Unconfigured Ad
Collapse
Hva skjer med RC-flight?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Comment
-
Jeg begynte med rc omtrent samtidig med at IMPX åpnet på lillehammer, har alltid et par spørsmål og en liten samtale når jeg handler noe. Får alltid gode svar, og har lært mye av å handle der. For en ustrukturert scracthbygger ute av stand til å lage adekvate handlelister, så er det uunværlig å kunne hive seg på sykkelen og hente den lille delen jeg glemte å kjøpe tidligere på dagen. Rc miljøet blir absolutt fattigere hvis de lokale sjappene forsvinner, og det er vel egentlig opp til oss kunder om de overlever..Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Ser ut som om det er ting på gang her og:
http://www.eureka-rc.no
Jepp....
Hær skjer det store ting !!
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
-
Comment
-
En TRex 600N med motor koster i Taiwan Kr 5.192,-, sleng på litt frakt så er du på ca Kr 5.700 ved norsk grense før norsk mva er betalt.
Hva får du den for hos norsk forhandler/importør? Futtige Kr 800,- ekstra eller litt drøyt halv mva. For den summen får du da også service fra en norsk forhandler/importør
Så ok, om du snyter staten for mva så klarer du å slå norsk pris, betaler du din mva (med glede eller ikke) så er den faktisk billigere her hjemme.
Her har selvsagt volum mye å si. Når man kjøper så mange og har såpass lager at man kan tillate seg båtfrakt så er det en helt annen greie enn når de kommer enkeltvis med kurer som en noen importører gjør. Så lenge importørene importerer 1 og 1 eller kanskje 2 i slengen så blir det selvsagt dyrt...Comment
-
Noen hundre kroner mer tåler jeg fra norske forhandlere, men se hva CMP-fly koster i Norge i forhold til USA eller Kina for eksempel. ESM var bra priset på RC-flight syns jeg.
Den vanligste årsaken til at jeg handler fra USA er at jeg ikke får tak i alt jeg trenger i Norge. Normalt gidder jeg ikke be en norsk butikk bestille for meg hvis det er noe nytt jeg trenger, for det tar ALDRI så kort tid som de lover.
Jeg er ute etter et nytt digitalkamera nå. Kameraet jeg vil ha koster 3900 kr i Norge, og $300 i utlandet (pluss moms sef). Det er mistenkelig. Frakten blir $40.Comment
-
Noen hundre kroner mer tåler jeg fra norske forhandlere, men se hva CMP-fly koster i Norge i forhold til USA eller Kina for eksempel. ESM var bra priset på RC-flight syns jeg.
Den vanligste årsaken til at jeg handler fra USA er at jeg ikke får tak i alt jeg trenger i Norge. Normalt gidder jeg ikke be en norsk butikk bestille for meg hvis det er noe nytt jeg trenger, for det tar ALDRI så kort tid som de lover.
Jeg er ute etter et nytt digitalkamera nå. Kameraet jeg vil ha koster 3900 kr i Norge, og $300 i utlandet (pluss moms sef). Det er mistenkelig. Frakten blir $40.
Esm var bra priset hos Rc-flight??????, det var først når de fikk konkurasse fra en annen butikk i Norge at prisene på Esm hos Rc-flight ble bra. De falt jo med nesten 50% over natta...
Hilsen
Frank BHilsen
Frank Bøhmer
---------------------------
God created Earth. The rest was made in China...Comment
-
Når har jeg ikke holdt på med modeller så mange år men jeg har i hvertfall sett at siste tre årene så har det kommet til flere og flere nettbutikker i norge som selger rc utstyr , i tillegg så har jo de store nettbutikkene innen data hengt seg på bølgen f. eks Komplett data osv .
så det er ikke slik at mange har gått overende ennå . Griffin legger opp pga alder og nå rc- flight. Fortsatt mange å velge mellom.
Viss det er slik at ikke alle tjener penger lenger så tror jeg at konkurransen i norge er blitt større og ikke nødvendigvis at problemet er at folk handler for mye i utlandet .
Mitt inntrykk er i hvertfall at større ting f, eks fly ikke er så mye billigere å hente i utlandet pga fraktprisen, mva, fortolling osv . Dessuten er det en risiko for av varen er ødelagt når man får den, og da er det vanskelig å klage .
Viss forhandlerne i norge kunne få ned prisene på reservedeler og småting som er enklest å handle ute så tror jeg de hadde tjent på det i lengden .
Jeg gidder ikke å betale 3 ganger pris på en dings jeg trenger, da venter jeg heller en uke på pakka fra utlandet.Geir I WalderhaugComment
-
Comment
-
Comment
-
Hadde gleden av å handle 3 fly fra RC-Flight og de hadde kjempeservice. Siden jeg bor i Oslo trengte jeg ikke å få det frakta - bare gjorde en avtale om henting. Jeg synes det er trist at de legger ned men har full forståelse for at er fortjenesten for lav så kommer man til et punkt hvor man ikke vil mer.
Jeg handler i Norge hvis varen(e) er å få der, hvis ikke, bruker jeg utlandet. Synes at vi skal støtte opp om de som prøver å holde liv i sjappa si her.Comment
-
Synd at dere legger ned Kjell, som du vet har jeg noen prosjekter på gang som jeg hadde håpet på litt mer "hjelp" til fra dere.
Til diskusjonen forøvrig så mister vi nå en butikk med et sortiment som få andre norske nettbutikker kan skilte med. Dette gjelder ikke minst oss som er interessert i litt større skalamodeller. Uansett blir det én butikk mindre å velge fra, og det har vært en butikk med kunnskap og ferdigheter ikke bare innen egne varer og sortiment, men også skalabygging generelt.
Men, jeg forstår godt at man kan gå lei.http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
Jeg synes da tydelig å lese mellom linjene at begge de involverte har planer om å starte opp igjen hver for seg, slik har de drevet tidligere også så jeg ser ingen grunn til at varespekteret til RC-flight skal forsvinne.
Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor så mange her sier at det har blitt umulig å drive hobbyforetning i Norge.. Har det noen gang vært flere rc-forhandlere i Norge?
Og har nordmenn noen gang brukt mer penger på RC-utstyr? Tror ikke det nei!
Når det gjelder billige kina varer og lav dollarkurs så får vel Norske forretninger akkurat like stor fordel av dette som vi forbrukere?
Kanskje vi ordner opp i den problematikken bare vi boikotter OL seremonien..
Jarle HøviskelandIt's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.Comment
-
Prisene og servicene er det som styrer det hele.
Alle, uansett vareslag, om det er modellfly, bildekk, TV, stereo, hvitevarer og ikke minst kolonial e.l. så kjøper vi der tilbudet er billigst. Slik er det og slik blir det bestandig. Jeg har lyst å se den som med hånda på hjertet betaler noen tusen ekstra for å støtte nærbutikken..Nei vi kjøper der det er billigst og ferdig med det.Mvh.
Rolv LeirroComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment