Unconfigured Ad

Collapse

Skader under transport fra forhandler, hva nå?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Skader under transport fra forhandler, hva nå?

Pakket nylig opp et nytt indoor prosjekt jeg hadde set frem til å lime på i helgen, men gleden ble kortvarig da innholdet dessverre var skadet. Tuppen på kroppen har fått seg en smell, den er litt inntrykt og har knekt tvert av noen en centimeter eller to innpå kroppen. Den ene vingen har også fått seg en smell, og er betydelig deformert.

Jeg sendte over en mail til forhandleren med bilder av skaden, men fikk ikke helt det svaret jeg forventet. Har vært veldig heldig så langt, og kun en gang tideligere motatt RC produktet som har vært skaddet. Fikk da nytt produkt sendt ned omgående og omkostningsfritt for egen del. Veldig imponert over dette, og må innrømme jeg forventet noe i samme dur her.

Men, fikk beskjed om at jeg måtte ta kontakt med Posten da de var transport. De kunne være behjelpelige dersom posten var "vanskelige". Reagerer på dette, da det jo er forhandler som har kjøpt en tjenest av posten, ikke jeg. Det er de som er kunde her, og posten stiller vel med en gang spørsmål om innpakkning etc som forhandler kan svare bedre for en meg uansett.

Så her står jeg da, men utstyr til et defekt produkt og vet ikke helt hva jeg skal foreta meg. Kan vel neppe sende hele greie i retur under angrefrist loven når det er defekt?

Skaden lar seg muligens reparere, men jeg ønsker jo ikke å begynne undersøke det før det er blitt en avklaring på om elendigheten skal i retur, eller om jeg får noen form for kompensasjon fra posten?

Så, hva er andres erfaring rundt slike ting? Er dette standard prosedyre?
  • Illusion
    • Jun 2008
    • 703

Det beste for deg som kunde er som du sier om selger tar på seg ansvaret/jobben, men jeg tror riktig prosedyre er som det sies at du må ta det med posten selv.

Her er utklipp fra XXL sine sider

"Oppdager du at pakken din er skadet under transport skal dette forevises ditt nærmeste postkontor. Behold emballasjen slik at man kan avgjøre om skaden skyldes dårlig emballering eller uforsiktighet under transport. Posten er erstatningspliktig overfor deg."

Utklipp fra rcbutikken sine sider

"Er Posten Norge AS sitt ansvar så skulle det oppstå en skader så MÅ dette tas opp med Posten Norge AS så raskt som mulig. (Gjelder varer som er sendt med registrert pakkesending, andre sendinger er selgers ansvar)"

Comment

• affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5877

Ja, dette er helt vanlig prosedyre. Du må selv ta tak i det og klage til Posten. Og er den sendt som pakke som er sporbar så er den ihvertfall forsikret. Noe jeg antar at den er?

Har hatt ett par tilfeller gjennom årenes løp og det har aldri vært noe problem. Det beste er seff om man merker det når man avhenter varen....

Comment

• Hanzo
        • Nov 2005
        • 845

Forbannet... Da får vi ta turen til postkontoret. Har faktisk altid fått ordnet slikt direkte gjennom forhandlet tideligere. Det som er ekstra uheldig er at jeg reiser på ferie i morgen og ikke får kontaktet postkontoret før om en god uke

Comment

Working...