Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weller loddestasjon..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Weller loddestasjon..?

    Spørsmål til den elektrotekniske ekspertisen..:

    - Hvilken av Weller's loddestasjoner vil dere anbefale? Det er jo
    "tysen-og-en-halv" og velge mellom. Det jeg vel trenger er en
    som holder for litt lodding i ny og ne og med en varmekoffisient
    gradert fra 25 til sånn sirka 40 watt.

    Tenkte og investere i en stasjon istendenfor enda en loddebolt..
    Som jeg har tre fra før av...

    Mhv Einar - kald i begge tipper...

  • #2
    Originally posted by Mk.V View Post
    ....... Hvilken av Weller's loddestasjoner vil dere anbefale...
    Bra at du vurderer en loddestasjon - denne er noe dyrere i anskaffelse men vesentlig bedre når du skal utføre jobben.

    I denne tråden diskuteres valg av loddestasjoner - du finner sikkert noe info her, men det er med dette som med alt annet - du får sikkert tusen forskjellige svar/meninger (det blir som fanatisme - har man først kjøpt noe så er det det beste.... samme f... hva andre mener)

    Husk å få med en relativ tykk spiss som holder godt på varmen (et must når du skal lodde tykke kabler / batteriplugger!) og en tynn for fin elektro.

    Bruker en loddestasjon fra konkurrenten - ERSA RDS80 - selv, så jeg blir vel inhabil når det kommer til valg av Weller
    Last edited by Quadrocopter; 26-11-09, 15:08.

    Comment


    • #3
      Jeg har og bruker Weller WHS 40 Digital

      Tekniska data
      Mått L x B x H : 158 x 105 x 111
      Nätspänning : 230 V
      Effekt lödkolv : 40 W vid 200°C
      Temperatursäkring : 130°C
      Temperaturreglering : digital 150°C – 450°C

      Ikke testet noen andre weller men er meget godt fornøy med den.
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #4
        Har og Ersa RDS80 og kan anbefale den på det varmeste..
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #5
          Til dere som har litt peiling, prøv å søk på «Lödpenna WMRP» hos https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/start.do

          Det første resultatet som kommer opp koster 1111.- kroner. Bildet, samt tekst tilsier at dette er komplett med loddestasjon.
          80 W lödstation med snabb uppvärmningstid, ca 4 sek inom temperaturområdet 50–450 °C. Stor digital display, USB-ingång för processkontroll samt snabbval av tre förinställda temperaturer. Samtliga elektroniskt styrda lödverktyg upp till 80 W i Wellersortimentet kan anslutas.
          Men er det det? I så fall er det jo en rimelig grei pris.

          Ersa RDS80 koster forøvrig 1550.- kroner.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #6
            Hvis du ser i databladet der så tror jeg at WMRP er en loddepinnset som kan tilkobles de forskjellige WD Weller stasjonene. Så stasjonen kommer itillegg.
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #7
              Kun "pennen" uten loddestasjon, skal du ha begge deler koster det 2200.-

              Dette er også en mikro lodde bolt som ikke egner seg til generelt bruk.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mk.V View Post
                Spørsmål til den elektrotekniske ekspertisen..:...
                Hvis du ikke ønsker å bruke hele verktøy budsjettet på en loddebolt som du kanskje bare bruker i ny og ne så kan du ta å sjekke ut denne fra Biltema
                Kjøper du med en 19745 så er du i havn.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Quadrocopter View Post

                  I denne tråden diskuteres valg av loddestasjoner - du finner sikkert noe info her, men det er med dette som med alt annet - du får sikkert tusen forskjellige svar/meninger (det blir som fanatisme - har man først kjøpt noe så er det det beste.... samme f... hva andre mener)

                  Husk å få med en relativ tykk spiss som holder godt på varmen (et must når du skal lodde tykke kabler / batteriplugger!) og en tynn for fin elektro.

                  Bruker en loddestasjon fra konkurrenten - ERSA RDS80 - selv, så jeg blir vel inhabil når det kommer til valg av Weller
                  Weller og Ersa er totalt ubrukelig! Du trenger en OKI (Metcal) med SmartHeat-systemet. Den koster fra 1400,- Link Dette handlet om fanatisme, gjorde det ikke? Jeg har brukt både Weller, OKI og ERSA. De er bra alle sammen, men jeg personlig holder en knapp på OKI. En billigsak fra Biltema e.l er sikkert godt nok, men jeg ville ikke gitt 800,-. Da blir steget opp til noe skikkelig bra for lite.

                  Comment

                  Working...
                  X