Unconfigured Ad

Collapse

RCMarked.no er overtatt av 123.no online AS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RCMarked.no
    • Nov 2008
    • 11

Hastigheten til RCMarked.no

Kopierer dette fra annen tråd. RCM.

Til informasjon:

Vi jobber aktivt med å bedre hastigheten på RCMarked.no.
    Tilbakemeldingene sier at det har bedret seg de siste dagene, men vi vil fortsatt ha det bedre.

Sidene ligger nå på samme dedikerte server som Modellflynytt, med andre ord på samme sted som sidene alltid har ligget. De ble forsøkt flyttet over til en delt server hos samme leverandør som en midlertidig løsning, men dette fungerte overhodet ikke, så nå er de tilbake der de alltid har vært. Dette er med andre ord ikke problemet.

Vi har ikke gjort noen endringer i hverken system eller andre ting etter at vi tok over. Det er lagt inn en chat, men dette er bare en link som åpner et pop-up-vindu fra en annen server. Det vil derfor ikke ha noe å si for hastigheten på selve siden.

Vi jobber nå med to ting:
    1: Vi tester hastigheten vi får ved å bytte serverleverandør, og kjører nå tester hos to ulike leverandører.

2: Vi tester om hele annonserings-funksjonen kan fungere bedre i et annet språk enn PHP (scriptet som henter frem annonsene).

Det som trolig kommer til å skje er at vi endrer på begge disse tingene.

EN ting skal dere iallefall være sikker på: Vi gjør dette fordi vi er entusiaster, sidene kommer fortsatt til å være gratis, og vi jobber HARDT for at dette skal bli så bra som mulig!

MVH
    Bjørn
    RCMarked.no

Comment

• spewster
      MFN Skribent
      • Aug 2007
      • 1134

Originally posted by RCMarked.no
      Kopierer dette fra annen tråd. RCM.

Til informasjon:

Vi jobber aktivt med å bedre hastigheten på RCMarked.no.
      Tilbakemeldingene sier at det har bedret seg de siste dagene, men vi vil fortsatt ha det bedre.

Sidene ligger nå på samme dedikerte server som Modellflynytt, med andre ord på samme sted som sidene alltid har ligget. De ble forsøkt flyttet over til en delt server hos samme leverandør som en midlertidig løsning, men dette fungerte overhodet ikke, så nå er de tilbake der de alltid har vært. Dette er med andre ord ikke problemet.

Vi har ikke gjort noen endringer i hverken system eller andre ting etter at vi tok over. Det er lagt inn en chat, men dette er bare en link som åpner et pop-up-vindu fra en annen server. Det vil derfor ikke ha noe å si for hastigheten på selve siden.

Vi jobber nå med to ting:
      1: Vi tester hastigheten vi får ved å bytte serverleverandør, og kjører nå tester hos to ulike leverandører.

2: Vi tester om hele annonserings-funksjonen kan fungere bedre i et annet språk enn PHP (scriptet som henter frem annonsene).

Det som trolig kommer til å skje er at vi endrer på begge disse tingene.

EN ting skal dere iallefall være sikker på: Vi gjør dette fordi vi er entusiaster, sidene kommer fortsatt til å være gratis, og vi jobber HARDT for at dette skal bli så bra som mulig!

MVH
      Bjørn
      RCMarked.no
      Godt at dere gir lyd fra dere!

Hold oss oppdatert på hvordan dette går.
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• RCMarked.no
        • Nov 2008
        • 11

RCMarked

Til informasjon:
        RCMarked.no er nå flyttet til en egen dedikert server, hvor kun denne siden ligger.
        Etter det jeg kan se er hastigheten nå helt topp.

MVH
        Bjørn
        RCMarked.no

Comment

• obelix
          • Mar 2004
          • 471

Jei jeg er inne på rcmarked 2-3 ganger til dagen og har egentlig aldri hatt problemer med hastigheten der, men nå de siste dagene har det vert så sirrup at jeg får tjangs til å rulle meg ein røyk og tenne den før ny side lastes inn :S
          og nettet mitt er det ingenting galt med 10mbit inn og ut (fiber)
          Oi en perfekt landing

Comment

• Speedfreak
            • Jun 2006
            • 220

Originally posted by RCMarked.no
            Til informasjon:
            RCMarked.no er nå flyttet til en egen dedikert server, hvor kun denne siden ligger.
            Etter det jeg kan se er hastigheten nå helt topp.

MVH
            Bjørn
            RCMarked.no
            Synes det går bedre nå ja....
            Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
            Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
            Futaba 12FG

Comment

• Lars N
              Moderator
              • Apr 2002
              • 2891

deler av bildene forsvinner

Tenkte å nevne at på en del annonser hos meg forsvinner bildene bak annonsen. Legger med skjermdump.
              Attached Files
              Lars Norberg

Comment

• johanngj
                • Nov 2007
                • 533

Forslag til forbedringer:

Synes det er flott at hastigheten sålangt etter serverbyttet virker stabil og god.
                Når dere får tid, så har jeg noe forslag til ytterligere forbedringer:

Om man med sin innloggede status kunne velge bort visse kategorier som default. F.eks, når jeg går inn på rcmarked.no, så vil jeg få opp bare opp radioutstyr, fly, og heli. Ikke bil, båt etc.

På venstresiden over kategorier, så er det under "Fly" følgende underkatergorier som kommer opp på førstesiden: (Altså uten å trykke seg videre inn på katergorien "Fly")
                "Bensin, byggesett, diverse" Det hadde vært mye bedre om disse underkategoriene var styrt av antallet annonser i hver kategori. Da ville det sett ut slik: "Glow, elektro, bensin" Tror det finnes flere som leter etter glow og elektrofly enn folk som er ute etter "byggesett" eller "diverse"

Samme med helikopter: Bedre hadde vært "Elektro, glow, utstyr"

Under "Elektronikk/data" (hvorfor data?), Burde rangeringen være "Radioutstyr, Batterier/ladere, diverse,"

Hvis man ser i "diverse"-kategorien, så finner man svært mye ladere og batteripakker, så noe sier meg at det burde vært en egen kategori for dette. Dagens "diverse"-kategori burde således inneholde, esc'er, bec'er, røypumper, voltspy etc

Dette er bare mitt forslag, og er tilpasset mitt surfemønster. Mulig mange ville hatt en annen rangering, og andre kategorier, men jeg antar at mange er enige at f.eks "Helikopter-Bensin" (3 annonser) og "Fly-Byggesett" (8 annonser) burde vært byttet til fordel for noen underkategorier med flere annonser i.

Mulig at det ser annerledes ut for forskjellige brukere, men jeg bruker hvertfall Opera 9.60 og 1280x1024 oppløsning.

Men for all del, tusen takk for et flott nettsted!
                Last edited by johanngj; 30-11-08, 13:39.
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• jab
                  • May 2007
                  • 407

hmm.. Det er fremdeles noe rart med rcmarked.no ytelsen for mitt tilfelle. Virker som det er noe galt med den dynamiske sidegeneratoren. Grunnen til at jeg sier dette er at forsiden og hovedkategoriene fungerer helt fint, mens underkategorier med mange annonser bruker svært langt tid på å laste ned.

Eksempel:
                  Helikopter->Bensin (3) = 2 sekunder
                  Helikopter->Elektro (10 = 15 sekunder
                  Elektronikk/data->Fartsregulatorer mm. (10) = 4 sekunder
                  Elektronikk/data->Radioutstyr (16 = 28 sekunder

Og slikt fortsetter det med variabel sidehastighet etter hvor mange annonser det er i kategorien du velger. Ser også at den ofte henger på google-analytics...

Edit: Er cachen til den dynamiske side generatoren skrudd av kanskje, slik at den må generere alt innhold hver gang noen trykker på linker?
                  Last edited by jab; 30-11-08, 17:59.

Comment

• Tertitten
                    • Dec 2007
                    • 3014

Har det samme problemet fortsatt jeg også.Noe er blitt bedere men som du sier er det fortsatt store problemer med sidene som har mange annonser.
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

Comment

Working...