Unconfigured Ad

Collapse

Flysted i Paris; Bagatelle

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Flysted i Paris; Bagatelle

Jeg har vært en uke i Paris, det har bare vært trist rent flymessig. Ekstremt vindfullt og vått. Heldigvis er det mye annet man kan gjøre enn å fly, feks blakke seg hos den svære flysjappa Euromodel http://www.euromodel-online.com/ som har engelspråklige og kunnskapsrike folk bak skrankene.

Igår dro jeg ut til det eneste stedet i Paris man kan fly, i Parc de Bagatelle i Boulogne-skogen. Det er helt OK for mindre fly (jeg vil si at 30-size er maks), men man skjønner hvor heldige vi er som har Ekebergsletta i Oslo, som er mye bedre.

Man må være obs på at ingen forsikringer gjelder dersom man flyr i Paris. Det er forbudt, men politiet aksepterer flyging i Bagatelle.

Dersom noen skal til "lysets by" og vil fly, men ikke har bil, så vil jeg sterkt anbefale å ligge unna rushet i metroen. 1-linja som går til Pont de Neuilly er ekstremt pakka med folk rundt 09 og rundt 16-18, og det finnes ingen bagasjehyller. Man må forøvrig gå ca én og en halv km fra metrostasjonen (det går busser, viser det seg.)

Stedet finner du her: http://maps.google.fr/maps?hl=fr&ie=...19119&t=h&z=16 . Kiterne holder til på nordsiden av sletta, mens rc-aktiviteten er mot sør. Det er et lite, men aktivt FPV-miljø der (har vært i kontakt via rcgroups) hvertfall en av dem skriver greit engelsk.
    Last edited by bjeff; 17-11-09, 18:20.
    Anders Eiebakke
    90078513
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Ellers skal man jo være litt forsiktig i Boulogne skogen utpå ettermiddagen....

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

Originally posted by Tintin
      Ellers skal man jo være litt forsiktig i Boulogne skogen utpå ettermiddagen....
      Neida, horekundene er ikke ute etter meg
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Høy, trivelig med jenter på forumet men tilbake til Boulogne så om vi tar det fritt etter Hr Sunde så vil det nok ofte passe med: Hun syns det var flott at de (hun og hennes nye mannlige venn) hadde så mange felles interesser, fullt så flott var det ikke da hun oppdaget at en av de interessene de hadde felles var interessen for gutter...
        Ha ryggen mot et tre sier jeg bare

Comment

• bjeff
          • Jul 2007
          • 2010

Mulig jeg er tjukk i huet, men den skjønte jeg ikke. Jeg er verken jente eller homo (men mener at begge deler hadde vært bra å få inn i miljøet), og tror det dårlige ryktet til Boulogne-skogen er mest basert på overdrivelser og myter. Det er et borgerlig kultivert "naturområde", minner mest om en blanding av Frognerparken og Ekeberg, bare mindre. Foreldre går tur med unger, folk lufter bikkjene og slapper av med picnic osv osv. Jeg dro 16.30, og da var det ingen tegn til sextrafikk eller andre kjipheter. Horene står såvidt jeg har skjønt langs hovedveiene i skogen, langt unna. Poenget mitt er at det er trygt å være i Bagatelle.

Jeg tilbragte forøvrig gårdagen i og rundt St. Denis (forstad nord for Paris) sammen med noen kompiser, DER er det noen steder jeg ikke vil ta med flyutstyret. Dessuten var blokka jeg hadde tenkt å filme revet. Vi ble til og med advart mot å gå på gata av en lokal servitør.
          Last edited by bjeff; 19-11-09, 13:48.
          Anders Eiebakke
          90078513

Comment

Working...