Unconfigured Ad

Collapse

Historie teller, fortell!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peppern75
    • Jun 2006
    • 671

Jeg har en tendens til å ta vare på litt for mye .........
    Her noen bilder fra mitt private museum.
    Attached Files
    Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
    Spikkestad

Comment

• ERJ
      • Aug 2007
      • 935

Går en tur...

Originally posted by peppern75
      Jeg har en tendens til å ta vare på litt for mye .........
      Her noen bilder fra mitt private museum.
      ...tror jeg går en laaaang tur nå før jeg begår harakiri...

Sannelig skal dere ha ros for og ha tatt særdeles godt vare på tingene
      fra den gang da!

Mvh Einar - skulle vært fillerista!
      Last edited by ERJ; 15-08-09, 15:20.

Comment

• Guest

#18 Unapproved
        Det ligger mye artig utstyr og lesestoff i kottene rundt omkring!
        Selv er jeg stort sett glad for alt jeg IKKE tar vare på, det hoper seg opp litt for lett.
        Begynte i 83 med en Futaba fra 74, som jeg ga 1000kr for. Ganske mye i den tids penger.
        Jeg konfirmerte meg ikke, men det var noen snille slektninger som ga meg litt penger likevel, og det gikk til en OS 30 og et taxi-byggesett. Taxien knuste jeg på første forsøk
        Så kjøpte jeg en Cambria Instructor, og sørget for å få hjelp. Mine foreldre trodde ikke på konseptet om å kjøre unger hit og dit på aktiviteter, men fikk mast meg til noen turer til nærmeste flysted et par mil unna. Deretter gikk flyginga greit og jeg kunne holde på hjemme på gården vår.
        Det var NNM i Sandnessjøen en gang midt på 80tallet. Da tok jeg sykkelen med på bussen ut dit, syklet fra S.sjøen til Novika, og lå i telt i kulde og regn bare for å få med meg dette.
        Tony Støvland var der og fløy bl.a vingtreff med helikopter, for Nordlendinger flest var det ganske heftig. Sikkert noen av dere "gamlinga" som var der?

Comment

• Guest

#19 Unapproved
          Trolllet,

Gammalt ämne men om Du läser detta:

PDF filerna du posta ovan från Fly-Nytt nr 3 1969 (Flynytt 3.69.pdf) var intressant läsning. Har du sidan 39 också (det står "Forts. side 39")? Det vore intressant att läsa hela artikeln om Poju Stephansen.

Mvh
          Bo
          Last edited by Guest; 23-02-11, 13:58.

Comment

• ArneH
            • Dec 2009
            • 1562

Øyvind Ellingsen og jeg var så heldige at vi fikk intervjue vårt store idol Poju for skoleavisen, i begynnelsen av syttiårene.
            Vi fikk slippe inn i det aller helligste, og han viste oss de forskjellige Maximum modellene. Og alt det fantastiske utstyret han hadde dengang.
            Fruen serverte oss te og kjeks, og hun var noe av det flotteste vi gutta hadde sett på lenge.
            Hvis det er publisert tegninger av Maximum i et magasin eller for salg, kan Nasjonalbiblioteket kanskje hjelpe deg. Nasjonalbiblioteket || index
            Nasjonalbiblioteket tar vare på absolutt alt som blir publisert i Norge. Om ikke de har tegningene, kan de hjelpe til med å spore opp hvor de finnes.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• Banshee Master
              • Oct 2006
              • 31

Hva med å ringe til Poju jr. Jeg har nummeret til Carl Erik Stephansen hvis det er av interesse og han kan sette dere i kontakt med "gamlefar" selv. Poju holder fremdeles på med å bygge modeller.

Comment

• Guest

#22 Unapproved
                Hej Arne och Banshee Master,
                Tack för svar!

Det pågår en diskussion på den Amerikanska siten RCU (RC Universe), i forumet Classic Pattern, om Poju's modeller. Här: Poju Stephansen Models
                Det är en kille där från Irland som är intresserad av Poju's Maximum 7 och önskar ritning på den (om det finns). Själv är jag intresserad av nån av de senare Maximum t ex 9, 10, 11 eller 12 om det finns ritning på nån av dem.
                Jag skall kontakta Irländaren och höra om han vill ta direktkontakt själv (eller så kan nog jag göra det). Jag kontaktar dig lite senare Banshee Master.

Med vänlig hälsning
                Bo

Comment

• Guest

#23 Unapproved
                  Bansee Master,

Jag har skickat "Personlig Melding" till dig nu ang telefonnummer.

/Bo

Comment

Working...