Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket blad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket blad?

    2 år med ModelAirplaneNews abonnement går mot slutten. Makan til utvikling det bladet har hatt siden jeg var ung. Det ser ut som de satser på å bli et rent web-magasin med tiden.

    Hvilke blader er det som fins for tiden?
    Er RCM og RCM&E det samme?
    Hvilke blader kjøper dere?
    MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
    MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

    Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
    Bi-Fly 25: turl.no/13pd
    Quickie: turl.no/13pe
    Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

  • #2
    Hei.

    Kjøper som regel Quiet&Electric Flight og RCM&E, synes begge bladene er topp. Følger bestandig med en byggetegning i RCM&E.
    Bra blader med ærlige "reviews" ikke som i MAN hvor alt de tester er topp.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Shrek View Post
      2 år med ModelAirplaneNews abonnement går mot slutten. Makan til utvikling det bladet har hatt siden jeg var ung. Det ser ut som de satser på å bli et rent web-magasin med tiden.

      Hvilke blader er det som fins for tiden?
      Er RCM og RCM&E det samme?
      Hvilke blader kjøper dere?
      Hei!
      RCM var et amerikansk blad som ikke kommer ut lenger. Gikk vel inn for 2-3 år siden.
      RCM&E er et engelsk blad som lever i beste velgående.

      Jeg har ikke noen spesielle favoritter lenger. Det blir litt titting i hyllene hos Narvesen, og finner jeg en interessant artikkel i et blad, så blir det kjøpt (og ditto Narvesen pris desverre ).
      Det bladet som jeg nok kjøper oftest er RCM&E.

      Mvh. Olav.

      Comment


      • #4
        Hos meg så går og mest i RCM&E og Quiet&Electric Flight International Q&EFI. Mange bra artikler, gode reviews og som regel byggetegninger. Et annet blad som jeg kjøper når jeg kommer over det er FlyRC, men det er ikke så ofte å se i hyllene. Jeg synes det er et bedre blad enn MAN. Virker mer "ærlig", uten at jeg kan underbygge den følelsen. Hvis jeg skulle abonnert på et blad nå så ville det blitt RCM&E eller FlyRC.
        Olav Moe

        -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

        Innholdet i min hangar, sånn ca

        Comment


        • #5
          Jeg foretrekker Radio Control Model World.
          Synes det er hakket bedre enn RCM&E
          http://www.rcmodelworld.com/

          Comment


          • #6
            Bruker å kjøpe Flying Scale Models hos Narvesen. Bruker å følge med skala byggetegning. Kan jo like godt bygge en modell med et forbilde hvis man likevel skal bygge.
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #7
              De absolutt grundigste og med mest lesestoff vs. reklame, har vært de Tyske bladene som MFI, FMT og Modell. Det vises desverre her også at det krever mer tid å finne noe å skrive om som ikke er ARF made in China. Og en bør kunne litt Tysk for å ha fullt utbytte
              Her i landet er det stort sett bare MFI som selges hos enkelte Narvesen.

              Comment


              • #8
                Abonnerer på FlyRC selv, etter tips her på foumet..
                MANGE reviews, og de gir beskjed om tingene er crap. Er blitt mye reklame der og, men til den årsprisen skjønner jeg jo det! Kjøper stort sett RCM&E på Narvesen når jeg skal ut å fly..

                Savner et blad med litt mer F3A-relatert - Ikke bare blader som tar for seg billige kina ARF'er.. Skal sies at FlyRC tar for seg mange forskjellige fly i alle prisklasser. Alt fra 150kr indoor til 30-40'kr warbirds\balsakits.

                Skulle ønske vi kunne få tak i K-Faktor, 404 Not Found, her hjemme! (NSRCA sin versjon av MI..).
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Thinnthinn View Post
                  Abonnerer på FlyRC selv, etter tips her på foumet..
                  MANGE reviews, og de gir beskjed om tingene er crap. Er blitt mye reklame der og, men til den årsprisen skjønner jeg jo det! Kjøper stort sett RCM&E på Narvesen når jeg skal ut å fly..

                  Savner et blad med litt mer F3A-relatert - Ikke bare blader som tar for seg billige kina ARF'er.. Skal sies at FlyRC tar for seg mange forskjellige fly i alle prisklasser. Alt fra 150kr indoor til 30-40'kr warbirds\balsakits.

                  Skulle ønske vi kunne få tak i K-Faktor, 404 Not Found, her hjemme! (NSRCA sin versjon av MI..).
                  kan du ikke få K-Faktor nettbasert da tror Hennig har det ..han referer til stadighet derfra!?
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Thinnthinn View Post
                    Abonnerer på FlyRC selv, etter tips her på foumet..
                    MANGE reviews, og de gir beskjed om tingene er crap. Er blitt mye reklame der og, men til den årsprisen skjønner jeg jo det!
                    Det vil si at du er fornøyd med det? Har MAN i dag og eneste interessante der er jo stort sett produktnyheter, men det får man jo på nettet.
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har abonnert på Q&EF i et år, og er ikke kjempefornøyd. Det er veldig variabelt nivå på stoffet. Funker best som sovemedisin på nattbordet. Nå skal jeg abonnere på RCM&E, som også er journalistisk ujevnt (men som har endel OK tegninger), FlyRC som jeg aldri har lest, samt evt Aviation Modeller International (AMI). Sistnevnte har ofte interessante artikler om aerodynamikk og bygging. AMI har dessuten et retro-perspektiv som er litt interessant, bla et friflukt/linestyrt-bilag.
                      Last edited by bjeff; 03-09-09, 09:26.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #12
                        Abbonnerer på MAN pr i dag, og har gjort det i ca 5 år. Når dette abonnementet går ut er det slutt da jeg synes det blir for mye reklame, samt at alt er "great". Blir RCM&E etterpå. Synd svenskene ga opp sitt.. Men Skandinavia blir vel litt lite når det kommer til RC.
                        Geir


                        3D plane - 1D brain

                        Comment

                        Working...
                        X