Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp og salg på forumet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by jijohans View Post
    Tydelig at folk her inne ikke bruker rcmarked så mye som meg selv, sjekker nye annonser iallefal 4-5 ganger dagli... En annen ting er at finanskrisa har virkelig fått innvirkning i hobbymarkede...
    Må jo si at det er akkurat det med å legge ut anonsen på ny hele tiden ødelegger for meg og mitt system hvertafall for kommer det noen nye anonser så ser jeg det enkelt med å huske hva som var det nyeste sist men om du legger anonsa di inn på ny tror jeg muligens at det kanskje er bare den ene som ligger foran deg i køen som er ny anonse...
    Om alle gjorde dette så hadde det vert kaos på sidene.
    og jeg selv er inne på sidene 5-10 ganger dagli..
    Leter jeg etter noe spes så går jeg inn og ser på alle sidene helt til slutt

    Tor Andersen
    Oi en perfekt landing

    Comment


    • #32
      Hva når man forandrer prisen eller info da? Folk som allerede har vært inne å sett på annonsen sjekker den neppe på nytt igjen hvis den ikke er lagt ut igjen, er jo en grunn for at man legger den ut på nytt, og som regel med ny pris,annen info eller bilder...

      Det som irriterer meg medt med rcm er at ting som er solgt, ikke blir slettet med en gang men i stedet skal stå med "solgt" i flere dager...whaooo veldig interesangt å vite at ting er solgt, enklere hvis annonsen ble fjernet med en gang..
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #33
        Originally posted by jijohans View Post
        Det som irriterer meg medt med rcm er at ting som er solgt, ikke blir slettet med en gang men i stedet skal stå med "solgt" i flere dager...whaooo veldig interesangt å vite at ting er solgt, enklere hvis annonsen ble fjernet med en gang..
        Synes faktisk det er greit å vite at salgsobjektet er markert som solgt. Da vet du at denne er solgt, og muligheten er over for denne gang. Hvis man derimot bare sletter annonsen så vet man ikke om objektet er solgt, eller om kjøper bare trakk seg. Jeg synes ihvertfall at det er best å få vite at tingen er solgt. Da slipper jeg å lure

        Er også inne på RCM mange ganger daglig og vet som regel til enhver tid om det ligger noe som er av interesse for meg (og det er det mye av..!) Jeg trenger ikke å lete gjennom sidene for å finne ting som kanskje kunne vært kjekt. Men for folk som sjekker sidene sjeldent tror jeg det er irriterende å se de samme annonsene ligge øverst hele tiden. Selv synes jeg det er dårlig gjort, men bryr meg ikke noe om det. Så lenge det er gratis vil folk gjør det...

        Forresten; noen som har lagt merke til hvor mange poster pr. side det er i denne tråden...?
        Last edited by william123; 18-02-09, 17:31.
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #34
          Det er jo en kjempeviktig indikator på hva man kan forvente av pris på et produkt, når man har mulighet til å se hva ting er blitt solgt for tidligere. Om man er litt orientert om hva folk er villige til å betale så slipper man kanskje annonser som: "Brukt Futaba 149p" til 7-800 kroner.... Eller Raptor 50 til 8000.
          Med vennlig hilsen
          Johannes Gjessing GMFK
          || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

          Comment


          • #35
            Ny pris da redigerer du anonsen da og forandrer overskriften
            og når det står solgt på ting da får man jo en liten indikasjon på hva som selger og ikke
            Oi en perfekt landing

            Comment


            • #36
              Jeg er kjempefornøyd med rcm`s søkefunksjoner. Da velger jeg kategori og pris sortering.
              Da vil alikevel en gammel annonse med ny pris komme i den rekkefølgen den hører hjemme.
              Er rimelig lei av de som legger inn samme annonse med tekst og pris til stadighet selv, men overlever..har man andre andre forandringer enn pris iløpet av de 4 første ukene kunne dette kostet eks 25kr men da gitt en plass på førstesiden igjen.

              Er telefonen helt stille er det antagelig forholdet mellom pris og produkt det er noe med, ikke siderekkefølgen.
              Mvh Roy N
              T-Rex 450 SE
              T-Rex 500
              T-Rex 600N/NP/E
              Srimok
              Mini Edge540
              DX7

              Comment


              • #37
                Synes rcmarked fungerer meget bra slik det er nå, men må si meg enig at jeg merker drastisk forskjell om annonsen ligger på framsiden eller ikke når det gjelder kontakt mengden på de annonsene jeg legger ut. Uansett synes jeg det kunne vært en underdel her på forumet for ønskes kjøpt osv. Er ofte man ønsker å kjøpe noe som noen har liggende et sted og ikke tenker over. Disse er ofte ikke på rcmarked. Er ofte jeg har lett lenge etter en ting også får tak i det gjennom bekjente enten på stripe eller her på forumet.
                Kunne ikke dette vært en ide?
                Lars Norberg

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Lars N View Post
                  Synes rcmarked fungerer meget bra slik det er nå, men må si meg enig at jeg merker drastisk forskjell om annonsen ligger på framsiden eller ikke når det gjelder kontakt mengden på de annonsene jeg legger ut. Uansett synes jeg det kunne vært en underdel her på forumet for ønskes kjøpt osv. Er ofte man ønsker å kjøpe noe som noen har liggende et sted og ikke tenker over. Disse er ofte ikke på rcmarked. Er ofte jeg har lett lenge etter en ting også får tak i det gjennom bekjente enten på stripe eller her på forumet.
                  Kunne ikke dette vært en ide?
                  var ikke dum ide det for i dag må ønskes kjøpt ligge under til salgs
                  men det dukker opp ett nytt problem om man lager ønskes kjøpt under en kategori for da står alle ønskene på ett sted istede for kategorisering som det er under til salgs i dag

                  Og til folk som synes de har rett på førsteside hele tiden det er muligheter for det til en liten penge ...
                  Oi en perfekt landing

                  Comment


                  • #39
                    Jeg synes Rcmarked fungerer greit slik som den er i dag, sikkert mulighet med noen småforbedringer der som alle andre plasser. Setter pris på at folk kan få annonsere sine ting gratis.

                    Når det gjelder å stikke fingern i jorda, så er det vel de ..... som klager over at ting ikke fungerer som bør stikke hele hånda i jorda. For i dag så setter jeg stor pris på at man kan annonsere gratis, det er jo en hobby og ikke butikk for meg. For de som klager og er misfornøyd så kan de jo putte annonsene sine på et annet nettsted eller lage et som fungere bedre selv. Så skal jeg komme med kommentarer til det eventulle ny "flotte" nettstedet.

                    Dette er dratt rett ut i fra levra, folk bør heller begynne å bli litt mer takknemlige.
                    Raymond Jakobsen
                    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                    Mikado Logo 400se,v-bar
                    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                    Only electric!!



                    http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                    Comment


                    • #40
                      Konstruktiv kritikk har vel aldri skadet noen... Er glad vi har en slik tjeneste,og kommer fortsatt til å annonsere der.. Men man må få lov til å ha meninger og forslag om hvordan ting skal være...
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by jijohans View Post
                        Konstruktiv kritikk har vel aldri skadet noen.....


                        Konstruktiv kritikk er bra, men da bør den rettes til de det gjelder og ikke til hele rcNorge, alle vet jo at rcm har slitt/ sliter med hastigheten. Og det blir sikkert bedre.
                        Raymond Jakobsen
                        Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                        Mikado Logo 400se,v-bar
                        Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                        Only electric!!



                        http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                        Comment

                        Working...
                        X