.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #5
          Denne helgen heter vaskerom og fliser for meg.

          Men vi holder kontakten.

          Jeg har fløyet en del på Vikevann i løpet av sommeren, men kan naturligvis besøke deg ved sagbruket (vet hvor det er hen).
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

          Comment


          • #6
            Er isen på Bergsvannet fremdeles ok? Hvis været blir så brukbart der oppe som de melder på yr.no regner jeg med å ta turen opp på lørdag eller søndag. Jeg finner jo selve vannet, men hvor flyr man?
            Hangar:
            Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

            "In thrust I believe"

            Comment


            • #7
              Originally posted by voltz View Post
              Er isen på Bergsvannet fremdeles ok? Hvis været blir så brukbart der oppe som de melder på yr.no regner jeg med å ta turen opp på lørdag eller søndag. Jeg finner jo selve vannet, men hvor flyr man?
              Nå var det vel vind så det holdt både lørdag og søndag.
              I tillegg var isen på Vikevann i oppløsning, med store åpne råker oh masse overvann.
              Med mindre det blir en lang kuldeperiode tror jeg sesongen er over på de vannene, inklusive Bergsvannet (men tok ikke turen bort dit).
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

              Comment


              • #8
                Hallo!

                Bor i Svarstad, var forbi Bergsvannet på lørdag.
                Da var det vann på isen i kantene! Det er nok kjørt for i år!
                Great Planes Fling
                Great Planes Slinger
                E-Flite Edge 540
                Tragi 704X
                Multiplex Funjet
                Multiplex Easyglider
                EMS Ventus 2c Klapptrieb, 4,8m
                Valenta ASW 17
                Futaba 10c FASST

                Comment


                • #9
                  Hei,
                  Antar at isen er tilbake for fullt på Bergsvannet nå. Vurderer å ta en tur dit i morgen søndag 4/1 (etter kirketid selvfølgelig) for å fly et par runder. Det er meldt bra vær.
                  Noen andre som har planer om dette? Tar ellers i mot tips om andre islagte vann i Vestfold hvor det drives RC-flyging for tiden.
                  Hangar:
                  Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                  "In thrust I believe"

                  Comment

                  Working...
                  X