Unconfigured Ad

Collapse

Hurra!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piper
    • Jan 2005
    • 378

Hurra!

Hei!

Det er som oftes bare dårlige nyheter å formidle vedr. modellflyplasser, her er vår solskinnshistorie:
    Etter at vår nye stripe i fjor ble regulert som permanent modellflyplass ble det i møte i formannskapet i går kveld vedtatt en langtidsleieavtale med Eidsberg kommune for 99 år, med rett til fornyelse!
    Var det noen som nevnte forutsigbarhet vedr. videre drift av klubben?

med LYKKELIG hilsen
    Terje Pedersen

Indre Østfold modellflyklubb
    Terje Pedersen

Indre Østfold Modellflyklubb

91399490
  • Jøllsrud
    • Oct 2007
    • 469

99 år skulle vel holde for de fleste medlemmer i klubben i dag? Hehe

Comment

• Mademan
      • Apr 2007
      • 1086

Grattis!
      Hvem har ansvaret for fornyelse?
      Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• piper
        • Jan 2005
        • 378

Formann har allerede annonsert at andre får ta forhandlingsrunden vedr. fornying av kontrakt, ingen skjønner hvorfor, hehe..
        Terje Pedersen

91399490

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Må bare gratulere. Skulle ønske vi var så heldige.
          Vet ennå ikke om vi har noe sted å fly i sommer..
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• spewster
            MFN Skribent
            • Aug 2007
            • 1134

Originally posted by piper
            Hei!

Det er som oftes bare dårlige nyheter å formidle vedr. modellflyplasser, her er vår solskinnshistorie:
            Etter at vår nye stripe i fjor ble regulert som permanent modellflyplass ble det i møte i formannskapet i går kveld vedtatt en langtidsleieavtale med Eidsberg kommune for 99 år, med rett til fornyelse!
            Var det noen som nevnte forutsigbarhet vedr. videre drift av klubben?

med LYKKELIG hilsen
            Terje Pedersen

Indre Østfold modellflyklubb
            Grattulerer, hvor er den nye stripen deres?
            Stian Håvak (82)
            Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• Rein
              • Feb 2006
              • 172

Gratulerer.
              Det hadde vært interesant å få vite litt om hvordan dere klarte å komme frem til denne avtalen.
              Vi i Gullknapp Modellflyklubb er i ferd med å bli skviset bort fra Gullknapp flyplass, som nå heter Arendal lufthavn Gullknapp. Aktiviteten med fullsize øker, og vi ser oss desverre nødt til å finne en alternativ plass å fly på.
              Hva slags område er det dere har fått?, er det langt til naboer?, Brøyting om vinteren?, osv, osv

Mvh Rein Lepson
              mine fly;
              Noen kommer
              noen går.

Comment

• piper
                • Jan 2005
                • 378

Heisann!

Plassen ligger i Trømborg i Eidsberg kommune midt i Østfold. Nærmeste naboer er et bokollektiv for eldre(perfekt med tanke på støy, eller hva?) . Ellers ligger det en 2-3 gårder ca. 1-2 km unna.
                Saken har ikke vært enkel, har pågått ca. 2 år. Vi har et styre, og i særdeleshet en formann som har brukt hele sin fritid på å dokumentere/påvirke lokalpolitikere for å fremme vår sak.
                Det unike her er vel det faktum at kommunen har bekostet en fullstendig reguleringsplan som gjør oss sikre på at videre aktivitet er permanent sikret. Stripa er 200 meter lang med "golfbanekvalitet".
                Ps. Vi hare slutta å brøyte i Østfold, seks uker vinter ifjor, seks timer i år!

mvh Terje
                Terje Pedersen

91399490

Comment

• bad scientist
                  • Oct 2006
                  • 1506

Hadde uansett vært fint om denne formannen kunne brukt ennå litt mer av sin fritid på å fortelle hvordan han har gått fram. Har inntrykk av at det er en del klubber der ute som mangler stripe i store deler av sesongen. LMFK er intet unntak.
                  Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                  Lillehammer mfk

Comment

• Sondre Aabø
                    • Aug 2005
                    • 165

Gratullerer med permanet avtale!

Snøskoffa var vel fremme en formiddag her i Halden i "vinter"!
                    Med Vennligst Hilsen
                    Sondre Aabø
                    www.aircam.no

Comment

• audifrik
                      • Mar 2008
                      • 497

jeg er da så heldig ig være nytt medlem i indre østfold modellflyklubb og må bare si at denne stripa vi har fått er stor og fin.. ganske bra underlag og lande og ta av på for til og med min lille elektro cessna (som virker noen ganger hehe). alt er bare toppers
                      Lower, Lower, oops.
                      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• retlaw
                        • Jan 2007
                        • 896

Og for en klubb...

Jeg som også er ganske ny i klubben er også imponert over flystripen og ikke minst plassen rundt den. Mann kan virkelig fly så langt vekk som enn tør før synet mister orienteringen på modellen. Den nye stripa som er under et år gammel er allerede førsteklasses og bedre skal den bli. Med den nye leieavtalen har vi nå muligheten til å søke om flere midler til å gjøre klubben enda bedre og mer trivelig. Nå som sommeren ikke er så langt unna er snart klubbhus/brake på plass. Med litt dugnad arbeid fremover vil sikkerhetsgjerde, veien og parkeringsplassen bli utbedret. Og nå som det har blitt mer liv i helikoptre miljøet der (lurer fælt på hvorfor) skal jeg forsøke å få tillatelse av klubbens styre til å bygge en liten helipad på 2,4 x 2,4 meter.

Skryt skal medlemmene der ha som alle er hyggelige og ønsker deg velkommen til et miljø med mye trivsel. Ikke slik som i andre klubber jeg har vært innom som indirekte ikke ønsker deg velkommen. Tvert imot En triveligere RC miljø tror jeg blir svært vanskelige å finne

Hørt mye positivt om formannen og fått med meg mye klubbens forum om alt som har blitt gjort av ham. Forhåpentligvis så for jeg sjansen til å ta av meg hatten for, hvis han bare kan legge fra seg arbeidet og komme seg på stripen han å
                        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• piper
                          • Jan 2005
                          • 378

hei hei

Kjempehyggelig å høre at dere nye medlemmer allerede trives så godt. Det har sine grunner til at nettopp det sosiale og fokus på mottak av nye medlemmer, både flyvere og ferskinger er blitt satt i høysetet. Opplevde selv for snart 20 år siden hvordan cowboymentalitet og hovmod gjorde sitt til at jeg den gang ikke fikk hjelp og kom skikkelig i gang med hobbyen.
                          Klubben ble stiftet med dette for øye: Først og fremst skal nybegynnere behandles med respekt. Vi har alle vært der.
                          Håper å se dere på Fossum i helga karer!

mvh Terje
                          Terje Pedersen

91399490

Comment

• audifrik
                            • Mar 2008
                            • 497

jeg er hvertfall kjempefornøyd med denne klubben jeg er i. var innom en annen klubb og tittet først og det var ikke det samme.. hos iøm kom folk bort med en gang og begynte og snakke og bli kjent. det betyr ganske mye for en som er fersk. og for min del fikk jeg hjelp til og sette opp og finne ut av mitt første fly.. fuel flyet er snart klart for jomfrutur også.
                            blir nytt innkjøp av helikopter snart også pga jeg har solgt begge jeg hadde. skal over til thunder tiger mini titan,t-rex 450 eller twister 3d storm 440.. ikke bestemt meg ennå. blitrt rådet til mini titan. noen anbefalinger her??
                            Lower, Lower, oops.
                            Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• retlaw
                              • Jan 2007
                              • 896

Originally posted by audifrik
                              jeg er hvertfall kjempefornøyd med denne klubben jeg er i. var innom en annen klubb og tittet først og det var ikke det samme.. hos iøm kom folk bort med en gang og begynte og snakke og bli kjent. det betyr ganske mye for en som er fersk. og for min del fikk jeg hjelp til og sette opp og finne ut av mitt første fly.. fuel flyet er snart klart for jomfrutur også.
                              blir nytt innkjøp av helikopter snart også pga jeg har solgt begge jeg hadde. skal over til thunder tiger mini titan,t-rex 450 eller twister 3d storm 440.. ikke bestemt meg ennå. blitrt rådet til mini titan. noen anbefalinger her??
                              Delte meninger om hvem av disse som best. Jeg holder med trex og innbiller meg at de fleste menner det samme (finnes nok av tråder som tar for seg dette). Trex 450, Mini titan og den nye MA banditt er alle gode helikoptere. Tvister 3D og Storm 440 ligger milevis langt etter når det gjelder fly egenskapene og ikke pris.
                              Jeg flyr både trex 450 og 600. Skal på stripa imorgen. Om du skal ditt imorgen så for du meg i aksjon.
                              Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

Working...