Unconfigured Ad

Collapse

Hva skjer med RC-flight?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eureka
    Forhandler
    • Aug 2002
    • 764

Originally posted by Christen
    Kjell, jeg skal ikke begynne å synse i hva grunnen er, du skriver at det er av økonomiske årsaker og da er det sikkert det (forstår ikke hvorfor dere andre her skal begynne å spre rykter om noe annet, mange som starter på nytt etter en konkurs) Håper du kommer sterkere tilbake med ny butikk Det værste som kan skje er at vi forbrukerene mister konkuransen og utvalget i markedet.

Det å løfte seg opp fra gjørma og stable seg på beina igjen etter et fall er tøft noen ganger!

Stå på Kjell.
    Jeg skal ikke si noe som helst om hvorfor jeg trakk meg ut av RC-Flight, det hører ikke til i det offentlige rom, jeg vil bare presisere følgende:
    RC-Flight er ikke konkurs, vi har valgt å avvikle selskapet.

Jeg ser at Richard Blindheim har en webside oppe, og det er mulig at jeg kommer til å sette igang med Eureka RC igjen.

Kjell Aanvik

Comment

• olle
      • May 2002
      • 708

Merkelig....
      Hobbycity er vel den mest omtalte utenlandske nettbutikken her på forumet.
      Men til tross for all omtalen, så er det brått ingen som handler der !?
      Det får da være måte på å gå rundt grøten.
      Når man sjekker ut av deres webshop og sender ordren, så setter man både oppgitt tollverdi og type sending selv.
      Slik var det i hvertfall sist jeg handlet der, for noen uker siden.
      Og som sagt, de er ikke den eneste som tilbyr å sette ned verdien på sendingen og evt sende den som gave med privat avsender slik at man unngår norsk moms og fortollingsgebyr fullstendig.
      Det var da pussig hvor få det er som akkurat nå ikke vet noe om dette
      Og dette kan selvsagt ikke en norsk butikk gjøre, og slippe unna med det hos myndighetene.
      Ja, det var bare 25 % billigere.
      Men så har man lønninger pluss alle faste og løpende utgifter. De er høyere i Norge enn i noe annet land her på kloden.
      En kineser som jobber i denne bransjen som vanlig arbeider, tjener et sted mellom 400,- og 1200,- norske kroner pr måned.
      Man kan kanskje forsøke å avertere etter folk til den lønna her i landet, og se hvor mange som er interessert i jobben.
      Så at ting blir dobbelt opp her i landet, forundrer ikke meg ihvertfall.
      Særlig hvis man skal drive lovlig og leve av det i tillegg.
      At noen kan drive en nettbutikk som en bigeskjeft, og selge billigere, er noe helt annet.
      Men de butikkene dukker opp og forsvinner gjerne like raskt, når ting ikke er så spennende lenger og det viser seg å være mer jobb enn penger.

olle
      Last edited by olle; 06-04-08, 12:25.

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Ok. Har aldri handla fra hobbycity.

Uansett så vet vi hvorfor sidene til RC-flight ikke fungerer lenger.

Comment

• Roy Jimmy
          • Apr 2004
          • 239

Hva mener du ?

Originally posted by olle
          Merkelig....
          Hobbycity er vel den mest omtalte utenlandske nettbutikken her på forumet.
          Men til tross for all omtalen, så er det brått ingen som handler der !?
          Det får da være måte på å gå rundt grøten.
          Når man sjekker ut av deres webshop og sender ordren, så setter man både oppgitt tollverdi og type sending selv.
          Slik var det i hvertfall sist jeg handlet der, for noen uker siden.
          Og som sagt, de er ikke den eneste som tilbyr å sette ned verdien på sendingen og evt sende den som gave med privat avsender slik at man unngår norsk moms og fortollingsgebyr fullstendig.
          Det var da pussig hvor få det er som akkurat nå ikke vet noe om dette
          Og dette kan selvsagt ikke en norsk butikk gjøre, og slippe unna med det hos myndighetene.
          Ja, det var bare 25 % billigere.
          Men så har man lønninger pluss alle faste og løpende utgifter. De er høyere i Norge enn i noe annet land her på kloden.
          En kineser som jobber i denne bransjen som vanlig arbeider, tjener et sted mellom 400,- og 1200,- norske kroner pr måned.
          Man kan kanskje forsøke å avertere etter folk til den lønna her i landet, og se hvor mange som er interessert i jobben.
          Så at ting blir dobbelt opp her i landet, forundrer ikke meg ihvertfall.
          Særlig hvis man skal drive lovlig og leve av det i tillegg.
          At noen kan drive en nettbutikk som en bigeskjeft, og selge billigere, er noe helt annet.
          Men de butikkene dukker opp og forsvinner gjerne like raskt, når ting ikke er så spennende lenger og det viser seg å være mer jobb enn penger.

olle
          Først har aldri handlet oss Hobby City.
          Men skjønner ikke helt hvor du vil,?
          Mener du at det ikke går ann å drive butikk i Norge fordi alle andre handler ulovlig fra utlandet ?
          Vis du ikke har skjønt det enda,pris er ikke alltid avgjørende for hvor man handler les tråden her så vil du finne masse innspill som ikke kun går på pris.

Og til trådstarter "sorry" for at vi er langt off topic men du har vel fått svar på hvorfor RC-Flight sidene ikke virker.
          Men tråden har vel tatt en annen vending,som går på at vi skal legge igjen penger oss den lokale pusheren så den sjappa overlever.Og at det er kundens ansvar at denne går med overskudd .Siden vår markeds økonomi gjør det umulig å konkurrere med utenlanske butikker som driver ulovlig OSV.
          Snakk om ansvars fra skrivelse,se på de Norske butikkene som får det til og øker omsetning og resultatt.Og lær av de.

Ja det regner i dag så har ikke annet å gjøre enn å sitte her.
          Last edited by Roy Jimmy; 06-04-08, 12:57.
          Vennlig hilsen
          Roy.

2,Biler.
          1,Leilighet.
          masse øl i kjøleskapet.
          + diverse innbo.

Comment

• Eagle
            • Jan 2006
            • 1299

Et lite sidesprang.
            Å få tilsendt en pakke som "gave" hjelper ikke en dritt. Det er moms på gaver, om verdien er høy nok. Dette har jeg erfart mange ganger, før jeg forstod kluet. Men hvordan man "snyter" på momsen, skal ikke jeg gi oppskriften på. Det er uansett forsikrings verdien på pakka, som avgjør om den er momsbelagt eller ikke. Om det er gave, eller en bombe, spiller ingen rolle.
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

Comment

• jijohans
              • Dec 2005
              • 1169

Lurer på om alle de som snakker om moms svindel og liggnende, melder ifra til purken hvergang de kjører over fartsgrensen???
              Er det min feil hva firmaet skriver som beløp på pakken?
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• -GAS-
                • Jun 2007
                • 1323

Beklager Kjell, men jeg oppfattet dette kanskje anderledes, leser i mellom linjene her.... nok om det. Vil ønske deg lykke til med videre prosjekter fordi du er en allright fyr

Olle, jeg har aldri handlet hos hobbycity og kommer vel aldri til å gjøre det heller, dette fordi de ikke har noe i sitt varespekter som inntresserer meg. Jeg kan fortelle hvor jeg handler..... bor i Oslo, så Small-Size bruker jeg litt sammen med Søders hobby i sverige og bittelitt Norwegian Modellers, de jeg bruker mest er Elefun fordi det er helt grenseløst bra på servise, de har ikke så bra utvalg på skala dubbeditter så det er grunnen til at jeg må bruke NM og Søder. Har også handlet en del hos Cyberheli men liker det ikke.

Hvis du er en av de som handler fra feks. Hobbycity, Olle? hvorfor legge ut her om hva slags forhold de har til moms/toll og faktura generelt? vil du ta bort denne muligheten for din del?

Utrolig OT dette nå.... beklager det.
                Christen
                http://jetsofnorway.com/

Comment

• olle
                  • May 2002
                  • 708

Ja, ja...
                  Greit å få den saken oppklart.
                  Det er bare jeg her i landet som har handlet fra Hobbycity
                  Og andre butikker som oppgir feil verdi av en eller annen grunn
                  Hvis man lever i den villfarelse, at man "tar bort den muligheten" hos Hobbycity eller andre, fordi fakta om dette nevnes på dette forumet, så tror jeg man har litt for opphøyde tanker om hvilken innflytelse av det som skrives her har hos nevnte myndigheter. Eller hvor stor innflytelse, uansett hvem det måtte være, har på foretningspolitikken til firma i andre verdensdeler .

Så:

Det er kun en hobbybutikk av en viss størrelse i Norge som har vist seg å holde koken over lang tid (flere tiår) uten problemer. Det er Øgrey. Men så er hobbybutikken der bare en liten del av hele selskapet.

Alle de andre, har enten flere omorganiseringer (les konkurser) bak seg eller de eksisterer ikke i dag. Bare å nevne et eksempel, Norwegian. Vet ikke hvor mange ganger den butikken har skiftet eier, eller blitt "omorganisert"?

Elefun er en butikk som pr i dag ser ut til å gå godt, men de har holdt på i så kort tid ennå, at de kan ikke måles på om de klarer seg over tid eller ikke.

Martinsen, tja...de har vel ikke holdt på i så mange tiår de heller ennå?
                  Jeg trodde også at RC Flight gikk bra, men der tok jeg feil gitt.

Ang verdi på gaver, så er dette direkte feil. Kjøper man en vare, er maxverdi 200,- NOK. Får man en gave, så tillates det høyere verdi. Vet ikke sikkert, men tror det ble nevnt her på forumet tidligere. 1000,- eller 1500,- NOK eller noe sånnt.
                  Brukes det proforma faktura, så er grensen faktisk 5000,- NOK for å slippe moms. Hvorfor og hva det innebærer, proforma faktura, det kan jeg ingenting om. Det må i så fall andre forklare. Men grensen på 5000,- NOK er rett.

Og så til slutt. Ja, det er faktisk mottagers ansvar at det oppgies rett verdi på pakken. Hvis man mottar en pakke med feil verdi, så skal man selv sørge for at dette blir korrigert og evt betale moms. Dette er også før omtalt her på forumet.

Av og til er det greit å korrigere med litt fakta .

Men det vi ikke har fått svar på ennå, er: Hvorfor legger egentlig RC Flight ned ? Ikke det at det angår oss (meg), men man blir nå litt nysgjerrig, når ting ikke vil fortelles sånn uten videre

olle
                  Last edited by olle; 06-04-08, 19:20.

Comment

• Olavjoergensen
                    • Jun 2005
                    • 2208

Originally posted by olle
                    Ja, ja...
                    Greit å få den saken oppklart.
                    Det er bare jeg her i landet som har handlet fra Hobbycity
                    Og andre butikker som oppgir feil verdi av en eller annen grunn

Så, sjekk litt fakta før dere hiver dere på tastaturet.

Det er kun en hobbybutikk av en viss størrelse i Norge som har vist seg å holde koken over lang tid (flere tiår) uten problemer. Det er Øgrey. Men så er hobbybutikken der bare en liten del av hele selskapet.

Alle de andre, har enten flere omorganiseringer (les konkurser) bak seg eller de eksisterer ikke i dag. Bare å nevne et eksempel, Norwegian. Vet ikke hvor mange ganger den butikken har skiftet eier, eller blitt "omorganisert"?

Elefun er en butikk som pr i dag ser ut til å gå godt, men de har holdt på i så kort tid ennå, at de kan ikke måles på om de klarer seg over tid eller ikke.

Martinsen, tja...de har vel ikke holdt på i så mange tiår de heller ennå?
                    Jeg trodde også at RC Flight gikk bra, men der tok jeg feil gitt.

Ang verdi på gaver, så er dette direkte feil. Handler man en ting, er maxverdi 200,- NOK. Får man en gave, så tillates det høyere verdi. Vet ikke sikkert, men tror det ble nevnt her på forumet tidligere. 1000,- eller 1500,- NOK.
                    Brukes det proforma faktura, så er grensen faktisk 5000,- NOK for å slippe moms. Hvorfor og hva det innebærer, proforma faktura, det kan jeg ingenting om. Det må i så fall andre forklare. Men grensen på 5000,- NOK er rett.

Og så til slutt. Ja, det er faktisk mottagers ansvar at det oppgies rett verdi på pakken. Hvis man mottar en pakke med feil verdi, så skal man selv sørge for at dette blir korrigert og evt betale moms. Dette er også før omtalt her på forumet.

Av og til er det greit med litt fakta, og ikke bare henslente kommentarer.

Men det vi ikke har fått svar på ennå, er: Hvorfor legger egentlig RC Flight ned ? Ikke det at det angår oss (meg), men man blir nå litt nysgjerrig, når ting ikke vil fortelles sånn uten videre

olle
                    Les innlegg 46 i denne tråden!

Mvh OJ
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

Comment

• jijohans
                      • Dec 2005
                      • 1169

Rc Hobby S. Yttervik er vel av av de som har holdt lengst ut i dette landet...
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• bad scientist
                        • Oct 2006
                        • 1506

Hvorfor slik motstand mot mva på utenlandskjøp?

Hører aldri om det samme når folk handler innenlands? Er det fordi muligheten er der?
                        Har dere samme forhold til å betale skatt?
                        Personlig så synes jeg det er fint å bo i et land der alle kan få hjelp på sykehus og der barna våre kan få en utdanning uavhengig av hva foreldrene tjener.
                        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                        Lillehammer mfk

Comment

• stg
                          • Dec 2005
                          • 390

Originally posted by jijohans
                          Rc Hobby S. Yttervik er vel av av de som har holdt lengst ut i dette landet...
                          Det var vel på 1900 tallet engang....vanskelig å si nøyaktig
                          Men tror at ingen hadde hørt om Bik-Bok og Ball gensere ennå når han startet....
                          Svein-Tore Gundersen

Graupner MC32 Hott V2
                          Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                          Sbach 342 DA 50
                          3dhs Slick 89 Elektro
                          Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                          Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                          Retrojet 75 (Simjet 1910)
                          Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                          Byron Corsair

Comment

• arvid
                            • Nov 2006
                            • 1547

Nå som yttrevik og Øgrey er nevnt kan jeg nevne også nortrading, som har holdt på siden 1983

Comment

• olle
                              • May 2002
                              • 708

OJ: Det var nettopp etter å ha lest post 46 jeg ble litt nysgjerrig

jijohans, stg og arvid: Jeg skrev butikker "av en viss størrelse". Med det mener jeg de som lever av dette eller evt har en eller flere ansatte.
                              Øgrey og Yttervik stiller vel ikke i samme league når størrelse angår?
                              Nortrading vet jeg ikke hvor store er. Men jeg tar mer enn gjerne feil, hvis det er så at de har drevet "stort" i lang tid. Gode nyheter taes i mot med takk

olle

Comment

• esmel
                                • Dec 2004
                                • 2830

Syntes jeg aner en viss tendens til at når det er dårlig flyvær, pause mellom is og barmarks sesongene mm. så blusser det opp slike diskusjoner. Kanskje noe på hobbyrommet trenger å pusses på i steden for?
                                Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...