Unconfigured Ad
Collapse
Oppspist på stripa!
Collapse
X
-
For all del, god ide, men jeg tviler på miljøvernerne syns det er stasHilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Man kan fint brke grønnsåpe eller zalo, det bryter også vannhinna. Forurenser ikke så mye heller. Men du kommer selvfølgelig også til å drepe frosk og slikt, og hvis du er skikkelig flink og får vekk all myggen, så stikker vel fuglene etter hvert også..Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Noen som husker historien om fuglene som åt all risen på rismarkene i Kina, helt til Mao fikk en god ide.....?Hilsen Rune Marcussen
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
-
Comment
-
Initially, the campaign did improve the harvest. By April 1960 the National Academy of Science found that sparrows ate insects more than seeds. Mao declared "forget it" (算啦, suan la), and ordered the end of the campaign against sparrows.[1] By this time, however, it was too late. With no sparrows to eat them, locust populations ballooned, swarming the country and compounding the problems already caused by the Great Leap Forward and adverse weather conditions, leading to the famine. From 1959 to 1961, an estimated 38 million people died of starvation.[2]Comment
-
Fuglene spiser andre ting enn mygg også. Jeg tror dere som forsvarer myggen undervurderer hvor mye mygg det er i problemområder. Fugler er forresten også plaget av mygg.Comment
-
Hilsen Rune Marcussen
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
-
Vi kan vel trøste oss med at det ligger et lag med rester av "knott lik" på propellen.Comment
-
Spurver spiser store mengder av risen på markene.
Mao beordrer en bråte med folk til å gå 24/7 og jage opp fuglene, slik at de aldri får lande.
Fuglene dør av utmattelse.
Neste sesong, blir Kina innvadert av gresshopper, som spiser ALL risen, folket sulter.
Konklusjon: fjerning av en rase, kan gi uante konsekvenser....Hilsen Rune Marcussen
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
-
Mygg er en art, ikke en rase.Jeg har sendt en spost til kommunen og foreslått at de vurderer å sette ut myggfelle i utsatte områder.
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment