Unconfigured Ad

Collapse

Flyging på Ekebergsletta, elektro/fuel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingfisher
    • Feb 2006
    • 833

Flyging på Ekebergsletta, elektro/fuel

Noen av de som leser dette er av og til innom Ekebergsletta og flyr på på den nordre delen.
    Etter det jeg forstår så er det vel ikke utgangspunktet lov å fly på sletta men det flys en del elektrovarianter, både fly og heli. Det er alle aldersgrupper, fra fedre med barn til voksne personer. Og det er jo bare hyggelig.

Det har jeg også forstått er at denne flygingen gjøres på nåde og at et visst støynivå sannsynligivs vil sette en effektiv stopper for denne aktiviteten. De jeg har snakket med er skjønt enige om at denne strikken ikke må strekkes ved å fly ulike fuel-varianter på sletta. Det vil på ett eller annet tidspunkt sette en effektiv stopper for all den flygingen som pågår.

Jeg vil dermed oppfordre de som har tenkt til å fly fuel-varianter der om ikke å gjøre det.

Hvis så, vil det etter all sannsynlighet sette en effektiv stopper for all aktivitet. Jeg fikk ved et tilfelle selv en del mishagsytringer på støynivået fra turgåere som kom bort for å slå av en prat da jeg fløy en elektroseiler, og hvor det ble fløyet et fuelheli like i nærheten.
    Desverre så forsvant personen med fuelheliet før jeg selv fikk pakket sammen og en mulighet til å gjøre oppmerksom på støyproblematikken.

Nå forutsetter jeg at de som leser dette forstår at dette ikke på noen måte er et angrep på de som flyr fuel-varianter generellt, men et ærlig forsøk på å forlenge "nåde"-perioden for de som flyr elektro på sletta. Det er en del av de, og det er desverre ikke så mange muligheter til det i nærmiljøet.

Stein
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Yo kongefisker, det gjelder å respektere de som bor der du flyr.
    Last edited by bjeff; 22-05-08, 04:32.
    Anders Eiebakke
    90078513

Comment

• atlemo
      • Jul 2006
      • 320

Jeg flyr selv relativt ofte på sletta, og da bare med små elektromodeller. Så lenge folk holder seg til modeller med lavt støynivå, og ikke driver farlig flyving rett over hodene på de andre som oppholder seg der, bør det gå helt fint.

Det vil jeg si er respekt nok for de som bor der, Bjeff

Tror ikke det kan plage noen, og det kommer alltid nyskjerrige folk bort og vil høre mer om hobbyen. Har ikke fått noen klager til nå iallefall.
      Atle Mo, Oslo

Comment

• bjeff
        • Jul 2007
        • 2010

Originally posted by atlemo
        Jeg flyr selv relativt ofte på sletta, og da bare med små elektromodeller. Så lenge folk holder seg til modeller med lavt støynivå, og ikke driver farlig flyving rett over hodene på de andre som oppholder seg der, bør det gå helt fint.

Det vil jeg si er respekt nok for de som bor der, Bjeff

Tror ikke det kan plage noen, og det kommer alltid nyskjerrige folk bort og vil høre mer om hobbyen. Har ikke fått noen klager til nå iallefall.

Helt enig!
        Anders Eiebakke
        90078513

Comment

Working...