Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ja, e du klar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja, e du klar?

    So sitte ej her igjen, og trykke og lese, bestille litt fra utlandet, svara på spørsmål fra ho ej bor ilag me, på "ka so kom i posten idag da?" og "ka det kosta da?".

    Ka ej skal svare da? Nei, den kosta berre 10 tusen, fekk den brukt, det e veldig billig altso.
    Best å ikkje svare he ej funne ut. Da blir det berre styr, og sure kjerring, det e utrivelig.

    Men i vinter hekje det vore so gale. Ingen fly å bygge for "forhandlara". Ikkje noke spesielt på tapeten for mej sjøl heller. Et stort prosjekt står og venta på lim, eit anna blir planlagt i Kina, og eit tredje e på vei i fra Kina, kjeme på døra på onsdag. Ikkje noke fanzy, meir praktisk og plass vennlig.
    He flydd utrulig mykje siste året, og lært noken nye triks, nye for mej iallefall, samt kjøyrt 350 mil Hareid-Fagernes-Hareid siste 365 døgn. Ho ej bor ilag med, vil vete ka ho heite, ho dama på Fagernes. Stakkars Arild

    Og det e jo akkurat Fagernes det handla om. Dei 3 raskaste døgna i året. Heilt utrulig kor fort den helga fyke avgårde. So ej he bestemt mej for å forlenge den. Må finne på ei god unnskyldning, noke truverdig. E jo medlem i klubben, sikkert noke som må gjerast på onsdag på isen. For ej vil ned da.
    He funne en ny vei ned også, 5 tima, fra døra mi, til isen, med minimalt veigrep over fjellet fra Lærdal og fotgjengar status innen rekkevidde, om onkel ligge på lur. Men det e nesten verdt det.

    Telefonen ringe heile tida. Folk ej kjenne sei at dei ser mej aldri uten at ej prata i telefon, og lure på om ej tjena penga på å holde den i drift lengst mulig. Nei, e berre folk ej kjenne, som flyge modellfly. Åja, e dei like galne so du da? Godt spørsmål.
    Det e rart at folk ser ned på oss som ser opp. Men uansett ken du prata med av foreldre generasjonen, so he dei oxo hatt eit modellfly en gang. Men dei berre kræsja. Går det an å sitte oppi det flyet ditt? 200 kubikk?? Hårre heite det, det e vel ikkje lov?

    Dei so ringe til mej, skal til Fagernes, alle sammen. En bor der, en bor på Gol, dei andre bor rundt om på Østlandet. Ingen fra mi bygd skal ned. Kanskje et par fra Ålesund. Dei e kjekke, pilotane fra østlandet. Alt sør for Hareid e østlandet. Dei e kjekke dei nord for Hareid oxo, men ej kjenne ikkje dei so godt.
    Alle smile og helse på mej. Takk for sist. Kar i faen ej he sett han der før? Korsen veit han ka ej heite? Må innrømme at ej e dårlig på navn, litt dårlig på ansikt oxo, men flya dine, dei huska ej. E det samme med bila. Om noken spør om ej veit ken han eller ho e, so spør ej, ka bil dei he da? Og da veit ej det. Sånn he det blitt med Fagernes.

    So om du merka at ej ser ut som et spørsmålstegn når du treffe mej på isen, så ikkje ta det ille opp, for det ekje dej det e noke gale med. Og opp i hytta mi, nr 7, type gjøkur, e alle velkommen. Men der e berre plass til 2 i slengen. Det samme gjelde ute på verandaen på hytta. Men ej ekje på Fagernes for å sitte på hytta, der søve ej berre. En go venn av mej, satt på hytta i heile fjor. Han vakje ferdig å trekke Ultimaten sin. Regna med at han he lært i år

    So, ka skal ej flyge i år da? Til forskjell fra tidligare år, skal ej flyge med en modell ej he mange tima på stikkene med. So da kan det bli litt rock'n roll. E artig det, sjøl om det bråka.
    En skal jo ha litt lyd, e jo forbrenningsmotor, tross alt. Men no når ej he fått mej 14MZ, og he lagt inn musikk på den, so vil ej ha det litt stille, so ej kan høyre på musikk når ej flyge. Så nye potter vil vel komme.

    Ho borte i sofaen lure på ka ej skrive so mykje for? Berre chatta på MSN. Hadde ho lest det ej skrive her, so e planen om tidlig avreise til Fagernes fucked. Steik for en fyr, tenke du vel. Jauda, ej e nok ikkje den beste samboaren ho kunne ha valgt, men ho gjorde no det, og no kan ho angre Neida, det går bra, enda.

    Fagernes he ho prøvd en gang. Ej slo på stortromma, bestillte stor hytte. Der e dusj på hytta og alt mulig, skraut ej. Da vi låste opp døra, va der 8 senga. Oppss. Jaja, ej og han Lars Monsen he vore ute før, og vi ska no uansett ikkje vere på hytta. Det e på isen det skjer. Blikket hinna smelta snøen på rekkverket på trappa uttafor hytta. Flaks at det e butikka på Fagernes, og at det e fleire pilota som he med sej dama. Dei fant fort tonen, og forsvant i retning kaffi og klesbutikka. Jaja. Da ho skulle dusje den kvelden, trudde ho at en tikronar skulle holde. Gjett om det vart liv da vatnet stoppa etter 4 minutt, og håret va fullt av sjampo. Aldri meir på Fagernes på camping ilag med dej, sa ho. Og hittil he ho holdt ord.

    Idag he ej stramma betrekning og begynnt å polere flyet. Må glinse litt i sola. Hytta e betalt, NLF regninga e betalt, årsavgifta e ikkje betalt, fikk 3 av dei, so vi fæ sjå. Alt e igrunnen klart for min del. Må berre vente nokren veke. Skal sette sammen nye flyet når det kjeme, og kanskje blir veret so bra at ej kan teste det før Fagernes. Da kan du lese om det i en annen tråd litt seinare.
    Det går seint, disse siste vekene fram mot turbo helga. Så da snakkes vi på isen. Du finne mej lett, ser ut som en innvandrar, skjønt ej ekje det altso. Nokren kara ej jobba ilag med, kjeme fra Kurdistan. Dei sei at hvis noken he sagt at ej e norsk, so he ej blitt lurt.

    Uansett, ej he en knall oransj termo/snøscooter dress, stort fly og stort smil. Og når du treffe mej, so sei ej: Ja, e du klar?
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

  • #2
    Husk, det er ikke alle damer som gir en 14MZ til jul..
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • #3
      Nå fikk du frem smilet mitt, Knut Erik!

      Comment


      • #4
        Ha-ha. Bra skrevet!
        Kjenner igjen dette med at folk kommer f.eks når vi flyr og forteller at de også har hatt fly. Men de bare kræsjet!

        Med den forklaringen må jeg jo finne deg på Fagernes

        Comment


        • #5
          Blei litt langt det her, men slett ikke umulig
          Attached Files
          Remi A. Sørensen - 94877903
          Leder i Lofoten RC-Klubb

          Comment


          • #6
            Originally posted by anders e View Post
            Ha-ha. Bra skrevet!
            Kjenner igjen dette med at folk kommer f.eks når vi flyr og forteller at de også har hatt fly. Men de bare kræsjet!

            Med den forklaringen må jeg jo finne deg på Fagernes
            Ja, du skulle ha en muligheit for å finne mej, sjøl i tett snødrev
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • #7
              JAAA!!! jeg er klar, etter mye om og men og dårlige utsikter er det endelig klart at jeg er hjemme Med ny turnus fra denne turen rekker jeg det akkurat!!

              Gleder meg til å se dere igjen, alle sammen!
              Arild Hagabråten

              www.vfkm.no

              Comment


              • #8
                Kjekt å høre at du er hjemme Arild!

                Jeg jobber for harde livet med Eurosporten. Er feridig og hadde vel flydd jomfru for et par dager siden, men motoren ville ikke det slik. Har antagelig funnet ut av det nå, så dermed blir det jomfrutur til uka. Om alt er som det skal er alt klart!!

                Gleder oss som unger! Vi kommer onsdag kveld og er på isen fra morran av torsdag!

                Som vanlig et lite "kosseri" fra Knut Erik sånn like før avreise... Til glede for nye lesere:
                Nå begynner det. - (MFN) ModellflyNytt.no

                (Legg merke til nøkkelordet jeg søkte på for å finne det...)
                Last edited by andersh; 28-02-09, 23:30.
                Anders Hauge

                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                Comment


                • #9
                  Rett fra levra iallefall, og sånn skal det være Knut Erik.
                  For mange har det blitt årets høydepunkt, og ikke uten grunn.
                  Vi må liksom komme igjennom dvalen vi har fra oktober til mars!

                  Da er det så genialt å møtes på en sånn arena som isen på Fagernes er.
                  Alle kommer, i alle varianter og størrelser. En smeltedigel som så absolutt sier tempen på modellflynorge. Om en er tilskuer eller ei, spiller ingen rolle. Alle får det de kommer for.
                  Der har gutta ifra Valdres truffet spiker`n på å være først med det anlegget det har blitt.
                  Og all ære for de som driver med det vinteren igjennom!
                  Vi gleder oss!
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • #10
                    Hehe. Joda, man må jo få tankene ned på skjermen. Og om noen kjenner seg igjen, og kanskje skriver det i forbifarten her, så betyr det jo at jeg ikke er den eneste "tosken" som gleder seg til sesongåpningn på Fagernes.

                    I år dropper jeg søyleboremaskina. Siden jeg er medlem i arrangør klubben, har jeg tilgang til maskin i byggelokalet på Fagernes, og i tillegg har jeg borret ferdig propeller, samt at jeg kanskje kan kjøpe noen ferdig borret propeller av Arild. Han har faen så mange propeller altså

                    Men, om jeg skulle klare å knekke en propell, frykter jeg at det er mer enn bare propellen som knekker, med tanke på flystilen, så da er en ny propell muligens det siste jeg trenger
                    Knut Erik
                    But it flies, so who cares??
                    www.torqueroller.com
                    Steikje galen
                    www.skalamodellflyklubb.no
                    www.teamflyingcircus.com

                    Comment


                    • #11
                      En propell fra eller til...... Ei flaske lynlim (uansett størrelse) er nok ikke bedre heller da nei.
                      Flystil og sånt, det er jo mye pluss og minus med denslags..

                      Men det går som regel bra når det har vært gjort før.....
                      Og således gleder vi oss mye på hva vi får se i år

                      Jeg kommer som tilskuer iallefall.
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • #12
                        "Kjerringa har gått og lagt seg. Ble litt furten da jeg ble borte noen timer for å pakke bil, 3 dager før avreise. Sånn går det når hun gliser av dårlige nyheter. Må vel snart følge etter. Nå er det nære på ja. Sukk, er bare mandag ennå"

                        Så nå er det ca tre ukers ventetid igjen før vi pakker i bilen..
                        Tyder på at det blir verre år for år det her.?
                        Jo mer en ønsker at tida er her, jo fortere er den forbi....
                        Glede seg og se fram til er fremdeles det beste
                        Omtrent som med ferie, er den forbi, så ønsker en alltid at den skal begynne.. En gang til..
                        Last edited by Soarer; 01-03-09, 06:23.
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #13
                          Ja da er vi her igjen

                          Comment

                          Working...
                          X