Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med betaling hos Tower Hobbies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med betaling hos Tower Hobbies

    Jeg fikk denne mailen fra Tower Hobbies

    Dear Tower Hobbies Customer,
    We have received an order for you, however, we are unable to process the order due to credit card verification. If your card is an US issued credit card and we are shipping to a foreign country we request that you contact your credit card company and add the shipping address as an alternate address to your information that is on file with them. Once you have completed this, please contact us so that we may continue the verification process. You may respond to this email or call us at (800) 523-0187 or (217) 398-3636. We will need to have this information listed with the bank before we can ship the order. We do apologize for this inconvenience.

    Noen som har kjenner dette igjen (og hva er løsningen)

    mvh Olav A.
    Olav Aga
    Sekretær AHMFK

  • #2
    De trenger å vite at du faktisk er den du sier, ikke uvanlig hvis det er første gang du handler hos Tower, mer vanlig med Visa enn Mastercard.

    Comment


    • #3
      holder det å sende kopi av legimitasjon

      Olav A.
      Olav Aga
      Sekretær AHMFK

      Comment


      • #4
        Det der har skjedd hver gang jeg har bestilt fra tower, men pakken ble sent etter et par dager alikevel. Du kan jo vente litt og se
        Rolf Bakke
        Mine RC filmer på YouTube:
        http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

        Comment


        • #5
          Ei god løsning er å scanne begge sider av kortet og faxe dette til dem. Har gjort det før.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Jeg tror jeg sendte dem bilde av visakortets begge sider en gang for mange år siden. Siden har jeg handlet flere titalls ganger og det har aldri vært noe problem siden. De oppbevarer kontoopplysningene trygt, tor jeg.
            Flisespikkeri er gøy!
            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
            Dyrøy MFK
            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
            http://rolv.info

            Comment


            • #7
              Tror jeg venter litt og ser. Tror ikke det er smart å sende kopi av Visakortet (man vet aldri)

              Olav A.
              Olav Aga
              Sekretær AHMFK

              Comment


              • #8
                Hver gang jeg har fått nytt bankkort har jeg hatt samme problem med betaling. Løste det ved å ta bilde av forsiden på bankkortet og førerkortet. Sendte det over på e-post. Har vært problemfritt for meg.
                Marius

                Comment


                • #9
                  Originally posted by oag-ahmfk View Post
                  Tror jeg venter litt og ser. Tror ikke det er smart å sende kopi av Visakortet (man vet aldri)

                  Olav A.
                  Ikke noe problem.. jeg pleier å sladde alle tall utenom de tre første og tre siste.. også sladder jeg selvsagt sikkerhetskoden på baksiden og signaturen.. lurer på om jeg pleier å sladde utløpsdato også.. De er stort sett bare interessert i å se at du fysisk eier kortet.. og det er en fordel at ditt navn er det samme som det som står på kortet

                  Comment


                  • #10
                    Fikk ikke spørmål om noe sånt når jeg handlet der. brukte Visa. Tower oppgir også virkelig pris på fraktseddel så du får moms + fortolling på bestillingen.

                    NB! ikke gjør samme tabbe som meg. Når sendingen kom som oppkrav, så betalte jeg den i nettbanken. Trodde alt var i orden dagen etter når jeg skulle hente pakken. Men nei, oppkravt må betales kontant dvs med kort på posten. Har ikke fått rotet meg til å sende mail til posten, men de skylder meg 342 kr

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Illusion View Post
                      Ikke noe problem.. jeg pleier å sladde alle tall utenom de tre første og tre siste.. også sladder jeg selvsagt sikkerhetskoden på baksiden og signaturen.. lurer på om jeg pleier å sladde utløpsdato også.. De er stort sett bare interessert i å se at du fysisk eier kortet.. og det er en fordel at ditt navn er det samme som det som står på kortet
                      Det funket:

                      Sladdet kortet og fikk i kveld følgende tilbakemelding: "Thank you for contacting Tower Hobbies. We have received all necessary information for your credit card including the copies and your order will begin processing"

                      Thank's to Forum!

                      Olav A.
                      Olav Aga
                      Sekretær AHMFK

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by grønnskolling View Post
                        Tower oppgir også virkelig pris på fraktseddel så du får moms + fortolling på bestillingen.
                        Betyr dette at de på fraktseddelen skriver prisen/verdien på varene, eller på varer PLUSS porto?

                        Greit å vite om man kan handle varer for 200 kroner, eller bare 170,-
                        Med vennlig hilsen
                        Johannes Gjessing GMFK
                        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                        Comment


                        • #13
                          jeg fikk moms på både varen og frakten hos tollen,ved bestilling fra towerhobby

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by yak View Post
                            jeg fikk moms på både varen og frakten hos tollen,ved bestilling fra towerhobby
                            Det beregnes moms av både prisen på varen og portoen. Noen på tollen sa til meg at porto regnes som en del av varens verdi, hehe. Ja, de vet å beregne.
                            Flisespikkeri er gøy!
                            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                            Dyrøy MFK
                            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                            http://rolv.info

                            Comment


                            • #15
                              Om varene koster under 200,- skal du ikke betale moms for frakt selv om prisen da blir over 200,-

                              Koster varene mer enn 200,- blir det moms både på varene og frakten.

                              Comment

                              Working...
                              X