Nedenfor ser du instruksen som står på flyplasser, dette eksemplet fra Pudong Int, Shanghai.
Jeg hadde fire stk LiPo's for Trex450 i kofferten.
Når jeg sjekket inn, ble kofferten kjørt igjennom scanner. Så ble det noen røde lamper og jeg måtte ta kofferten med til en egen sjekkeskranke før jeg fikk fullført innsjekk.
Der ble batteriene oppdaget iog jeg måtte ta de ut og legge dem i PC ryggsekken.
Gikk helt fint det, igjennom security etc etc.
Så; ta med deg LiPo pakkene ombord. Men, det er energi begrensning som det sies i postene nedenfor og som du også ser oppgitt på bildet nedenfor.
(Grunnen til carry-on regelen for LiPo er at det lettere å håndtere en LiPo brann i passasjerkabinen enn i Baggasjerommet i buken på flyet)
Jeg hadde fire stk LiPo's for Trex450 i kofferten.
Når jeg sjekket inn, ble kofferten kjørt igjennom scanner. Så ble det noen røde lamper og jeg måtte ta kofferten med til en egen sjekkeskranke før jeg fikk fullført innsjekk.
Der ble batteriene oppdaget iog jeg måtte ta de ut og legge dem i PC ryggsekken.
Gikk helt fint det, igjennom security etc etc.
Så; ta med deg LiPo pakkene ombord. Men, det er energi begrensning som det sies i postene nedenfor og som du også ser oppgitt på bildet nedenfor.
(Grunnen til carry-on regelen for LiPo er at det lettere å håndtere en LiPo brann i passasjerkabinen enn i Baggasjerommet i buken på flyet)
Comment