Det er ikke slik i dette samfunnet at ingen får lov til å kjøre bil fordi noen blir tatt i å kjører for fort, heldigvis. Når det er sagt skal jo lover følges, men vi kommer nok ikke til å se en reduksjon i bruken av små kameraer med tidvis dårlig oppløsning montert i modellfly av den grunn. Så lenge utviklinga går mot mindre, letter, billigere og bedre kameraløsninger vil det nok desverre(??) snarere bli mer utbredt tenker jeg.
Unconfigured Ad
Collapse
Fpv i påskefjellet
Collapse
X
-
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Noen FPV'ere her inne som har briller de ER fornøyd med? Som gir opplevd størrelse noe i nærheten av det som er lovet "rundtom"?
Jeg har allerede bestilt disse brillene som desverre ser ut til å minne veldig om de som du var misfornøyd med....
Er også interessert i å høre hvilke kamera dere bruker. Jeg lurer på å gå fra 380 linjers (KX131C) til SN555. Noen som har brukt dette kameraet? Er jo ikke videre imponert over bildekvaliteten i KX131C heller.. er det brukenes til FPV i det hele tatt?
Jeg holder på med min første FPV modell og den blir av alle ting basert på en slik EasyGlider-etterligning, RCS SkyGlider. En liten video av kamerariggen som akkurat er ferdig.
Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Hei Anders
Unnskyld - men brillene du har bestilt er dessverre bare noe crap. Tror de annonserer med 50+ tommer på 3 meter men minner mer om en reise tv på den samme avstanden. Hvis du ikke har falkeblikk så er de relativt slitsomme å fly med ....
Det reflekteres også lys fra LCD displayet fra sideveggene inne i brillen noe som gir en følelse av mindre bilde
De fleste brillene som er der ute i dag kommer fra en håndfull Kina produsenter og er bygget over samme lest.
Drev for en del år siden på med Virtual Reality computer animeringer - i den tiden da VR var hot fantes det mengder med leverandører av høy kvalitets briller, men i dag der dette dessverre skrumpet inn til en håndfull hvorav de som produserer bra utstyr har noen priser som kan drepe et hvert initiativ - hvis man da ikke driver kommersiellt.
Bruker litt forskjellig utstyr, dette kameraet er er bra - rask bildeprossesering og solid med god oppløsning og har mulighet for objektiv med eletrisk motor på zoomen ( dessverre noe tungt grunnet metall kasse).
Det gir en del bedre bildekvalitet enn KX 132, 171 og 191 (har et KX171 med et utvalg av liser og det fungerer også "greit nok")
Ser du driver en del med video så skal du ha topp kvalitet på et opptak så er vel det eneste alternativet å gå for et lite og lett HD kamera (de har jo stupt i pris) og montere på en modell som kan løfte en del vekt, men legger du det i bakken blir $$$$ konsekvensene mye større....
Grei kamera montering - bruker du HeadTracker for å styre?
Finnes allerede en del fredige kamera monteringer ute i markedet
Ser ut som servoer/mottaker/styreenhet har noe lav oppløsning, virker som det går noe hakkete når du beveger i Tilt/Pan planet. Videre har du kameraet montert på en "lang arm" - et stykke vekk fra servoen noen som vil forsterke denne efekten. Du kan prøve å dempe kameraet ved å montere en form for fjær/strikk anordning (f.erks fjærstålet som sitter inne i vindusvisker bladet) som gir servoene motstand
-Frank-Last edited by Quadrocopter; 20-05-08, 07:41.Comment
-
Bruker litt forskjellig utstyr, dette kameraet er er bra - rask bildeprossesering og solid med god oppløsning og har mulighet for objektiv med eletrisk motor på zoomen ( dessverre noe tungt grunnet metall kasse).
Det gir en del bedre bildekvalitet enn KX 132, 171 og 191 (har et KX171 med et utvalg av liser og det fungerer også "greit nok")
Ser du driver en del med video så skal du ha topp kvalitet på et opptak så er vel det eneste alternativet å gå for et lite og lett HD kamera (de har jo stupt i pris) og montere på en modell som kan løfte en del vekt, men legger du det i bakken blir $$$$ konsekvensene mye større....
Det er planen, ja. Jeg har besilt HTracker1 med Futaba kontakt. Skal passe på direkten i radioen min.
Alt er planlagt. Servoene er Hyperion Atlas digital i bunn og en HS-81 på "midten". Det er rachettene på radioen som gjør at det hakker. Når jeg får headtrackeren blir det helt andre boller...
Kameraet er montert på en "pidestall" med hensikt. Når ser nedover ønsker jeg å se utfor kanten på flykroppen så jeg ikke bare ser ned i foamen. Modellen er en motorglider så hovedmengden med flyging skal skje med propellen klaffet inn og lite vind. Jeg innser at kameraet sikkert kommer til å være urolig akkurat i opptrekkene.
Om jeg flyr ett sted med ujevn landing kan jeg ha en bryter på radioen som legger kameraet frem og helt ned mot en skumgummi slik at det får støtte, og så fly flyet inn uten brillene.
Dette er min første FPV løsning for å teste litt. Om jeg blir hekta på dette her må jeg ha en annen modell som jeg bygger spesielt med tanke på FPV. Alt FPV utstyret jeg kjøper er av bra kvalitet slik at jeg flytter det med meg (regner med å bli hekta...) Alternativer er MPX Cularis og EasyStar. I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg å brukt en glider siden den gir myyyye lenger flytider med høye trekk. Cularis har også enormt med plass under canopyen (jeg har en uten motor fra før), og en stor sterk vinge som gir glimrende stabilitet. I tillegg er den kapabel til "lett aerobatikk", og har flaps som gir butterfly og glimrende landingsmuligheter.
Ka du trur?Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment