Har sett på sidene til http://www.hobby-world.dk/ og tenkte jeg skulle handle litt der men det virker vanskeligt å få til da det virker vanskligt å slippe dansk moms (med visa betaling). I tillegg så har en bekjent prøvd å bestille fra de men fått problemer. Han prøvde å få pakken i oppkrav (da slipper en jo moms problematikken med nettbetaling til de) men fikk en mail med spørsmål om at han kunne betale på forskudd! (noe som selvsagt i dette tilfellet er helt uaktuelt da vi ikke har noen grunn til å tiltro Hobby world forskuds betaling). Etter 3 mailer og ingen respons fra Hobby World har vi blitt litt lunkne på å handle hos de (men prisene er jo gode) og vi trenger tilbake melding fra forumets brukere på hvordan en skal gå frem for å få ordnet saker med denne butikken (eller om vi kansje skal holde oss unna den). Så er der noen med erfaring fra å handlie med http://www.hobby-world.dk/ ?
Unconfigured Ad
Collapse
Noen med kjennskap til hobby-world.dk
Collapse
X
-
Noen med kjennskap til hobby-world.dk
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!Tags: None -
Jeg har betalt på forskudd via nettbank til Hobby-world, med SWIFT/BIC og IBAN kontonr. Null problemer. VISA er jo også en slags forskuddsbetaling så det er ingen forskjell egentlig. Skandiabanken er dessuten gebyrfri også utfører du betalingen selv.MVH
Jon Gunnar Wold -
Og da trekte du fra dansk moms selv? (å trekke fra momsen selv er ikke muligt å gjøre med Visa) Gebyr fri er ihertfall ikke Sparebanken møre og Nordea som gjerne er brukt her. I tillegg så er det billigere for meg å få varen i oppkrav enn å betale over bank. Skal det vere så vanskligt å få handle med danskene gir jeg heller blaffen (enklere å handle fra Japan da, kostet meg 20kr i frakt og 5kr til Visa for å bruke Paypal for to hjul derifra og varene kom på litt over en uke).Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!Comment
-
Har nå sendt en liten bestilling til dem med spesifisert fratrukket dansk moms og spesifisert oppkrav, så nå får vi se.
Appropo spiller ingen rolle, hørt om prinsipper?Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!Comment
-
Jon Wold sa: Jeg har betalt på forskudd via nettbank til Hobby-world, med SWIFT/BIC og IBAN kontonr.
Kva var IBAN kontonummeret du sendte til? Det var et nummer på hobby-world som var slik: Reg nr. 1199 Kontonr.6742076. Sparebanken Møre seier at IBAN-numeret startar med DK og skal ha 16 siffer etter seg.Erlend-Limets VennerComment
-
Har bestillt masse fra Hooby World og er kjempefornøyd!
Både med priser og service!
Bare å ringe hvis det er noe problemer! Erik & Birgit løser alt!
Du får en mail med beløp i DKK og medfølgende IBAN og SWIFT nummer/adresse og overfører deretter penger til de.
Varene er i posten samme dag som betaling er registrert.. De sender deg da sendingsnummeret i mail. Enkelt og veldig greit!
Anbefales på det sterkeste!Comment
-
Jeg har nettopp skrevet ett langt innlegg, men det ble en feil med maskinen og det ble slette
Kort oppsumert så kjøpte jeg varer for ca. 1000 NOK og til slutt kom regningen på ca. 2000 NOK. Og det tok ca. 2 mnd. før varene kom.
Men andre her har vist gode erfaringer og prisene er veldig gode.Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
er der ingen der kender dem.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment