Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan begynne med en hjemmeside.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegabond
    • Jun 2006
    • 1921

Hvordan begynne med en hjemmeside.

Hei.

Har tenkt og lage ny hjemmeside, den jeg hadde før er dårlig og veldig tungvint og oppdatere.

Finnes det ikke noe på nett der man kan "leie/kjøpe" for og få en hjemmeside med eventuellt en mal for og sette den opp?

Håper noen der ute kan hjelpe meg.

Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~
  • oistein
    Moderator
    • Apr 2006
    • 681

surftown.nu

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Skulle selvfølgelig tatt meg bryet med å søkt opp trådene men det er ikke umulig at du finner ganske omfattende diskusjoner om det emnet her inne. Vet det har vært oppe et par tre ganger.
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• ar0ma
        • Dec 2007
        • 144

Hva skal du ha på hjemmesiden?
        Mvh
        Arthur Olaisen

Don't forget the Loctite, Bob

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Hjemlige ting ?

Comment

• Vegabond
            • Jun 2006
            • 1921

DET ER NOE JEG IKKE SKAL SVARE PÅ !! :P

neida.. tenkte jeg skulle sette opp en hjemmeside som omhandler hobbyen og det jeg driver med, med bilder og tekst. ganske enkelt.

Bruker for tiden Piczo.

Her er siden om dere vil ta en titt, har fjernet noen bilder, men teksten er der fremdeles, altså en rotete hjemmeside.

You weren't just seen. You were felt. Piczo is coming back in ways you didn't expect.

Er litt gøy å hvise hva man driver med, og sette det fint opp slikt at andre også kan begynne med det jeg interiserer meg for

Mvh Robert.
            ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• ERJ
              • Aug 2007
              • 935

Bruk søkermotoren her...

Originally posted by Vegabond
              DET ER NOE JEG IKKE SKAL SVARE PÅ !! :P

neida.. tenkte jeg skulle sette opp en hjemmeside som omhandler hobbyen og det jeg driver med, med bilder og tekst. ganske enkelt.

Bruker for tiden Piczo.

Her er siden om dere vil ta en titt, har fjernet noen bilder, men teksten er der fremdeles, altså en rotete hjemmeside.

You weren't just seen. You were felt. Piczo is coming back in ways you didn't expect.

Er litt gøy å hvise hva man driver med, og sette det fint opp slikt at andre også kan begynne med det jeg interiserer meg for

Mvh Robert.
              Robert...Bruk "Søk" funksjonen oppe til høyre her...På rubrikken du kommer til setter
              du inn hjemmeside...Bruk rubrikken helt til høyre...Start søk og du vil få opp en hel
              del av vektig informasjon...

Mvh Einar - som ønsker lykke til...har tenkt på hjemmeside selv...meeeen har ALT
              for lite kunnskap om mediet PC...

Comment

• Psyko-lefse
                • Feb 2004
                • 1438

Høres ut som du er på jakt etter et enkelt system, som også ser ganske bra ut?
                Anbefaler mamboserver, som er et gratis hjemmesidesystem som du kan legge til innhold på en enkel og grei måte. Litt veldig basic kunnskap om HTML er kjekt å ha.

Mamboserver legger du inn på et hjemmesideområde som har støtte for PHP/MySQL. Her finnes det veldig gode, billige alternativer. Søk på web hosting på google.

Eksempel på et av "themene" til Mambo: http://templates.mamboserver.com/dem...igitaleye_moon

MamboServer is a project that aims to provide insightful hosting comparisons, reviews and guides to help webmasters.
                Morten Smøraas

Comment

• Vegabond
                  • Jun 2006
                  • 1921

Originally posted by Mk.V
                  Robert...Bruk "Søk" funksjonen oppe til høyre her...På rubrikken du kommer til setter
                  du inn hjemmeside...Bruk rubrikken helt til høyre...Start søk og du vil få opp en hel
                  del av vektig informasjon...

Mvh Einar - som ønsker lykke til...har tenkt på hjemmeside selv...meeeen har ALT
                  for lite kunnskap om mediet PC...
                  Hei Einar - .. :P

Jeg bruker den, men annenhver gang, så finner jeg ikke/den funker ikke.

Så jeg vet ikke hva som er galt!

men uansett, så vet jeg ikke hva html er for noe en gang, har sittet med data siden jeg var liten gutt, men ikke så mye nett programmering og lignende.

Skal prøve dette Psyko gutten la fram

Mvh Robert.
                  ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
                  ~Min Cnc byggetråd #2~
                  ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• muff
                    • Oct 2006
                    • 855

for en tid tilbake brukte jeg en del php nuke. men vet ikke helt hvordan det er idag. Da har du hvertfall mange muligheter med oppdatering og div moduler. her har du også mulighet for forum og alt annet. den er også veldig lett og oppdatere med nyheter osv. men egner seg vel ikke veldig bra til en persjonlig hjemmeside. Kan også være litt vrien for noen å sette opp om man ikke har brukt det før eller kjenner til hvordan ting fungerer og henger sammen. Fungerer vel også heller bedre som en type klubbside osv.
                    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                    Yak 54 m ASP65
                    Depron vrak ;)
                    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• tema95
                      • Aug 2002
                      • 977

Hvis din leverandør støtter .asp, last ned fra http://www.skyportal.net/ og prøv denne portalen.
                      Lett å intallere og mange funksjoner.
                      Gratis!
                      Mvh Terje Martinsen
                      leder Modellflyseksjonen/NLF
                      www.modellfly.info

Comment

• Sniper
                        • Nov 2005
                        • 1386

Ved å bruke Frontpage blir det å lage hjemmesider like enkelt som å sette inn bilder/tekst i et Word-dokument. One.com er et greit og rimelig webhotell.

Mvh,

Geir
                        Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• ar0ma
                          • Dec 2007
                          • 144

Støtter Sniper på den.

Vegabond, prøv one.com. Kjøpte et domene i bursdagsgave til dama herfra. Da tok jeg blant annet brukervennlighet som en viktig kriterie til domenet. Koster 10 til 30 kr pr mnd, alt ettersom hvor mye plass du trenger. De har hjemmesidegenerator som gjør at du enkelt kan sette opp sidene. De har også et sett med templates som er ferdig-designet utseende for hjemmesider, hvis du ikke ønsker å bruke eget design. Andre templates finner du gratis eller for en pengesum.

Har også god erfaring med servetheworld.net og hostgator.com.
                          Last edited by ar0ma; 24-05-08, 12:41.
                          Mvh
                          Arthur Olaisen

Don't forget the Loctite, Bob

Comment

• ErlendM
                            • Jun 2006
                            • 631

Originally posted by Vegabond
                            Hei.

Har tenkt og lage ny hjemmeside, den jeg hadde før er dårlig og veldig tungvint og oppdatere.

Finnes det ikke noe på nett der man kan "leie/kjøpe" for og få en hjemmeside med eventuellt en mal for og sette den opp?

Håper noen der ute kan hjelpe meg.

Mvh Robert.
                            Prøv http://ning.com

Koster ingenting, alt er ren wysiwyg, du kan laste opp bilder, videoer og musikk. Oversatt til norsk er det også. Du trenger ikke å tenke på valg av web-hotell-leverandør eller programmering i HTML eller php.

Vi bruker denne til klubbsidene våre: http://folgefonnrc.no.
                            Kan anbefales på det aller sterkeste.
                            Erlend Moen
                            Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

• kjellkr
                              • Apr 2007
                              • 203

Har sjekka litt rundt det med hjemmesider, valgte og prøve online sin, dette er mitt første forsøk på noe sånt. Resultatet kan sees her
                              MVH
                              Kjell Kristian

Comment

Working...