Unconfigured Ad

Collapse

Hva skjer med RC-flight?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Hva skjer med RC-flight?

I en uke nå har det vært bare tull på www.rc-flight.com, og nå er sidene helt nede. Hva skjer?
  • MaxMekker
    • Nov 2006
    • 320

ikke betalt regninga ser det ut til.
    =================
    Runar Holm
    www.maxmekker.com
    =================

Comment

• Olavjoergensen
      • Jun 2005
      • 2208

De har besluttet å legge ned driften for over 1 mnd siden.

Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

Comment

• Sniper
        • Nov 2005
        • 1386

Ikke lett å drive norsk modell-webshop i disse dager. Må "innrømme" at jeg heller handler utenlands og sparer tusenlapper på det. Burde sikkert sponse lokale/nasjonale ildsjeler, men..
        Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Det var synd. De hadde mange interessante modeller som ikke fantes andre steder i Norge. Jeg har kjøpt to fly der.

Comment

• Eureka
            Forhandler
            • Aug 2002
            • 764

Det er som det sies over, RC-Flight har besluttet å legge ned virksomheten.
            Det er en styrt avvikling, og årsaken ligger bl.a. i mangel på tid og interesse for videre drift.
            Dagens dollarkurs og konkurranse fra utenlandske nettbutikker presser marginene, og gir for lite i kassa.

Kjell Aanvik

Comment

• jijohans
              • Dec 2005
              • 1169

Originally posted by Eureka
              Det er som det sies over, RC-Flight har besluttet å legge ned virksomheten.
              Det er en styrt avvikling, og årsaken ligger bl.a. i mangel på tid og interesse for videre drift.
              Dagens dollarkurs og konkurranse fra utenlandske nettbutikker presser marginene, og gir for lite i kassa.

Kjell Aanvik
              Høye priser og dårlig utvalg/webshop's tvinger oss til å handle i utlandet.
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Olavjoergensen
                • Jun 2005
                • 2208

Originally posted by jijohans
                Høye priser og dårlig utvalg/webshop's tvinger oss til å handle i utlandet.
                Det er vel strengt tatt ingen som tvinger deg til å handle i utlandet, er det vel? Sammenlikner man priser med f.eks USA så er det flere grunner til at det er billigere der. En av de store årsakene er import systemet i USA kontra det som er i Norge. Prisen i Norge er vel ikke noe høyere enn på andre ting man kjøper her til lands! Hvis alle tenker at det er så dyrt å handle i Norge og kun kjøper alt de trenger utenlands så blir det spennede å se hva som er igjen etter noen år.... Prisene reflekterer den Norske markedet og det må de også gjøre skal det være noe vits å drive butikk. Kjøper du mat,klær,hus,bil osv på internett fra utlandet også?

Mvh Olav Jørgensen
                Olav Jørgensen
                Low & fast

Comment

• jijohans
                  • Dec 2005
                  • 1169

Originally posted by Olavjoergensen
                  Kjøper du mat,klær,hus,bil osv på internett fra utlandet også?

Mvh Olav Jørgensen
                  Nei, men må da være måte på da prisen på enkelte rc ting i norge er både gange 2 og 3
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Jøllsrud
                    • Oct 2007
                    • 469

Siden vi i Norge skal tjene så forferdelig mye, så sier det jo seg selv av det som selges i Norge må koste mere enn i land der de tjener mindre.

Comment

• Olavjoergensen
                      • Jun 2005
                      • 2208

[QUOTE=jijohans;174759]Nei, men må da være måte på da prisen på enkelte rc ting i norge er både gange 2 og 3[/QUOTE

Noe av årsaken til disse prisene er med Import systemet å gjøre. Jeg kan ikke slike ting godt nok, men har fått det forklart av en som kan det. Av flere årsaker er det visstnok mye enklere og billigere å drive en butikk i USA enn Norge. Og prisene reflekterer dette ganske mye. Jeg har god kontakt med flere som driver rc butikk i Norge og INGEN av dem har godt betalt for det! Å drifte et slikt sted i Norge koster naturligvis mye p.g.a de høye prisene det er på ALT i norge! Syntes det er synd det er sånn, fordi det er mye mer hyggelig å komme inn i en hobbybutikk til en man har handlet hos i flere år, få gode råd mens mans slår av en prat osv... Samtidig som man støtter opp en bedrift i miljøet.

Mvh OJ
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

Comment

• Holger
                        • Feb 2006
                        • 734

Dette er jo langt fra første gangen diskusjonen er oppe.....selv er jeg stolt av å kunne si at jeg handler her på berget, selv om jeg riktignok ikke har handlet av nevnte bedrift i denne tråden!
                        Man kunne sikkert argumentert på mange fine måter både positivt og negativt, men faktum er at for hver butikk som evt legger ned i dette landet fordi "du og du" handler i utlandet så blir det vanskeligere for laaaaangt flere å holde på med hobbyen.
                        Ja, de kan jo bare handle i utlandet de også men spørsmålet er om de vil!?
                        Jeg har akkurat handlet meg en pakkeløsning med mellomstort fly med alt tilbehør som trengs i skrotten.
                        Jeg har ikke engang giddet å regne på hva de kunne ha vært og spare på å handle i utlandet, rett og slett fordi jeg setter pris på å ha ting tilgjengelig her hjemme.....og ikke minst et tillitsfullt og trygt kundeforhold.

Et eksempel er da jeg kjøpte pakka mi med fly...det manglet et par småting på lager. Forhandler ringer meg og forklarer dette, og lurer på om det går greit å bare ettersende det i posten. I tillegg til dette hadde de ikke servoene i settet på lager og sendte med ett sett andre servoer i stedet....litt kraftigere og kanskje litt bedre (de spurte om dette var ok også)
                        Det er mulig man kan oppleve dette utenlands også, ikke vet jeg, men her opplever jeg det ihvertfall, og det kjennes trygt ut når man skal svi noen høvdinger!

Så min oppfordring er: tenk dere om når dere konsekvent banker inn visa nummeret i "junaiten" eller andre steder i verden bare fordi dere skal spare en tusenlapp.
                        Den tusenlappen blir mest sannsynlig "peanuts" på lang sikt.
                        Anders Bruneberg
                        Raufoss

Comment

• olle
                          • May 2002
                          • 708

Som RC Flight selv sier. De legger ned fordi "vi" ikke handler nok hos dem.
                          En helt grei avgjørelse. Dette er det "vi" (kundene) som har bestemt (forårsaket).
                          Hvis det er slik "vi" kundene vil ha det, så blir det slik. Ingen jobber gratis eller for småpenger i dette landet lenger. Heller ikke de som driver nettbutikk.
                          Helt greitt for mitt vedkommende. Jeg behersker å bestille fra utlandet.
                          Men, er det slik vi vil ha det? At butikkene her i landet må kaste inn håndkledet?
                          Tviler litt på det. Ikke alle innen denne hobbyen er komfortable med å handle utenlands.
                          Det blir ikke det samme lenger, hvis alle nettbutikkene innen denne hobbyene må gjøre som RC Flight gjør nå. Da er miljøet blitt "fattigere" her i landet, samme hvor billig vi kan handle i utlandet.
                          Men, hvis majoriteten stemmer for at slik vil vi ha det, så blir det slik.
                          Hmmm...
                          Det er noe som heter at det er for sent å snyte seg når nasen er borte.
                          Bare noen tanker en sen nattetime.....

olle

Comment

• ERJ
                            • Aug 2007
                            • 935

Norske hobbybutikker...

Om nå bare alt hadde vært så vel...
                            For de av oss som kjører med et radioutstyr som ha mistet sin norske agent har dette
                            med og handle her hjemme vært komplett umulig. Noe som har tvunget oss utenlands.
                            Om vi aldri så lite har villet det.

Derfor tror jeg at bildet er noe mere nyansert enn som så. Nær sakt desverre...
                            Så istedenfor og være arg og galen på en totalt uinnteressert "importør" bruker vi
                            minste motstands vei...Hvor pengene ikke havner her hvor de skulle vært. - I Norge!
                            Og da er det lett og legge litt andre ting til bestillingen. Kanskje av utstyr som vi godt
                            kunnet kjøpt her på berget istedenfor...

Mvh Einar - vi kunder er noen finurlige vesener av og til...

Comment

• Anders Moen
                              • Aug 2007
                              • 129

Virker som de starter på nytt under et nytt navn (kanskje)...blir iallfall sendt videre til http://www.rc-scandinavia.com hvor det er uferdige sider ser det ut som
                              Mvh,
                              Anders Moen

Comment

Working...