Unconfigured Ad

Collapse

Ikke kjøp fra Canada

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lupus49
    • May 2008
    • 647

Ikke kjøp fra Canada

Jeg har handlet en god del på nett og etterhvert lært meg å sjekke hvor mye sendinga koster. Fra Canada koster det meste, nesten uansett hvor lite, CAD 136, som i norske kroner blir kr 751,- og siden man også må betale moms av fraktprisen kommer frakta totalt på norske kroner ca 940,-!
    Det er bedre fra USA men best å passe på. Towerhobbies er ikke så gale, med en viss rabatt for medlemmer.
    Man kan undre seg hva disse kanadierne egentlig driver på med.
    Kanskje litt lurt å gå til lokalbutikken? Det er det aller lureste!!!
    Man kan nok for en sender spare en hundrelapp eller fire ved å kjøpe fra Østen eller USA, men hva skjer når du trenger noe raskt og lokalbutikken er nedlagt pga at ingen handlet de store tingene der? Jeg er så gammel at jeg husker reklameplakatene som sa: Kjøp norsk! Det burde ikke bare gjelde varer men også forhandlere.
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Handler bare på nett hvis min lokale pusher ikke har det jeg trenger. En hyggelig prat og masse gode råd er ikke momsbelagt ennå..
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Originally posted by lupus49
      Fra Canada koster det meste, nesten uansett hvor lite, CAD 136, som i norske kroner blir kr 751,- og siden man også må betale moms av fraktprisen kommer frakta totalt på norske kroner ca 940,-!
      Det er bedre fra USA men best å passe på.
      Det blir fullstendig feil å si at det meste fra Canada har høy frakt!
      Handler med div Canadiske firmaer og betaler sjeldent mer en en 20% over hva typiske Amerikanske nettbutikker tar i frakt.
      Du må aldri finne på å bruke UPS for de flår deg samme hvor varen kommer fra - bruk Canada Post.

Men i samme sleng bør det nevnes at man skjendet finner de "meget bra" prisene i Canada sammenliknet med US/Kina

Beklager å måtte si det men når sjappa på hjørnet operer med 3x US/Kina/Elefun pris og knapt har noe på lager så er det ikke lenge før de er ute av business selv hvor mye kaffe og kose prat det er der.
      Handler mye i Norge med da fra utvalgte sjapper som bidrar med mer enn å selge smør og brød produkter til overpris.
      Men dette har vært diskutert opp og ned i dette forumet og det ender alltid opp i en uendelig lang tråd...
      Last edited by Quadrocopter; 06-07-09, 10:13.

Comment

• Erik er snill
        • Aug 2008
        • 86

Originally posted by lupus49
        Jeg har handlet en god del på nett og etterhvert lært meg å sjekke hvor mye sendinga koster. Fra Canada koster det meste, nesten uansett hvor lite, CAD 136, som i norske kroner blir kr 751,- og siden man også må betale moms av fraktprisen kommer frakta totalt på norske kroner ca 940,-!
        Det er bedre fra USA men best å passe på. Towerhobbies er ikke så gale, med en viss rabatt for medlemmer.
        Man kan undre seg hva disse kanadierne egentlig driver på med.
        Kanskje litt lurt å gå til lokalbutikken? Det er det aller lureste!!!
        Man kan nok for en sender spare en hundrelapp eller fire ved å kjøpe fra Østen eller USA, men hva skjer når du trenger noe raskt og lokalbutikken er nedlagt pga at ingen handlet de store tingene der? Jeg er så gammel at jeg husker reklameplakatene som sa: Kjøp norsk! Det burde ikke bare gjelde varer men også forhandlere.
        Jeg har handlet hos NGHobbies i Canada og er strålende fornøyd med både service og fraktpriser. Prisen på produktet jeg kjøpte var litt høy, men de var også den eneste jeg klarte å finne som faktisk hadde varen på lager. Produsenter var også tom ... Betalt 8,9 USD i frakt til Norge og hadde varen i løpet 4-5 dager.

Mvh

Erik

Comment

• Ben_E
          • May 2003
          • 621

Originally posted by bad scientist
          Handler bare på nett hvis min lokale pusher ikke har det jeg trenger. En hyggelig prat og masse gode råd er ikke momsbelagt ennå..
          Hmm.... det gjelder nok ikke i denne byen. Kunnskapen er ikke det den bør være for oss piloter, de er mye mye flinkere med det som holder seg på vei og vann - så da blir nesten all handel gjort på nett. De kunne sikkert gjort det bedre om kunnskapen var der, men oftest så klarer de bare å "pushe" ett kitt pr ny kunde før de avslører seg... Synd for dem egentlig
          Ben-Erik Ness
          Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
          http://www.jetsofbergen.no

Comment

Working...