Unconfigured Ad

Collapse

Hotwire foam kutting strømkilde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RGJ
    • Jul 2004
    • 922

gratis....

Ola Fremming har et ...relativ stor profilpakke også

Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

Comment

• olav_k
      • Feb 2007
      • 49

Jeg har ikke vært så heldig med 12-14V strømforsyninger, de jeg har forsøkt fikk problemer med å gi nok varme når tråden ble lenger enn 40-50cm. Jeg endte opp med en ganske kraftig jernkjernetrafo som leverer max ca 25V (husker ikke VA verdien) med dimmer.
      Kraftig strømforsyning med regulering fungerer veldig bra, da får du akkurat den varmen du vil ha, uavhengig av trådlengde.
      Kantaltråden fra Clasn liker jeg ikke i det hele tatt, jeg synes den ryker altfor lett hvis man spenner opp tråden skikkelig, og dette er viktig for å unngå at tråden "henger etter" på midten.
      Rustfri skjæretråd fra R&G som Øgrey selger er bra, den spenner jeg opp med 11kg strekk på buen og den ryker aldri.
      Olav Kallhovd

Comment

• Flamingooo
        • Feb 2007
        • 93

Originally posted by thorodd
        Jeg kjøpte Profili via internett og betalte med PayPal. Så sendte jeg en mail til info@profili2.com med forespørsel om registreringsnøkkel. Jeg fikk prompte svar fra Stefano Duranti. Et par mailer frem og tilbake, og programmet var registrert. Alt i løpet av et par timer på en fredags kveld!

Thorodd
        Kjøpte også reg.nr av stefano og trodde at jeg dermed hadde mulighet til å skrive ut profiler osv. Det viste seg å ikke stemme. Du må kjøpe enda en lisens for å få skrive ut... Minner litt om lureri spør du meg, men for all del- man får jo tilgang til å laste ned profiler og en kan jo kopiere til andre programmer og skrive ut derfra.
        Tracfoil er et alternativ. Har ikke så enkelt grensesnitt som profili, men gjør også jobben. Kan i motsetning til profili beregne vinklede ribber
        Last edited by Flamingooo; 03-01-09, 15:14. Reason: Tracfoil

Comment

• kapia
          • May 2005
          • 1435

allright, no snakker vi, jeg kommer nok til å kjøpe profili først som sist, er utrulig enkelt program, men liker ikke om dei er luringer.det suger.

Comment

• olav_k
            • Feb 2007
            • 49

Jeg har bare gode erfaringer med Stefano og Profili, men jeg har Pro versjonen, så jeg vet ikke så mye om plotting fra andre versjoner. Nå er det en stund siden jeg har brukt dette programmet men siste versjonen jeg brukte manglet fortsatt justering for "kerf" (kompensasjon for kuttetrådens tykkelse på underkuttet). Dette gjør at underkuttet ikke blir helt riktig i forkanten på vingen.

Et lite gratisprogram som har denne funksjonen og som fungerer bra for utskrift av templates er Profile. Kan lastes ned her: http://www.rc-soar.com/hardsoft/profilerev.htm
            Olav Kallhovd

Comment

• Seiler`n
              • Mar 2005
              • 821

Originally posted by Flamingooo
              Kjøpte også reg.nr av stefano og trodde at jeg dermed hadde mulighet til å skrive ut profiler osv. Det viste seg å ikke stemme. Du må kjøpe enda en lisens for å få skrive ut... Minner litt om lureri spør du meg, men for all del- man får jo tilgang til å laste ned profiler og en kan jo kopiere til andre programmer og skrive ut derfra.
              Tracfoil er et alternativ. Har ikke så enkelt grensesnitt som profili, men gjør også jobben. Kan i motsetning til profili beregne vinklede ribber

Betalte for bare en lisens og hadde full tilgang.. Og ja.. Kan virke som Stefano har epostserver i brillene sine. Fått svar meget raskt hver gang jeg hadde bruk for han.
              Mvh
              Stig Olsen
              Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
              Pike Perfect X tail
              Pike Brio / Giant
              Alpina 4001
              DG 500/22 Elan under opppussing
              Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Flamingooo
                • Feb 2007
                • 93

Originally posted by Seiler`n
                Betalte for bare en lisens og hadde full tilgang.. Og ja.. Kan virke som Stefano har epostserver i brillene sine. Fått svar meget raskt hver gang jeg hadde bruk for han.
                det var som f!
                jeg har versjon 2.21 og har ikke mulighet hverken til å skrive ut eller eksportere til dxf - kan du?

Originally posted by olav_k
                Jeg har bare gode erfaringer med Stefano og Profili, men jeg har Pro versjonen, så jeg vet ikke så mye om plotting fra andre versjoner.
                Joda, Stefano er en toppen mann, opererer med litt underlig engelsk (spagetti-engelsk?), så hans forklaringer er ikke alltid helt oppklarende, men er rask til å svare på spørsmål.
                Programmet hans er jo helt fantastisk enkelt å bruke, så eneste innvending jeg har er at det ikke kommer frem av nettsidene hans hva det er du betaler for...
                Hva ville han ha for professional-utgaven, og sender han det bare på cd-rom?

F

Comment

• kimhey
                  • Aug 2006
                  • 132

Jeg har 2.21 og skriver ut som bare det jeg...

Comment

• Seiler`n
                    • Mar 2005
                    • 821

[QUOTE=Flamingooo;201273]det var som f!
                    jeg har versjon 2.21 og har ikke mulighet hverken til å skrive ut eller eksportere til dxf - kan du?

Husker ikke verson, fikk den for ca 1 år siden og betalte for den via Paypal.
                    Fikk cd i posten i tillegg til hjelp med nedlastet verson.
                    Lisensen hans er knyttet mot HD serienummer på hver enkelt maskin, S det går ikke å instalere på to maskiner.
                    I tilegg til programmet innegoldt CDèn alle grafene til profilene som ligger i programmet. (5 -600 mb med databare info ) Dette legger han ikke ut på weben pga størrelse.

Ja jeg kan skrive ut og exportere i alle varianter.
                    Mvh
                    Stig Olsen
                    Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                    Pike Perfect X tail
                    Pike Brio / Giant
                    Alpina 4001
                    DG 500/22 Elan under opppussing
                    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• olav_k
                      • Feb 2007
                      • 49

Det er endel år siden jeg kjøpte Pro lisens av ham, men mener det var 30-40 euro. Det var ivertfall en helt grei pris for et veldig bra program. Han sier han bare sender det på CD fordi alle polarene er ferdigprosessert på forhånd i pro utgaven og da blir det rimelig mye data.

Hvis det bare er templates for isoporkutting du skal ha ut kan du bruke .dat filene fra Profili og åpne dem i Profile og printe dem derfra.
                      Olav Kallhovd

Comment

• Flamingooo
                        • Feb 2007
                        • 93

joda kan skrive ut jeg og!

Må nesten komme med en unnskyldning til Herr Duranti; visst kan jeg skrive ut, men bare gjennom "Draw interpolated wing ribs", og ikke den veien jeg til nå har gått; "wing panel management".
                        Synes denne siste metoden er mye mer oversiktlig når en skal lage ribbene. Nå er jo ikke 30-40 € avskrekkende, så jeg går kanskje for pro versjonen etterhvert.

Til dere som har lisensen for basis-versjonen; får dere skrevet ut fra "wing panel management"?

Comment

• Guest

#27 Unapproved
                          Jeg har ikke Profili på denne maskina, men jeg skriver stort sett bare ut fra bildet der en lager skjæremaler. Skriver ut på A4 etikettpapir,og klistrer det på lithoplate. Etterpå er det bare å klippe ut med en papirsaks, og finpusse med smergel.
                          Strømforsyninga lagde jeg av en trafo fra 24Volts billader som jeg lagde en slik tyristorkrets til: http://www.nsrca.org/technical/tip_t...wer_supply.htm

Mikrobølgeovntrafo vil funke fint, bare husk å vikle om først
                          Jeg har en i punktsveisen min.

Som skjæretråd liker jeg rustfri flertrådet wire, av den typen som selges som fortom hos enkelte fiskeutstyrsbutikker. Med 24volt ac kan jeg skjære 120 cm uten problemer.

Jeg lagde et system ala feathercut, med vektarm og trekk på skjærebuen. Når alt er innjustert er det fint å kneppe hendene bak hodet og se på at det gjør seg sjøl.
                          Cnc kunne vært artig, men 1-3 skjæringer i året forsvarer ikke sånt utstyr.

Comment

Working...