Unconfigured Ad

Collapse

Hvorklaring på diverse uttrykk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TBJTBJ
    • Jan 2008
    • 17

Hvorklaring på diverse uttrykk

Hallo

Jeg er rimelig nybegynner på fly (i alle fall nybegynner på å lese bruksanvisninger).

Jeg har en Futaba 7C som jeg driver å leser manualen til, men jeg sliter.
    Det står så mange flytekniske uttrykk som jeg sliter med.

Finnes det steder på nett som enkelt forklarer diverse uttrykk som bl.a. Elevon, Flaperon, Ailvator, Snap, osv?
    Og aller helst på norsk?

Jeg leser og forstår det (noen ganger), men så plutselig begynner jeg å rote med uttrykkene.
    Så må jeg tilbake å lese meg til det atter en gang i den (for meg) håpløse manualen til Futaba 7C.
    Skulle rett og slett hatt en sted der det sto forklart enkelt og gjerne med tegninger av fly som viser hva det menes.
    Last edited by TBJTBJ; 29-06-09, 01:02.
  • Brumm
    • Apr 2008
    • 1816

Hei!

Jeg har samme radio og var i samme situasjon for noen månder siden. Jeg vet ikke om det ligger noen oversikt på norsk på nettet, men jeg vil anbefale deg å få en erfaren pilot til å hjelpe deg med oppsettet av radioen.

De nye computerradioene har masse nyttige funksjoner, og da får man hjelp til å bruke de.

Å melde seg inn i en modellfly klubb er heller ikke dumt.. Da har man erfarne folk rundt seg og man lærer mye mer.. En del flyklubber har også skoleflyvning
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• Te-raptor
      • Jul 2004
      • 693

Det blir vel som alt annet i livet man ikke kan. Man må lære det hvis man trenger det. Så selv om det kan se overveldedene ut i starten så gå på, og spør når du lurer på noe. Interessen hjelper til med å huske, bare du får repetert litt.
      De fleste har nok vært i samme situasjon.
      Terje

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6935

Du kan jo spørre (på norsk) her på forumet f.eks.