Unconfigured Ad

Collapse

Fly på Pellestova

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruduz
    • Jul 2005
    • 847

Fly på Pellestova

Kikket litt på en tråd her angående flyging på Pellestova som var skrevet for noen år tilbake. Bare lure på hvor på Pellestova man flyr? Og om det pleier å være noen folk der. Hvis ikke vinden er korrekt, er det da noen andre steder i området man kan dra til? Har aldri vært oppi høgget der før, så er ikke veldig kjent i de traktene for å si det slik
    All you need is love
  • ERJ
    • Aug 2007
    • 935

Det var en gang...

Originally posted by Ruduz
    Kikket litt på en tråd her angående flyging på Pellestova som var skrevet for noen år tilbake. Bare lure på hvor på Pellestova man flyr? Og om det pleier å være noen folk der. Hvis ikke vinden er korrekt, er det da noen andre steder i området man kan dra til? Har aldri vært oppi høgget der før, så er ikke veldig kjent i de traktene for å si det slik
    De årlige leirene på den gang så ærverdige Pellestova har nok gått over i historien...
    Både områdene og flyforhold har skiftet karakter siden dengang...Det har blitt så
    inne i granskauen mye skau for og si det sånn, der det engang var flotte hang...

Om forholdene på Hafjell også har hatt samme forandring vites dog ikke...Der var også
    årlige treff...Hafjell Cup om jeg ikke minnes helt feil...Noe jeg gjør titt og ofte...

Til syvende og sist Ruduz, spørs det om du ikke må høyere opp for og slippe
    unna downdriften fra trærne...Du må nok frem med kartet vil jeg tro...

Mvh Einar - hang-lende...
    Last edited by ERJ; 12-08-08, 05:00.

Comment

• Seiler`n
      • Mar 2005
      • 821

Morn du.

joda... Hafjell er der enda... Men skauen har kommet og tatt oss.

Men hanget fungerer enda bra og kan godt brukes som et termik hang på sørvestlig retning. Vi står å flyr ca 500 meter sør for skiheisen, men parkerer ved toppen av skiheisen.

Hvis det er intresangt driver vi med winch hver tirsdag fra kl 1700 ved strandtorget Lillehammer. Kom innom for en prat så kan vi peke og forklare om andre hang. Og har du krok kan du henge på en tur eller to også.
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Ruduz
        • Jul 2005
        • 847

Ja, riktig rikitg. Synd det skal gå slik med Pellestova. Husker jo at det var så mye prat omdet da jeg val liten

Men vinsj hver tirsdag? høres jo flott ut Da må jeg nok ta turen til Lillehammer så fort jeg får tid til det.
        All you need is love

Comment

Working...