Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggelogg eller burde det hete Monteringslogg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggelogg eller burde det hete Monteringslogg?

    Dette har jeg lenge lurt på?
    Når du kjøper et Ferdig fly og ferdigstiller det, har du da Bygget flyet eller har du Montert det.
    Jeg som alle andre synes det er gøy å lese om andres Byggelogger på dette forumet, men når de har kjøpt ett Arf fly og skriver byggeblogg og ikke monteringslogg da lurer jeg litt.
    Har noen en mening rundt dette.
    Jeg mener at man monterer et ferdigfly og ikke bygger det.
    Hilsen
    Frank Bøhmer
    ---------------------------
    God created Earth. The rest was made in China...

  • #2
    Du har selvfølgelig helt rett men blandt bombing på Gaza og andre mindre verdensproblemer tror jeg det spiller svært liten rolle om vi kaller det det ene eller det andre. Ikke sant?
    Jeg leser de uansett... Hvis du lurer på om det er bygging eller montering er så er det jo bare å klikke seg inn og kose seg med fine bilder og beskrivende tekst

    PS: Hva kaller du en blogg som omhandler et helikopter? Bygging? Montering?

    Make love not war hehe
    Ha en fin kveld!
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Originally posted by esmel View Post
      PS: Hva kaller du en blogg som omhandler et helikopter? Bygging? Montering?
      Bortkastet?

      Hva med:

      - Assemble-blogg?
      - CA-blogg?
      - Puttogether-blogg?
      - Put-blogg?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        "Lim-i-eksen-og-rist-blogg"

        Det bør så absolutt hete en monteringsblogg. Man monter både ARF-modeller og helikopter.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by Franboe View Post
          Dette har jeg lenge lurt på?
          Når du kjøper et Ferdig fly og ferdigstiller det, har du da Bygget flyet eller har du Montert det.
          Jeg som alle andre synes det er gøy å lese om andres Byggelogger på dette forumet, men når de har kjøpt ett Arf fly og skriver byggeblogg og ikke monteringslogg da lurer jeg litt.
          Har noen en mening rundt dette.
          Jeg mener at man monterer et ferdigfly og ikke bygger det.
          Med respekt, who cares?

          Jeg synes at personen som er så hyggelig og legger ut bloggen skal få bestemme om den skal hete bygge- eller monteringsblogg!
          Mine blogger - som ikke akkurat kommer som perler på en snor (men noen har det blitt) - kommer til å hete byggeblogg om det er ARF eller ikke

          Når/hvis du en gang skriver en blogg som interesserer meg, skal jeg lese den om den heter byggeblogg eller monteringsblogg
          Last edited by larshkj; 21-01-09, 22:13.
          Lars Henrik Kjølberg

          http://www.flickr.com/photos/larshkj/

          Klubber:
          Jets of Norway
          Nittedal modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Enig i at arbeidet med en ARF kan defineres som montering. Men på en annen side så har liksom ordet "byggeblogg" blitt en del av vokabularet til de fleste og jeg ser ikke noe problem i å kalle det det. Jeg bryr meg ikke om det står bygge- eller monteringsblogg, god lesing er det uansett
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Du bygger jo et fly selv om det er mer enn halvferdig når du startet, er sikker på at hadde vi spurt noen som har peiling på språk så hadde de sagt at begge deler er riktig.

              Men enig, bagateller....
              Bare flygreier: )

              Comment

              Working...
              X