Unconfigured Ad

Collapse

Høydebegrensninger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jab
    • May 2007
    • 407

Sitter med to umiddelbare kommentarer.

1. Dersom FPV modellfly er satt til 400 så vil jeg anta at samme begrensning skal/bør gjelde for vanlig modellfly også. Hvis ikke så vil jeg gjerne høre en god begrunnelse på hvorfor tradisjonelle modellfly skal kunne fly høyere enn FPV.

2. Med utgangspunkt i at denne regelen også vil gjelde for vanlig modellfly, så blir vel 400fot (122m) på grensen av hva som er praktisk gjennomførbart? Tenker da på seilfly, turbin og annet snacks som regelmessig vil fly mye høyere enn dette.

Comment

• ERJ
      • Aug 2007
      • 935

Saken er i de beste hender!

Originally posted by jab
      Sitter med to umiddelbare kommentarer.

1. Dersom FPV modellfly er satt til 400 så vil jeg anta at samme begrensning skal/bør gjelde for vanlig modellfly også. Hvis ikke så vil jeg gjerne høre en god begrunnelse på hvorfor tradisjonelle modellfly skal kunne fly høyere enn FPV.

2. Med utgangspunkt i at denne regelen også vil gjelde for vanlig modellfly, så blir vel 400fot (122m) på grensen av hva som er praktisk gjennomførbart? Tenker da på seilfly, turbin og annet snacks som regelmessig vil fly mye høyere enn dette.
      Tror både du og vi kan vente til Rolf er ferdig med denne saken...
      For ordens skyld... RM er proffesjonell fulltids pilot både enroute
      og som oppvisningsflyger på diverse flytyper... I.e. James Bond
      filmen m.m. - Og i tillegg er han leder av IMAC- Norge... Bedre
      person til denne utredningen kan vel bli vanskelig og finne her
      på berget...

Mvh Einar - !

Comment

• Guest

#18 Unapproved
        Er det noe nytt på fronten? Jeg spør fordi det i et møte mellom klubben vår og Avinor lokalt kom fram at de tolket http://www.luftfartstilsynet.no/mult...5_09_6405a.pdf til å gjelde all modellflyging.
        For stripa vår er det desverre likegyldig ettersom den ligger midt i innflyginga, men jeg håper en slipper å søke om segregert luftområde alle steder det skal flys med noe annet enn linestyring

Comment

• tema95
          • Aug 2002
          • 977

Originally posted by LaSt
          Er det noe nytt på fronten? Jeg spør fordi det i et møte mellom klubben vår og Avinor lokalt kom fram at de tolket http://www.luftfartstilsynet.no/mult...5_09_6405a.pdf til å gjelde all modellflyging.
          For stripa vår er det desverre likegyldig ettersom den ligger midt i innflyginga, men jeg håper en slipper å søke om segregert luftområde alle steder det skal flys med noe annet enn linestyring
          Dette forumet er per definisjon ikke stedet å etterlyse løsninger og oppdateringer. Det har ikke noe med NLF å gjøre, og det vil bare være tilfeldig at jeg leser postene (men denne tråden abonnerer jeg på).

Jeg anbefaler at du tar kontakt med Luftromskomiteen i NLF via sentralbordet 23010450 dersom det ikke allerede er opprettet kontakt.

Dog vet jeg at det har vært kontakt mellom en av naboklubbene deres og komiteen.

Dersom du sender meg en mail (terje@modellfly.info) (jeg forutsetter da at du representerer styret i klubben), så skal du få kontaktinfo til vår mann i komiteen.
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

Comment

• Guest

#20 Unapproved
            Takk Terje, jeg spurte ingensteds etter et svar spesifikt fra NLF, men siden dette er et fora for og av modellflygere kunne det jo tenkes at noen hadde informasjon (sladder) eller en link til nye offentlige dokumenter hvis det hadde kommet noe.
            Den dagen det kommer nye retningslinjer håper jeg NLF sprer dette i alle tilgjengelige medier, også her på forumet.

Comment

• tema95
              • Aug 2002
              • 977

Originally posted by LaSt
              Takk Terje, jeg spurte ingensteds etter et svar spesifikt fra NLF, men siden dette er et fora for og av modellflygere kunne det jo tenkes at noen hadde informasjon (sladder) eller en link til nye offentlige dokumenter hvis det hadde kommet noe.
              Den dagen det kommer nye retningslinjer håper jeg NLF sprer dette i alle tilgjengelige medier, også her på forumet.
              Hans B fra klubben din kommer jo på ledermøtet, og der vil det bli presentert en mulig løsning som vi må diskutere med både LT og Avinor.
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

Comment

Working...