Unconfigured Ad

Collapse

For en dag...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Propepperell
    • Jun 2005
    • 1093

For en dag...

...med flyving her på Østlandet!
    Kan man be om mer? Bare steike dumt at jeg ble NØDT å pakke sammen for å rekke en middag sammen med noen venner. Gjett om jeg hadde lyst å "sykemelde meg" fra den middagen.

BTW og helt offtopic. På siste batteriet klarte jeg av å dytte til switchen "flightmode" på min DX7 i steden for bryter for dual rates. Følgen ble at begge balanseror stilte seg i endeposision lavt over bakken. En god del flaks endte med at jeg "kun" krøkket landingsstellet på Yak'en. Så til spørsmålet; hvordan får jeg kobblet fra denne funksjonen på DX7? Jeg har lenge vært redd for at dette ville skje og i dag var dagen...
    Takk,
    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK
  • gisi
    • Nov 2006
    • 70

Har vært en super dag med flyging i Bergen/Os i dag også!

Jeg fikk luftet vingene på min nye World Star 40 sammen med en instruktør. Har ikke glemt alt for mange kunster etter 10 år, heldigvis!

Blir en liten mekkekveld på meg, fikk en liten liste over ting jeg burde fikse. De fleste tingene er allerede på plass, så gleder meg allerede til i morgen!

Kjedelig å høre om Yak'en din, selv om det ikke var så stor skade(?)!
    Geir Inge

Fly:
    Piper J3 Cub 25
    WorldStar 40
    Spirit 60
    Piper Cherokee 40
    Alpha 25

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      vi har også hatt en knall-dag
      Attached Files

Comment

• sjaa
        • Feb 2006
        • 601

Strålende på Sørlandet også.
        Turer på henholdsvis 400+, 500+ og 600+ meter med Blizzard. Modellen blei jaggu liten mot den blå himmelen

Skal gjenoppleve disse turene mens jeg maler trappa i morgen...
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

Comment

• Jøllsrud
          • Oct 2007
          • 469

Jeg var så heldig å måtte jobbe frem til klokka 5 i dag.. Men fikk kjørt inn nye Saito 100 GK motoren min etter det.

Må jobbe litt i morra også, men satser på å fly i hele morra om været er bra. Blir en bra dag i morra

Comment

• retlaw
            • Jan 2007
            • 896

Originally posted by Propepperell
            ...med flyving her på Østlandet!
            Kan man be om mer? Bare steike dumt at jeg ble NØDT å pakke sammen for å rekke en middag sammen med noen venner. Gjett om jeg hadde lyst å "sykemelde meg" fra den middagen.

BTW og helt offtopic. På siste batteriet klarte jeg av å dytte til switchen "flightmode" på min DX7 i steden for bryter for dual rates. Følgen ble at begge balanseror stilte seg i endeposision lavt over bakken. En god del flaks endte med at jeg "kun" krøkket landingsstellet på Yak'en. Så til spørsmålet; hvordan får jeg kobblet fra denne funksjonen på DX7? Jeg har lenge vært redd for at dette ville skje og i dag var dagen...
            Takk,
            Peter

Den thorttel hold bryteren på DX7 er så dum at når mann først har aktivert den så må mann lage en ny modell(kopiere tallene) for å få deaktivert den.

Jepp.. Dagen var fint idag . Såpass fint at jeg rakk å krasje raptor 50`en og brenne motoren på trex 600 (igjen). Yes, nå har jeg unskyldingen for å skaffe meg Auroran da ikke engang med 3 helikopter er du garantert at en av dem virker.. hehe
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Propepperell
              • Jun 2005
              • 1093

Originally posted by retlaw
              Den thorttel hold bryteren på DX7 er så dum at når mann først har aktivert den så må mann lage en ny modell(kopiere tallene) for å få deaktivert den.
              Walter, det er ikke throttelhold men FLT-mode, balanseroren gikk altså helt i topp og en Yak blir da litt vanskelig å holde kontrollen over...

Kan du utdype det du skriver med hvordan jeg får fjernet denne funksjonen?

Peter
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

Comment

• retlaw
                • Jan 2007
                • 896

Walter, det er ikke throttelhold men FLT-mode, balanseroren gikk altså helt i topp og en Yak blir da litt vanskelig å holde kontrollen over...

Kan du utdype det du skriver med hvordan jeg får fjernet denne funksjonen?

Peter
                Hvis du tenker på den 3 punkts bryteren helt opp til venstre så har jeg kun fått den til å funke under et helikopter program i radioen. På flyene mine har jeg stilt dem alle på fly program fra system menyen(der du skifter modell valg). Har du på et flyprogram slik at du bilde av et fly og ikke et helikoter i LCD skjermen?
                Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Propepperell
                  • Jun 2005
                  • 1093

Yep, har flyprogram. Ikke noe annet. Og JA, jeg mener den bryteren!

Peter (Med litt arbeid med landigstell forann seg)
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Er ikke det bare å sørge for at innstillingene er like i alle FMs om du ikke klarer å deaktivere den?
                    Nå har jeg JR radio, men de skal jo være ganske like i menyoppsettet og jeg måtte aktivere min for å bruke flaps så jeg regner med den kan deaktiveres også. Skal kaste et blikk i JR manualen.

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Ok, på side 9 i JR manualen står det at man går inn på device select i system menyen,den som kommer opp om man skrur på radioen med enter knappen inntrykt. Der kan man velge type eller inh = inhibited.

Antar du kan finne noe tilsvarende

Har du ailerons med y kabel eller den ene i aux2? I så fall, sjekk side 73 i manualen.
                      Last edited by Tintin; 04-05-08, 20:07.

Comment

• tesa
                        • Nov 2006
                        • 165

Yep, har flyprogram. Ikke noe annet. Og JA, jeg mener den bryteren!

Peter (Med litt arbeid med landigstell forann seg)
                        bruker selv denne landings funksjonen (flaps) på flt mode bryteren på min sukhoi 29 for å senke balanse rora litt ved landing.

vil du fjerne den er det bare å sette 0% på alt i flap sys menyen på DXen
                        eller vende fra opp til ned på rora ,forandrer du % på LAND (up/dn)

Comment

• Propepperell
                          • Jun 2005
                          • 1093

Da er jeg med!

Takk!
                          Peter Rahm
                          Siggerud
                          Cirrus RCFK

Comment

Working...