Unconfigured Ad

Collapse

Hvor får man kjøpt frekvenstavle?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Hvor får man kjøpt frekvenstavle?

Får man kjøpt dette lenger i Norge?
    Eller må man få noen til å lage? For jeg skal ikke lage den
  • surpass
    • Apr 2007
    • 833

noen flere enn meg som nekter og gå over til 2,4 ghz?

Comment

• Brumm
      • Apr 2008
      • 1816

Bare sånn av nysgjerrighet.. Hva er det skeptikerne har mot 2,4Ghz?
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• ERJ
        • Aug 2007
        • 935

Tror Thor har igjen noen fra MPX... Hvis ikke har han Graupner's ditto...

...se på PDF'en

Mvh Einar - det står vel fritt om en vil bruke 35 / 40 Mhz eller 2.4 Ghz...Eller..!?

Comment

• surpass
          • Apr 2007
          • 833

Originally posted by Brumm
          Bare sånn av nysgjerrighet.. Hva er det skeptikerne har mot 2,4Ghz?
          Har vel egentlig ikke noe imot 2,4 ghz men for meg så blir det bare utrolig idiotisk å konvertere når jeg aldri har hatt noe glitch problemer på 35 mhz. Det hadde også kostet flere tusen å bytte ut mine mottakere med 2,4 ghz. Jeg går jo også med tanker om å skaffe meg en turbin modell og da er det vel 35 mhz som gjelder, om jeg har forstått riktig?

Comment

• spitmk16
            • Oct 2005
            • 1367

Originally posted by anders e
            Får man kjøpt dette lenger i Norge?
            Eller må man få noen til å lage? For jeg skal ikke lage den
            Unnskyld meg, men jeg tror du lager den fortere selv

få tak i en sponplate, kjøp ca 30 små flagg eller noe, kjøp like mange øyeskruer, lag hull, og så bor de inn platen. 30 min maks bruker du på denne platen.

Tror du lager det raskere enn å vente på at noen skal gjøre det. Eller bruke masse tid på å bestille, hente osv....
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Brumm
              • Apr 2008
              • 1816

Originally posted by surpass
              Det hadde også kostet flere tusen å bytte ut mine mottakere med 2,4 ghz
              Det er jo absolutt et godt argument..
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• bellanca
                • Apr 2004
                • 283

Originally posted by surpass
                Har vel egentlig ikke noe imot 2,4 ghz men for meg så blir det bare utrolig idiotisk å konvertere når jeg aldri har hatt noe glitch problemer på 35 mhz. Det hadde også kostet flere tusen å bytte ut mine mottakere med 2,4 ghz. Jeg går jo også med tanker om å skaffe meg en turbin modell og da er det vel 35 mhz som gjelder, om jeg har forstått riktig?
                Fasst funker utmerket i Jet, har testet det selv og det finnes tonnevis av info på nettet om akkurat dette emne. Mange av de mest innbitte forsvarerne til 35mhz har også gått over til 2,4.

Er nok fortsatt mange som fortsatt flyr på 35mhz,men tror ikke nysalget av 35 mhz radioer er noe å skryte av. Men argumentet med at du har mange mottakere på 35 mhz er jo selfølgelig et viktig argument for å vente, men om du skulle velge og gå over til 2.4ghz så er tiden inne nå, om du skal få noe som helst igjen for utstyret ditt på bruktmarkedet.

Så en ny krasj i helga der 2stk fløy på nabo frekvenser, med det resultat at den ene seilflyet gikk rett i bakken uten kontroll, nei takk og lov for 2,4 mhz
                Futaba 10C Fasst
                Last Down 3XL V3
                Spirit Elite
                Primo
                Hellcat
                Sukhoi
                Pt 19
                Ucd
                Bossanova
                Giles 202
                Boomerang
                Mojo
                Ultra Stick
                Riva Silver X
                Laser 3d
                Hobbyrommet er fullt av leker.

Comment

• Guest

#9 Unapproved
                  Originally posted by spitmk16

få tak i en sponplate, kjøp ca 30 små flagg eller noe, kjøp like mange øyeskruer, lag hull, og så bor de inn platen. 30 min maks bruker du på denne platen.

Tror du lager det raskere enn å vente på at noen skal gjøre det. Eller bruke masse tid på å bestille, hente osv....
                  Ja mulig det, men..............
                  Når den som er der har vært veldig fin å se på(ikke nå lenger) så ville vi gjerne ha igjen en som hvertfall er like fin. Det blir den ikke om jeg skal lage den fort og galt

Comment

• ErlendM
                    • Jun 2006
                    • 631

Originally posted by spitmk16

Rent bortsett fra at en sponplate ødelegges etter første uke med regn.
                    Jeg lagde første utgave av vår klubbs frekvenstavle av en kryssfinerplate som jeg METTET med linolje og terpentin i mange omganger. Det fungerte greit med tanke på regn, men den tok etterhvert kvelden pga. vind som blåste den over ende.

Nå har noen svært kreative sjeler i klubben laget en flott tavle av aluminium og stålrør, støpt fast i bakken. Helt vedlikeholdsfri.

Til frekvensklyper har vi rett og slett brukt plast-klesklyper i to farger. Blå for de som flyr på 35MHz med kanalnummer påskrevet med sprittusj. Dette holder gjennom hele sesongen. Vi har også klyper (grønne) til de som flyr på 2,4 bare for å markere dette slik at ingen tror de flyr uten å ha reservert kanal. Fungerer utmerket.
                    Attached Files
                    Erlend Moen
                    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

Working...