Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp ang RC helikopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Illusion
    • Jun 2008
    • 703

Hva med denne ?

Beam 450 E4 med alle oppgraderinger til under 6000

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

Nå får jeg kanskje kjeft av de med mye erfaring (kanskje med rette), men jeg har mye glede av Blade 400 RTF. Etter mange timer med simulatoren Phoenix, som har den samme modellen (og mange andre) gratis nedlastbar, er jeg i ferd med å miste de verste nervene når jeg flyr (har fløyet mye de siste dagene, etter at været ble bedre her jeg er for tiden). Før hadde jeg mye moro med Blade CX2, og mange frustrasjoner med Esky CP2. Radioen som følger med Blade 400, Spektrum 6dxi, er dessuten anvendbar om en skal gå et steg videre. Prisen er omtrent 4000 kr i Norge (Smallsize), og 440 USD + frakt og mva/fortollingsavgift fra espritmodel.com. Delene er rimelige. Hvis du er en "ensom cowboy" som meg, så kan det kanskje vise seg å være et godt valg! Det ligger forøvrig en fin test av helikopteret her på sidene.
      Last edited by bjeff; 18-06-08, 08:29.
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• geirgr
        • Jan 2007
        • 417

Originally posted by bjeff
        Hvis du er en "ensom cowboy" som meg, så kan det kanskje vise seg å være et godt valg!
        Litt enig med bjeff her. Hvis du har tenkt å fly for deg selv på et lite omeråde er en 450 size veldig fint. Problemet med disse er at lærekurven fort flater ut da det er veldig vanskelig å begynne med 3D når de er så små. Jeg fløy inverted på raptoren lenge før jeg torde å gjøre det med min t-rex. En 450 maskin er mer ustabil og må flys nærmere enn en 50 size, derfor er sjansen for å gruse helikoptert mye større enn med et større helikopter.

Har du tenkt å fly i en klubb på en stripe er en 450 for liten, da stipen som regel ligger i et åpent landskap med litt vind. Skal ikke mye vind til før en 450 blir veldig ustabil.
        Geir G
        -----------------------------
        T-Rex 600N Pro VBar
        Raptor 50 Titan
        T-Rex 450SE
        Spektrum DX7
        -----------------------------

Comment

• roadrune
          • Jul 2007
          • 2292

Originally posted by geirgr
          Litt enig med bjeff her. Hvis du har tenkt å fly for deg selv på et lite omeråde er en 450 size veldig fint. Problemet med disse er at lærekurven fort flater ut da det er veldig vanskelig å begynne med 3D når de er så små. Jeg fløy inverted på raptoren lenge før jeg torde å gjøre det med min t-rex. En 450 maskin er mer ustabil og må flys nærmere enn en 50 size, derfor er sjansen for å gruse helikoptert mye større enn med et større helikopter.

Har du tenkt å fly i en klubb på en stripe er en 450 for liten, da stipen som regel ligger i et åpent landskap med litt vind. Skal ikke mye vind til før en 450 blir veldig ustabil.
          Jeg begynte selv med en 450 for et lite år siden, men det var først når jeg kjøpte 600'en at jeg følte jeg fikk litt kontroll, og jeg ble plutselig mye bedre på 450'en også.

Så derfor sier jeg at en 500 er et bedre valg for en nybegynner, den er stabil som en 600, og samtidig ikke større en at det går an å fly på mindre områder og delene er ikke så dyre, jeg tror totalsummen første året vil bli lavere med en 500, fordi jeg tror de fleste vil krasje mindre med den en en 450.
          Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Heliman
            • Mar 2006
            • 1254

Pluss at en 500 er 493 ganger letter å skru på enn en 450...
            Jeg har en 500,600 og en 600 nitro og ville nok gått for 500'n. 450'ne solgte jeg etter at jeg kjøpte 500
            Har også hatt raptor50 og vil også anbefale den om det er snakk om nitro, selv om 600'n ikke er så gærn å sette opp som det sies. I hvertfall ikke om man følger finless bob sine videoer..
            den største bakdelen med en 600 kontra en raptor 50 er at 600'n setter mye større krav til servoene og dermed blir prisen noe høyere.
            En raptor 50 flyr faktisk ganske brukbart med analoge servoer, ihvertfall som et nybegynner heli. da får man jo en del kroner til overs som man kan bruke på fuel
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

Working...