Unconfigured Ad

Collapse

DHL til frakt og fortolling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Decathlon
    • Nov 2001
    • 234

DHL til frakt og fortolling

Har tidligere hatt god erfaring vd bruk av DHL til frakt fra utlandet. Har gått raskt nok og gebyr for fortolling har vært respektabelt.

Bestilte en modell fra fullkontroll.se for et par uker siden til den nette sum av 1300SEK inkludert frakt. Får modellen etter 6 dager og tenker hurra, nå er det bare mva og gebyr som gjenstår..

Fikk regning på det i dag:
    Innførsel mva på kr. 265,-
    Eksp.gebyr toll/moms på kr. 111,-
    Importfortolling på kr. 469,- !!!

Direkte hårreisende hvis den siste varelinjen er rett, hva tror dere?
    Last edited by Decathlon; 28-04-09, 15:43.
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100
  • Ruduz
    • Jul 2005
    • 847

Jeg tror tull og bamsemoms er noe dritt!
    All you need is love

Comment

• Olavjoergensen
      • Jun 2005
      • 2208

Originally posted by Decathlon
      Har tidligere hatt god erfaring vd bruk av DHL til frakt fra utlandet. Har gått raskt nok og gebyr for fortolling har vært respektabelt.

Bestilte en modell fra fullkontroll.se for et par uker siden til den nette sum av 1300SEK inkludert frakt. Får modellen etter 6 dager og tenker hurra, nå er det bare mva og gebyr som gjenstår..

Fikk regning på det i dag:

Direkte hårreisende hvis den siste varelinjen er rett, hva tror dere?
      Jeg har fått rc utstyr fra utlandet mange ganger gjennom DHL men har aldri vært i nærheten av å få et så grovt lommebok innhugg som deg! Pleier å være en snau 100 lapp

Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

Comment

• flarssen
        • Jan 2005
        • 1842

Bestill poste restante Karesuando, hent det der og fyll bilen med kjøtt i Kilpis på hjemturen .

Siden vi er inne på det; de to siste postene på regningen må vel kunne sies å være smør på flesk! Jeg ville sjekket om det er gjort en feil.
        Fred Larssen

Comment

• Guest

#5 Unapproved
          Dhl

Jeg gjorde det skuupet for et år eller to siden. Da jeg bestillte 2-3 cowlinger til en E-starter fra usa...Prisen i norge var 120kr stykket men i usa var det 89 cent...Slengte med 2-Duproski..Frakten og gebyr ble 600kr...Jadda...no more DHL på meg...Men kjappe er di.Det skal dem ha...

Comment

• Decathlon
            • Nov 2001
            • 234

Flarssen: Hadde vel ingen direkte planer om kjøretur på 55mil i nærmeste fremtid, men blir nok å vurdere det ved neste anledning

Deltaville: Din vare kom fra over dammen, da blir frakt i seg selv dyr, må vel regne med noen hundre kroner i frakt fra USA uannsett. For meg så kom frakt på 190SEK i tillegg til overnevnte beløp.

Skal ringe DHL og klage så snart dem har kundeservice/fakturaavdeling åpen!
            Mvh Tommy Fosland
            Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Vel dette er grunnen til at jeg prater varmt om Posten og deres EMS service. Der er nemlig fortolling inkludert i frakten man betaler. Posten/USPS sin EMS frakt fra USA behøver ikke bli spes dyr. Du får ganske mange småting for $ 25,-, en modell kan typisk komme på $ 50-70 om den ikke er for stor. Dvs 3-400 inkludert alle fortollingsgebyrer.
              Tviler på at du får DHL til å justere noe særlig. Har fått varer med dem en gang av en glipp og betalte noe tilsvarende (+ at de sendte 2 regninger på samme jobb og det var et h..te å få strøket den ene) Men den som intet våger (prøver) intet vinner. Kr 489,- for jobben er ikke spes uvanlig hos private aktører og hadde jeg drevet i bransjen hadde jeg ikke tatt noe mindre nå, for 20 år siden tok jeg 250,- og det var billig da... Den første summen vil de vel ha fordi de legger ut mva for deg så det er neppe dobbelt.

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Flarssen: Hadde vel ingen direkte planer om kjøretur på 55mil i nærmeste fremtid, men blir nok å vurdere det ved neste anledning
                Husk - billig Poste Restante fungere kun for land innen EU

Comment

• ERJ
                  • Aug 2007
                  • 935

Norge og EU...

Originally posted by Quadrocopter
                  Husk - billig Poste Restante fungere kun for land innen EU
                  Er ikke helt sikker, men jeg tror Norge regnes som "EU"-relatert av ihvertfall
                  noen av dem i det indre markedet. Årsaken til at jeg har den mening er når
                  jeg begynte for fullt og utnytte eBay's muligheter... Til og begynne med
                  var privatpersoner veldig skeptiske til og sende til Norge fordi vi IKKE er med
                  over navngitte land... Etter og ha forklart situasjonen om alle traktater
                  vi har undertegnet er problemene desimert til null.

Dette gjelder også dem som driver firmaene sine via eBay-systemet...

Mvh Einar - om noen tror vi har verdens dyreste postgebyrer kan jeg anbefale
                  og se på www.posten.se

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

Sikkert det, men grunnet til at avsender land må være innen EU for å få ut gevinsten av PosteRestante er at EU har tollfrihet og momsen er betalt en gang for alle i det landet som har importert varen.
                    Dette gjør blant annet at frakten innen EU er vesentlig mindre enn hvis den skal f.eks til Norge - vi snakker om opptil 1/4 av frakt kostnaden.
                    Drar du så til Sverige for å hente varen og er der mer enn 12 timer kan du ta varer for 3000kr/person med momsfritt tilbake til Norge. Er du der mer enn 24 timer så er grensen 6000.-
                    Hvis du så får firmaet som selger varene til å fylle ut moms retur papirer for landet det sendes fra så kan du stemple disse på grensen og i tillegg få tilbake momsen i ladet der varen er kjøpt. (du får ikke momsen tilbake mellom de nordiske landene!)
                    M.a.o. dobbelt gevinst - en godt skjult regel som ikke så mange benytter seg av - hvis du ser bort i fra postkontoret i Strömstad - der 90% av kundene er nordmenn
                    Last edited by Quadrocopter; 29-04-09, 23:00.

Comment

• ERJ
                      • Aug 2007
                      • 935

Sier tusen takk for en særdeles utfyllende informasjon!

Mvh Einar - som nok må sette seg inn i saker og ting ja

Comment

Working...