Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ola-fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ola-fly

    Hei,

    Jeg tenkte jeg ville dele et prosjekt jeg gjorde før sommeren.

    Datteren min (nå 2 1/2 år) var med meg en dag på flysamlingen på Gardermoen, og fant seg *veldig* godt til rette i en Mirage-cockpit. Jeg bestemte meg derfor for å lage en liten leke-cockpit til henne, men så tok prosjektet litt av - hvorfor ikke lage fly også?

    Etter en god del turer til Clas'ern, noen konvolutter fra Elefun og mange kvelder i kjelleren ble resultatet et 1. generasjons ola-fly, bygd med 3mm finer, kledd med Cub-gul Oracover.

    Selve cockpiten har jeg lodda sammen etter fri fantasi, det viktigste er at det er noen brytere og at det lyser og blinker litt.

    Vingene er hengslet, så flyet lettere passerer smale partier innendørs i huset. Nesehjulet er svingbart, så kjerra er lett å styre rundt.

    Jeg vurderte en sakte roterende, slurende motor for å få propellen til å rotere sakte og barnefingersikkert, men det er foreløpig blitt med tanken.

    En annen ide jeg hadde var å sette på små ror og et lita stikke, men det tror jeg blir for evt prosjekt #2 når hun blir større. Da må en også ha styrbart nesehjul, og kanskje til og med elektromotor så hun kan takse litt på egenhånd ute...

    Ambisjonene med dette var å ha det moro selv, jeg visste jo ikke hvor mye hun kom til å bruke dette. Men det er blitt stas, og besøkende barn har også hatt mye moro av dette.

    Det ble vel 4 ganger så mye jobb som jeg opprinnelig planla, men moro var det lell...
    Attached Files
    ----------------
    Twister CP 2
    GWS E-starter x 2
    GWS Tiger Moth
    GWS Formosa
    Kyosho Soarus
    FreeAir Blade
    RadicalRC Microstick
    Esky Robins
    Minium
    Wilga (under bygging)

  • #2
    He, he - ser ut som om pappa har det like så moro som datteren!
    Bytt ut tre propelleren og spinner med noe som er laget i skumgummi så kan den gå sakte rundt uten å skade noen

    Comment


    • #3
      Skikkelig pappa med stor P!

      Ikke alle barn har foreldre dem fortjener... Desverre!
      Din datter derimot har vært av det heldige slaget og dette så skikkelig moro
      ut... Så her er det bare og si heia til far og datter og håpe på at flere av
      pappaene her ser inspirasjon i det du har gjort!

      Mvh Einar - forbildelig...MEGET forbildelig det du har gjort! Heder og ære!!!

      Comment


      • #4
        Og vips fikk noen tips til årets julegave til guttungen
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment

        Working...
        X