Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spesielt..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spesielt..

    Jeg har ihverfall ikke sett dette før.
    Single-wing Flight Based On Maple Seed Aerodynamics
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

  • #2
    Rare greier.
    Det sies at den mest effektive propell i vann er en propell med bare ett eneste blad. Problemet er jo at det vil skape så mye vibrasjon at alt vil bli ristet i filler.

    Undres på hvor lenge denne "greia" her holder før den går i filler.
    Synes det er fasinerende å se på hva bl.a. det amerikanske forsvaret bruker penger til å forske på.
    Norske forskere må vel være grønne av misunnelse på hva de 'over there' gis muligheter til å leke med.

    Comment


    • #3
      Artig liten sak det der. Prinsippet med bare ett blad propeller ser man noen ganger på høyhastighets line-modeller der teorien er at med to blader så vil det ene blade lage turbulens for det andre. En annen fordel med bare ett blad er at det tar mindre plass, derfor finner man dette i både full-size motorseilere og enkelte oppsett i store modellseilfly. De bruker selvfølgelig en motvekt for å balansere propellen,- noe jeg regner med er brukt på den saken det ble linket til.
      Attached Files
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • #4
        For meg, så ser det ut til at batteriet fungerer som motvekt. Tror uansett at jeg hadde dobbel og trippel-sjekket loddingene mine på en sånn farkost..
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment

        Working...
        X