I siste nytt fra NLF er det nevnt at alle bør ta Modellflybevis A i klubben sin. Hva slags test må man gjennomføre for å ta det beviset?
Unconfigured Ad
Collapse
Hva består en modellflybevis A-test av?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Jeg sendte en mail til webmaster@modellfly.info, og fikk linker for å laste ned kursheftene som pdf filer. Mailen var undertegnet Terje M.
mvh.: Jan Eirik.Comment
-
Hvor ble det av vedleggene som lå her?Comment
-
Hva inneholdt den siste?Comment
-
-
Comment
-
"Tintin"
Det er vel ikke bra nok om skiten bare detter ned. Da stryker du. Noenlunde kontroler landing på hjula eller på meiene. Jeg tror ikke det er ment at noen må være ekspert. Som jeg har nevnt i ett tidligere post, så hadde vi Askim allerede i 1994 sertfisering av alle piloter. Og det var ikke verre enn det sånn ca. det jeg referer til.
Tipper du står til eksamenComment
-
Hehe. Om jeg skal ta en sånn test skal jeg definitivt fly min F-5 EDF... makan til veloppdragent fly skal man lete lenge etter.Comment
-
Av og til lurer jeg på HVA vi har gjort galt som blir mistrodd på denne måten?
Vi har copyright på heftene, men de er gratis.
Klubber som kjører kurs får også Ottars bok medsendt uten kostnader, og dersom eleven er under 25 år får de også et kontant tilskudd på kroner 250 per elev.
Jeg skal lage en nedlastbar versjon av heftene med omslag og legge ut linker, men det skjer ikke i dag. Før/i løpet av helgen håper jeg. Følg med på denne tråden.Comment
-
Ferdig!
Jeg hoppet i det, her er heftene:
Krav A-bevis: www.modellfly.info/downloads/A_Bevis.pdf
Instruktørbok: www.modellfly.info/downloads/Instruktor.pdf
Om radioutstyr: www.modellfly.info/downloads/RC_Utstyr.pdf (Noe utdatert)
Sikkerhetshåndbok: www.modellfly.info/downloads/Sikkerhet.pdf (NB! 2 mb)
Stevnehåndbok: https://www.modellfly.info/downloads...ehandboken.pdf (NB! 4,2 mb)
Dette kan dere bruke, men det er ikke tillatt å kopiere inn i annet innhold uten å henvise til Modellflyseksjonen/NLF.
Det er heller ikke tillatt å legge dette på eget nettsted, det skal linkes til ovenstående områder, slik at vi ikke mister oversikt over vedlikeholdsproblematikken. Heftene vil bli byttet ut med nytt omslag og delvis innhold i løpet av noe tid.
Edit: Glemte (C)-merket. Størrelsen har øket litt.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment