Pakket nylig opp et nytt indoor prosjekt jeg hadde set frem til å lime på i helgen, men gleden ble kortvarig da innholdet dessverre var skadet. Tuppen på kroppen har fått seg en smell, den er litt inntrykt og har knekt tvert av noen en centimeter eller to innpå kroppen. Den ene vingen har også fått seg en smell, og er betydelig deformert.
Jeg sendte over en mail til forhandleren med bilder av skaden, men fikk ikke helt det svaret jeg forventet. Har vært veldig heldig så langt, og kun en gang tideligere motatt RC produktet som har vært skaddet. Fikk da nytt produkt sendt ned omgående og omkostningsfritt for egen del. Veldig imponert over dette, og må innrømme jeg forventet noe i samme dur her.
Men, fikk beskjed om at jeg måtte ta kontakt med Posten da de var transport. De kunne være behjelpelige dersom posten var "vanskelige". Reagerer på dette, da det jo er forhandler som har kjøpt en tjenest av posten, ikke jeg. Det er de som er kunde her, og posten stiller vel med en gang spørsmål om innpakkning etc som forhandler kan svare bedre for en meg uansett.
Så her står jeg da, men utstyr til et defekt produkt og vet ikke helt hva jeg skal foreta meg. Kan vel neppe sende hele greie i retur under angrefrist loven når det er defekt?
Skaden lar seg muligens reparere, men jeg ønsker jo ikke å begynne undersøke det før det er blitt en avklaring på om elendigheten skal i retur, eller om jeg får noen form for kompensasjon fra posten?
Så, hva er andres erfaring rundt slike ting? Er dette standard prosedyre?
Jeg sendte over en mail til forhandleren med bilder av skaden, men fikk ikke helt det svaret jeg forventet. Har vært veldig heldig så langt, og kun en gang tideligere motatt RC produktet som har vært skaddet. Fikk da nytt produkt sendt ned omgående og omkostningsfritt for egen del. Veldig imponert over dette, og må innrømme jeg forventet noe i samme dur her.
Men, fikk beskjed om at jeg måtte ta kontakt med Posten da de var transport. De kunne være behjelpelige dersom posten var "vanskelige". Reagerer på dette, da det jo er forhandler som har kjøpt en tjenest av posten, ikke jeg. Det er de som er kunde her, og posten stiller vel med en gang spørsmål om innpakkning etc som forhandler kan svare bedre for en meg uansett.
Så her står jeg da, men utstyr til et defekt produkt og vet ikke helt hva jeg skal foreta meg. Kan vel neppe sende hele greie i retur under angrefrist loven når det er defekt?
Skaden lar seg muligens reparere, men jeg ønsker jo ikke å begynne undersøke det før det er blitt en avklaring på om elendigheten skal i retur, eller om jeg får noen form for kompensasjon fra posten?
Så, hva er andres erfaring rundt slike ting? Er dette standard prosedyre?
Comment