Unconfigured Ad

Collapse

porto ved bestilling av fly fra hobbycity

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

porto ved bestilling av fly fra hobbycity

Tenkte jeg skulle bestille denne http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...m_EPS_Foam_kit

Under info på flyet står det: Note, this plane is shipped in a very large box. It must be sent EMS Express only

men når jeg prøver å bestille det så får jeg bare opp dette alternativet til frakt: Air Parcel (NORWAY) 4500g - 4999g ikke EMS som jeg har brukt på tidligere bestillinger.

Noen som har vært borti dette før og vet om det bare er å bestille eller bør jeg prøve å kontakte dem på mail først?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting
  • Ferry
    • Feb 2007
    • 456

Får opp det samme her, men vet ikke hvorfor. På mindre fly så kan jeg velge EMS. Jeg vurderte en liten Alfa Corsair fra dem, men syns det blei litt for liten prisforskjell til Elefun. Jeg regner med at Elefun er et par hakk greiere å snakke med hvis det er noen problemer. HC er ikke kjent for verdens beste respons på forespørsler, men det er nå verdt et forsøk. Jeg fikk kjapt svar på den ene henvendelsen jeg har hatt.

Comment

• nixxon
      • Feb 2005
      • 478

Originally posted by tyor
      Tenkte jeg skulle bestille denne http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...m_EPS_Foam_kit

Under info på flyet står det: Note, this plane is shipped in a very large box. It must be sent EMS Express only

men når jeg prøver å bestille det så får jeg bare opp dette alternativet til frakt: Air Parcel (NORWAY) 4500g - 4999g ikke EMS som jeg har brukt på tidligere bestillinger.

Noen som har vært borti dette før og vet om det bare er å bestille eller bør jeg prøve å kontakte dem på mail først?
      Kjøpte akkurat en YAK55 fra HobbyCity. Eksperimenterte litt med forskjellige varer med forskjellig vekt for å finne ut av priser og forsendelsesmåter. Mener å huske at det var en vektgrense for EMS til Norge. Skal jeg utfordre hukommelsen angående dette mener jeg at maks vekt på EMS til Norge var 1999 gram (< 2 Kg).

Det går jo an å eksperimentere selv med forskjellige produkter i handlevognen og så velge utsjekk, slik at alternativene for porto/forsendelsesmåte kommer opp...

nixxon

Comment

• RoSt
        • Apr 2005
        • 173

Oppe i menyen til HC er det en sak som heter "Postage table", klikk på den og velg "Norway" så får du opp priser og vektgrenser
        Roger Strand

Comment

• nixxon
          • Feb 2005
          • 478

Originally posted by RoSt
          Oppe i menyen til HC er det en sak som heter "Postage table", klikk på den og velg "Norway" så får du opp priser og vektgrenser
          Det var jo en del smartere enn å legge inn en masse liksombestillinger

Comment

• corydoras
            • Jul 2005
            • 257

Originally posted by tyor

Kjøpte selv en Cap fra HC, og der står det samme, men jeg sendte en mail og spurte, og fikk da beskjed om at det gikk greit å sende den som Air Parcel til Norge.
            Og det er riktig som nixxon sier at det er begrensning på ems til norge, men det er 4 kg, denne koster 63 usd, mens jeg sendte den med air parcel, og betalte 60usd for intil 5,5 kg.

Mvh
            Cory

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Omfg Kinadama får jo plass inne i denne mega foam'ien.......

Problemet er ikke alltid vekta, men at boksen blir for stor å sende. Har vært borti tilsvarende tilfeller tidligere hvor den enste muligheten har vært EMS, men når de skal sende den kommer det en mail som sier at pakken er for stor for EMS og må sendes med flypost..... (vel - du får kredit for den frakten du har betalt for mye)
              Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt en liten email til de hyggelige damene på HK support og avklart dette i forkant (pass på at de ikke selger ut alle modellen mens du venter på svar )
              Last edited by Quadrocopter; 13-10-08, 22:36.

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

takker for svar skal sende de en mail å spørre. Ble bare helt våt i øynene og begynte å sikle av bildene av flyet, ikke dama hehe
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

Comment

Working...