Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er usikker på hva jeg skal mene om bruk av en slik en på fly.
Det er jo generelt flott at nye hjelpemidler kommer på markedet, men er det juks eller fremskritt å kunne fly f.eks. Knife Egde med å kunne sette senderen på bakken og se på?
Det er jo ikke piloten som flyr.. Noe jeg syntes er litt.... teit?
For å få til en pen knifeedge krever det jo litt presisjon, men den saken er det bare å legge den i vinkel og slippe alt. Det ser jo uten tvil bra ut i lufta, men hvor morsomt er det å fly?
Jeg vil ikke montere noe sånt på mine fly værtfall
Synes ikke noe om dette nei! Nå skal det sies at jeg er i overkant konservativ, liker ikke noen form for programmering i det hele tatt.
Sikkert ok for noen, men all radioprogrammering er egentlig "juks" i mine øyne. Har vel dette syn med meg fra fullsize, så skal uansett ikke dømme de som synes det er nyttig og gøy.
Correct me if i'm wrong.....men er ikke Gyrobot utviklet for å være en flybarless-gyro for heli da?
Fordelen der for nybegynnere, er hvis du mister kontrollen, slipper du stikkene, og den går rett i hover....
Den dagen du kan fly en bestemt manøver eller ett helt program uten å røre stikkene er det juks i mine øyne.
Correct me if i'm wrong.....men er ikke Gyrobot utviklet for å være en flybarless-gyro for heli da?
Jo, men videoen viser jo også andre bruksområdene for fly og som jeg stillte spørsmålstegn med, f.eks. nife egde og hovring. Det er sikket andre bruksområder også.
Som ekstremt fersk pilot,har jeg kanskje ikke de beste forutsetninger for å svare.
Men hva er egentlig vitsen med denne IDRETTEN (ja modellflyging er idrett)dersom alle mulige hjelpemidler taes i bruk?
Og hvor skal det ende?
Vil vi en gang i fremtiden sitte å snakke om "gamle dager" da vi faktisk måtte styre radioen selv??
I treningssammenheng? Vet ikke helt der heller jeg.Lærer man egentlig så veldig mye av å bare "herje vilt" for deretter å slippe stikka for å se hvilken retning kjerra har?
Når en flyr knife-edge 2m over bakken eller hovrer med sideroret ned i gresset,
Da kjenner i hvertfall jeg at jeg lever. Liten stikkefeil så har du tapt. Men det er jo sånn det skal være Jeg syns det er piloten som skal få det til å se pent ut, ikke juksemidler.
Med så mye teknisk hjelp, mister jo det vi driver med sjarmen.. Ingenting som kan sammenliknes med lyden av balsa, karbon og aluminium som knaser mot bakken eller inn i et tre
Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro
I konkurranser bør vel ikke slikt være tillatt. Men ellers må det jo stå fritt for enhver hva man putter i flyet eller heliet sitt?
Selv synes jeg at jeg har mye penger i lufta når jeg flyr det store helikopteret med kamerarigg, og det er godt å vit at om f.eks. halerotoreeeeeen svikter når jeg har helikoteret liggende litt på siden i en sving så vil det ihvertfall selv om det går i en vill piruett gå i level av seg selv slik at jeg kan sette det ned rett og forhåpentlig redusere skadeomfanget litt. -Det har skjedd en gang, kan sikkert skje igjen...
Mitt system er et annet, men gyrobot kunne kanskje gjort det samme for en brøkdel av prisen.
Men ellers må det jo stå fritt for enhver hva man putter i flyet eller heliet sitt?
Det er nettopp der det ligger. Folk har forskjellige motiver for å drive med denne hobbyen. Gyrobot er kanskje ikke så spennende for en "klassisk" flyentusiast, men hva om vedkommende har bakgrunn fra elektronikk, data, kybernetikk? Hva om "flyet" grenser mot andre hobbyer? Flygende tallerken, quadrocopter etc. JEG lar meg fasinere av Gyroboter, Skookumer og Vbar etc.
Den elektroniske piezo Gyroen som sitter i alle modelhelikoptere idag er jo også et hjelpemiddel som fullt ut er akseptert av alle. De første heliene hadde ikke gyro bare en el mix (rev)innebygd i senderen og de som hadde råd kjøpte seg en mekanisk gyro ala snurredass... så kom piezo gyroen og halen sto plutselig bom stille uansett hva du gjorde med trottle stikka..det ble jo lettere i frc konkuranser.
Jo da nå kommer duppedittene til fly og , gleder meg til og knipse på brytern og så tar vi en
Knife edge...
Ja man kan lure på hvor det vil stoppe. Utviklinga vil hvertfall fortsette samme hva. Folk jukser i spill og, selv om jeg ikke i min villeste fantasi kan begripe hvorfor, så noen vil så klart putte alle mulige dingsebomser i farkomstene for å hjelpe dem med det de ikke klarer selv.
Støttehjul, var det jeg tenkte på når jeg så denne videoen her!
Jeg kom inn i hobbyen etter at heading hold-gyro ble en selvfølge. Var det noen lignende debatt da HH-gyroer kom?
Jeg tror denne debatten er like gammel som hjulet! Det var sikkert noen som var negative til det og. Plutselig var det ingen prestasjon å få med seg et lass poteter uten å være stor og sterk.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment