Unconfigured Ad

Collapse

Maridalen, naboklage

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Maridalen, naboklage

Jeg har av og til fløyet i Maridalen (Oslo), og funnet en ganske bra "stripe" ved kirkeruinene. I dag fløy jeg på tredje dagen på rad. Etter noen timer kom det en kar og klaget på støy. Det viste seg at han bodde i ett av husene nærmest ruinene, og var sjenert av den i mine ører smekre lyden av elektromotorer.

Han var en hyggelig fyr som ble plaget av at jeg fløy i nærheten av huset hans, og etter en kort samtale ble vi enige om at det var OK å fly et par hundre meter lenger vest. Han var enig i at min lille Parkmaster ikke var et problem, men at Seagull X-ray (overmotorisert) og Sebart Katana 30 var plagsomt rett ved huset hans. Han og bikkja likte ikke de to sistnevnte.

For de som har vært der (han sa at han hadde snakket til en kar i forrige uke), så fløy jeg fra midten av jordet der det finnes en betongplatting. Han vil gjerne at flying skjer på sletta nedenfor, nærmere den "store" parkeringsplassen.

I og med at han har klare oppfatninger om lyd, men også er en rimelig type som ikke er ute etter å kødde, så viderebringer jeg hans ønske og håper at det fortsatt kan flys elektromodeller der.
    Anders Eiebakke
    90078513
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Flott at dere blir enige på en seriøs og fin måte
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

Working...