Unconfigured Ad

Collapse

Lite aktivitet hos flyklubbene i nærhet av oslo?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speedfreak
    • Jun 2006
    • 220

Lite aktivitet hos flyklubbene i nærhet av oslo?

Var ute og kjørte på motorsykkeltur i dag og tenkte å stoppe å se på noe flyging. Men verken på phoenix eller på AHMFK var det noe fly eller mennesker å se. Trodde det var kjemefine forhold i dag. Er folk på ferie eller?
    Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
    Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
    Futaba 12FG
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6935

Det er bare alt for varmt til å stå på ei stripe i solsteiken... Et ork bare å lese Forumet
    Går og sparker i alt som ligger i gangen, som var med på stripa sist helg, har ikke ork til å slepe det helt inn på hobbyrommet. For ikke å snakke om å bruke energi på å presse bananpluggene på ladekablene inn i laderne for å toppe opp batteriene.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      Hos oss (hadeland mfk) er det mye mindre aktivitet enn årene før.
      Jeg har bare møtt de 4-5 samme pilotene de siste 2 mnd(bare bensin modeller og heli).
      Har faktisk lurt litt på årsaken selv. Det virker jo som det er flere steder som har det sånn også.

Comment

• Superstar40
        • Dec 2002
        • 1667

På Vingtor stripa i dag så var vi 7-8 stykker mellom kl. 14 og 19 som fløy og svettet i varmen og det samme i går ettermiddag. Men det virker som den harde kjerne er der ofte men mange fjes er det lenge mellom hver gang man ser. Det kan jo ha litt med hvilke tidspunkt man flyr på også.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• surpass
          • Apr 2007
          • 833

Jeg var og fløy litt på torsdag, sørlandets rc modellflyklubb. Var på stripa i 10 tiden og dro hjem i 15:30 tiden, ikke ett menneske å se! Hadde stripa for meg selv hele dagen. For noen år siden var det kø for å få flydd! Er trist men ser ut som om aktiviteten går nedover...

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Originally posted by surpass
            Jeg var og fløy litt på torsdag, sørlandets rc modellflyklubb. Var på stripa i 10 tiden og dro hjem i 15:30 tiden, ikke ett menneske å se! Hadde stripa for meg selv hele dagen. For noen år siden var det kø for å få flydd! Er trist men ser ut som om aktiviteten går nedover...
            Ja, jeg var også å fløy i dag fra 1230(glemte å skrive det i posten lenger opp).
            Hadde stripa for meg selv til jeg var ferdig for dagen jeg også.

Kanskje de andre har strenge kvinnfolk?

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

Er det ikke en del folk på diverse treff og slikt for tiden da?
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Sjekk kalender og termometer!

Fellesferie (den eneste tiden hvor RC pilotene pleier den bedre halvdelen og bygger opp goodwill)
                +35 grader i skyggen i Oslo - hobbymiljøloven tillater ikke aktivitet under slik forhold.

På sletta i kveld var et en ca 15 piloter med alt fra DLG til FPV!

Comment

• LarsO
                  • Dec 2007
                  • 1273

Dårlig oppmøte på stripa i Haugaland Modellflyklubb (Haugesund) også for tiden. Det har vært nydlig flyvær i over to uker, men det er bare jeg og ett fåtall andre som orker/gidder.
                  Tilnærmet drømmesituasjon å fly i shorts, sommervær, kjølebag i bilen og litervis med fuel.

Comment

• sjaa
                    • Feb 2006
                    • 601

7 mann på stripa hos Agder Modellflyklubb i dag (og det var meget varmt), flere som planlegger flyging i morgen. Ferietid er tradisjonelt litt labert, derfor er det gledelig at det er jevnlig aktivitet på stripa vår...
                    Mvh
                    JoE
                    Agder Modellflyklubb

Comment

• surpass
                      • Apr 2007
                      • 833

Originally posted by anders e
                      Ja, jeg var også å fløy i dag fra 1230(glemte å skrive det i posten lenger opp).
                      Hadde stripa for meg selv til jeg var ferdig for dagen jeg også.

Kanskje de andre har strenge kvinnfolk?
                      Ja kanskje de rett og slett har for strenge damer Min frue derimot elsker og være med å se på

Comment

• ERJ
                        • Aug 2007
                        • 935

Bare rolig gutter og jenter...

Årsak til laber aktivitet nå ligger i det enkle faktum at de aller fleste
                        bygger opp en voldsom abstinens som kulimininerer i en like voldsom
                        avreaksjon så snart det blir flybare forhold utpå våren...

Hadde bare folket der ute i HELE Norge holdt litt igjen av overlyst
                        på vårparten hadde aktiviteten holdt seg mye mere stabil gjennom
                        hele sommersesongen!

At dere renner bort i varme - og vi ditto fryser kvekk ihjel - er også
                        med på og forsterke inntrykket av dalende interesse...

Mvh Einar - har "studert og fundert" på fenomenet gjennom år nå...Tihiih
                        Last edited by ERJ; 05-07-09, 04:06.

Comment

• joo
                          MFN Skribent
                          • Nov 2002
                          • 6935

Originally posted by Mk.V
                          At dere renner bort i varme - og vi ditto fryser kvekk ihjel - er også
                          med på og forsterke inntrykket av dalende interesse...-)
                          En årsak. Men hos dere er vel halvparten i Lofoten og resten i Luleå tenker jeg
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Jan Eirik
                            • Nov 2004
                            • 55

Ahmfk

Jeg var nå ute på AHMFK i går ettermiddag, noen timer. Det ble ikke så mange turene - det var veeeldig varm å stå i sola. Det ble noen boxer med brus derimot.
                            Ellers så er det vel vanlig at flyaktiviteten går ned i juli, har det ikke altid vært slik?

mvh.: Jan Eirik.

Comment

• Quadrocopter
                              Moderator
                              • Aug 2007
                              • 6357

Når sommeren kommer så er aktiviteten på stripa temmelig lik aktiviteten på dette forumet - meget laber...

Comment

Working...