Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til onboard kamera?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by nixxon View Post
    Da falt jeg av. Jeg trodde .avi var .avi jeg.
    AVI staar vel for Audio Video Image, tror jeg.

    Det finnes en braate med forskjellige codecs til AVI.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #17
      Bare for å få begrepene på plass!

      AVI: Audio Video Interleave, known by its acronym AVI, is a multimedia container format introduced by Microsoft in November 1992 as part of its Video for Windows technology. AVI files can contain both audio and video data in a file container that allows synchronous audio-with-video playback. Like the DVD video format, AVI files support multiple streaming audio and video, although these features are seldom used. Most AVI files also use the file format extensions developed by the Matrox OpenDML group in February 1996. These files are supported by Microsoft, and are unofficially called "AVI 2.0".


      Codec: A video codec is a device or software that enables video compression and/or decompression for digital video. The compression usually employs lossy data compression. Historically, video was stored as an analog signal on magnetic tape. Around the time when the compact disc entered the market as a digital-format replacement for analog audio, it became feasible to also begin storing and using video in digital form, and a variety of such technologies began to emerge.
      Audio and video call for customized methods of compression. Engineers and mathematicians have tried a number of solutions for tackling this problem.
      There is a complex balance between the video quality, the quantity of the data needed to represent it, also known as the bit rate, the complexity of the encoding and decoding algorithms, robustness to data losses and errors, ease of editing, random access, the state of the art of compression algorithm design, end-to-end delay, and a number of other factors.

      Comment


      • #18
        Fikk fatt i et FCO2 i dag, som skal være oppdatert med siste firmware (4. ett eller annet). Jeg pleier å bruke Adobe Premiere Elements 4, og det programmet tar klippene fra FCO rett inn.

        Har tidligere opplevd problemer med AVI fra et Panasonic kamera, hverken Moviemaker eller Adobe Premiere Pro (Cs3 eller tilsvarende) klarte å håndtere formatet, Premiere Elements tok også disse uten problemer. Dette er et program som er avansert nok til å ha et rikholdig utvalg av funksjoner, uten at det blir alt for avansert.
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #19
          God Kveld!!

          Nå snakker jeg kun om Oregon atc camerane, Og hvis du skal bruke dem i Helikopter.
          Jeg hadde store problemer med å få dette kamera til å gi bra bilde/film. Nå kommer det selvølgelig på hvor kresen du er. Dette tåler vibrasjoner svært dårlig, da snakker jeg om små vibrasjoner i fra helikopter. Hengte Det opp i strikker, samt i noen kamerarigger og jeg synes det var særs dårlig.
          Men på fly der du har mindre vibrasjoner, tror jeg, (flyr kun Heli). Kan det nok fungere bedre.
          Jeg brukte elektriske helikopter til dette her, og der er det lite vibrasjoner i ramma i utgangspunktet.
          Så min anbefaling hvis du skal bruke det i helikopter så styr unna Oregon atc.

          Hvis man vil ha bedre lyd ut av dette kamere så kan man fjerne en liten sak som sitter over micen, vips så har man bedre lyd.
          Raymond Jakobsen
          Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
          Mikado Logo 400se,v-bar
          Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



          Only electric!!



          http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

          Comment

          Working...
          X