Unconfigured Ad

Collapse

hvilken frakt fra hobbycity

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

sporet pakken nå, og det sto videresendt til mottaker
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Larsern
      • Sep 2007
      • 756

Gadd dessverre ikke lese hele tråden, men jeg bruker kun EMS.

Fikk ett lite anfall av (ekstra) gnienhet for en tid siden og brukte airparcel eller hva det heter ett par ganger, men da ble pakkene sittende lenge i tollen, og det norske postvesen tok seg en ekstra dag i snitt på og få pakken hjem til meg.'

Lars.

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

Ja blir nok EMS framover på meg og. for pakken kom i går.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

• Genic
          • Aug 2005
          • 329

Samme erfaring her
          Bruk EMS.
          Nå har jeg ventet i over 2 uker på en brevsending.
          Ligger sikkert hos tollvesenet.

Comment

• obelix
            • Mar 2004
            • 471

Ja jeg og bestiller kun med EMS har da en rekomandert sending på vei nå ett wattmeter så det er ingen fortolling på denne men vil bare sjekke hvor lang tid det tar.. venter fortsatt gått 8 dager nå.
            Men med EMS tar det alt fra 3-6 dager men som oftest 3-4 dager før jeg har det levert på døren

ett eksemplar 4 dager denne gangen de sendte samme dag som jeg bestilte..

Posting Date Posting Time Drop-off Point
            18-Oct-2008 21:04 Pick Up Service

Date # Location Delivery Status
            18-Oct-2008 Hong Kong Item posted.
            18-Oct-2008 Hong Kong Processed for departure.
            18-Oct-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 18-Oct-2008
            20-Oct-2008 Norway Arrived and is being processed.
            20-Oct-2008 Norway Pending customs inspection.
            20-Oct-2008 Norway In transit.
            21-Oct-2008 Norway Unsuccessful delivery because the addressee was not at the address indicated or addressee's office was closed.
            21-Oct-2008 Norway Unsuccessful delivery because the addressee was not at the address indicated or addressee's office was closed.
            21-Oct-2008 Norway Delivered.
            Oi en perfekt landing

Comment

• Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

Jeg har endeel bestillinger ifra Hobbycity må vite...

Jeg veit ikke om hva jeg muligens har gjort feil (!), men har aldri sett noen av mine sendinger gått i nærheten av hva de lover/opplyser om hastighet på forsendelsen kontra kostnad.
              Og har alltid valgt det hurtigste/dyreste alternativet.

Hit the button on express, og det går minst ti dager på det beste ifra at de sier det er sendt, til Pat bjeller på telefon eller døra, avhengig av størrelse.
              Får epost på at bestilling er behandlet samme dag som jeg bestiller, men det tar to tre dager etter det på å få en bekreftelse på at det fastisk er sendt..

Det er iallefall min erfaring med de.
              Men de leverer alltid det som er bestillt, det skal de ha.

Jeg gir de som regel to uker på mine bestillinger. 3 av 5 er innfor der.
              Samme fraktmåte hver gang, men med varierende resultat.

Men det står ikke om liv når jeg skal ha noen duppeditter, jeg veit at det kommer..
              Last edited by Soarer; 26-10-08, 06:19.
              Mvh
              Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• flarssen
                • Jan 2005
                • 1842

Hvis mulig, bestiller jeg slik at pakkene havner under vekt- og verdigrensen for billiigste (uregistrerte) fraktmetodene. Kommer ikke på døra, men havner direkte i postkassa om den ikke er for stor. Tar sjeldent mer enn ei uke. Ser ingen grunn til å betale takster tilsvarende postens for å spare noen dager venting. Bestiller man ofte nok, blir det ingen venting i det hele tatt, da man etterhvert mister oversikten over hva som er på tur
                Fred Larssen

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Har normalt 1-2 pakker i bestilling hos HC i uka (helt frem til $ ble 40% dyrere) og har følgende erfaringer:
                  1) Små lette ting (verdien betyr ingen ting før du event. havner "feil" plass) bruker jeg det billigste uregistrert frakt alternativet.
                  I den sener tid har dette tatt mellom 3 og 24 timer å få prosessert hos HK (hvis det ikke er for mange små ting da) pluss en 6-7 dager før det ligger i postkassa.
                  2) Ved forsendelse av større og tyngre ting bruker jeg konsekvent EMS å prøver og fylle opp til en pakke på 2 kilo( eller mer), da sprer du fraktkostnaden over så mange ting at påslaget blir minimalt selv med EMS,
                  Som i punkt 1 tar dette kort tid hos HC og er etter en 3 arbeids dager på døra hos deg (hvis du er hjemme da) eller så bærer det ned til nærmeste postkontor dagen etter....
                  Husk at blir pakken fortollet så har du allerede betalt posten sitt gebyr når du bruker EMS - som fort kan dra seg opp i et par hundre lapper!
                  Last edited by Quadrocopter; 26-10-08, 09:27.

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Ser ut om det varierer litt om dagen. Fikk en pakke her om dagen som vel tok 4 dager fra bestilling til den lå på postkontoret. Så venter jeg på en bestilt 1 drøy uke før. Der tok det en uke før den gikk for jeg prøvde å bestille de 2 siste av en sak som tydeligvis noen andre ville ha også så den ble hengende å vente på ny leveranse. Nå har Posten hatt den på bilen både tors og fre men den har gått tilbake til terminal igjen, krysser fingrene for at det blir mandag...

Comment

Working...