Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbycity selgere på rcmarked

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbycity selgere på rcmarked

    Hei sann folkens lurer bare på deres reaksjon på denne anonsen!!



    404 - File or directory not found.



    Jeg selv klarer ikke å la være å legge ved en komentar da etter min mening rcmarked er ett bruktmarked og ikke en side der folk skal tjene på andre folks uvitenhet , etter mitt prinsipp så burde personen legge ut varen med pris minus en del prosenter pga det ikke er fra butikk så en ting til 100kr på hc burde ikke koste mer enn 70 spenn.(ny vare)
    Var min komentar upassende???

    Føler at alle innen i rcmiljøet vil hjelpe hverandre og det burde jo gjelde priser også??

    bare en tanke som streider meg dag til dag når jeg ser slike anonser..

    Tor Andersen
    Oi en perfekt landing

  • #2
    Sånn i den grådige markedsøkonomiens ånd så er det fullstendig lovelig å være grådig og loppe uvitende.

    Personlig så heier jeg på deg.. Bare fortsett å kommenter når du finner slikt

    Comment


    • #3
      Ebay og andre auksjons steder flommer over av smartinger som kjøper fra HobbyKing og selger dem ut igjen til godtroene, men da med 4x høyere pris enn hva det kan kjøpes for hos HK.

      Dette blir jevnlig diskutert på HK sitt forum også.

      Tror de fleste oppdager dette i tide men det skader jo ikke å slå på blå-lyset av og til

      Comment


      • #4
        Jeg holder med deg her Tor. Ser litt av dette rundt omkring.
        Trex 700E
        Raptor 90SE
        Trex 600E
        trex 450PRO
        14Mz

        Comment


        • #5
          Har nylig slettet min annonse på rcmarked, så slipper du å føle deg støtt av den også. Så kan objektet ligge til en dag en kanskje får bruk for den. Men hadde vært et veldig godt kjøp i forhold til norsk pris.
          Håper virkelig du får det til å fungere med at vi innen rcmiljøet skal hjelpe hverandre med bla priser, så slipper vi å bestille varer fra andre siden av jorden for å slippe å bli flådd i norske-hobbybutikker.

          Comment


          • #6
            Originally posted by RuneB View Post
            Har nylig slettet min annonse på rcmarked, så slipper du å føle deg støtt av den også. Så kan objektet ligge til en dag en kanskje får bruk for den. Men hadde vært et veldig godt kjøp i forhold til norsk pris.
            Håper virkelig du får det til å fungere med at vi innen rcmiljøet skal hjelpe hverandre med bla priser, så slipper vi å bestille varer fra andre siden av jorden for å slippe å bli flådd i norske-hobbybutikker.
            Heisann jeg personlig føler meg ikke støtt av noen anonser men synes det er litt leit at de som er nykomne i hobbyen skal betale mer enn oss eller hva synes du om det var naboen din som gjorde dette med deg??
            Ang priser i butikker i norge så er det en helt annen diskusjon, men om du derimot har handla varen i norge så er det jo fornuftig å ville ha litt mer for varen da du sikkert har kvitering fra norsk forhandler
            Jeg handler massee fra norske forhandlere som utenlanske begge har sine fordeler
            Jeg ber heller ikke noen slette sine anonser om du ser komentaren min så er ikke den noe negativ om produktet heller tvert imot.
            Og du vet aldri det er nok de som vil betale litt ekstra enn å legge ut sitt visakort/mastercard til hongkong

            Tor
            Oi en perfekt landing

            Comment


            • #7
              Originally posted by obelix View Post
              Hei sann folkens lurer bare på deres reaksjon på denne anonsen!!



              404 - File or directory not found.



              Jeg selv klarer ikke å la være å legge ved en komentar da etter min mening rcmarked er ett bruktmarked ............
              Og jeg som hadde tenkt å legge ut min Moki210 som er ny og i esken sin. Får legge den ut andre steder da, hvis det ikke er passende.
              Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

              Per Nilsen
              Spikkestad

              Comment


              • #8
                Originally posted by peppern75 View Post
                Og jeg som hadde tenkt å legge ut min Moki210 som er ny og i esken sin. Får legge den ut andre steder da, hvis det ikke er passende.
                Hihi ikke kast den du du får sikkert ei krone for den :O LMAO
                Oi en perfekt landing

                Comment


                • #9
                  Originally posted by obelix View Post
                  Og du vet aldri det er nok de som vil betale litt ekstra enn å legge ut sitt visakort/mastercard til hongkong

                  Tor
                  Det finnes noe som heter paypal, og de fleste hongkong butikker bruker det nå hobby-city. flying hobby osv
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • #10
                    jeg er helt enig med obelix her.

                    "billig" produkter har ingenting og gjøre på ett brukt marked. solgt nye i eske til "norske priser"

                    men som sagt. alt kan selges på rcmarked. brukt eller nytt men til fornuftige priser.
                    MvH Marius Leirdal

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Øyvind M View Post
                      Det finnes noe som heter paypal, og de fleste hongkong butikker bruker det nå hobby-city. flying hobby osv
                      personlig bruker jeg all of the above
                      Oi en perfekt landing

                      Comment


                      • #12
                        I reglene for RCmarked.no står det klart at kommersiell annonsering ikke er tillatt. Å kjøpe varer fra Hobbyking for så å tilby dem til salgs for firedobbel pris er kommersielt. Enkelt og greit ikke tillatt. At det i tillegg drukner markeded med "støy" er en god grunn til å fjerne slike annonser.

                        Comment


                        • #13
                          Ser ikke helt problemet her så lenge det ikke blir en import side...
                          Det at noen bestiller litt "ekstra" når de handler i uttlandet og selger det her er vel så stort problem. "ennå"
                          T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
                          Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
                          GS Storm CL1 Pro
                          CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
                          Multiplex Funjet
                          Reichard proxima II
                          ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by obelix View Post
                            Hei sann folkens lurer bare på deres reaksjon på denne anonsen!!



                            404 - File or directory not found.



                            Jeg selv klarer ikke å la være å legge ved en komentar da etter min mening rcmarked er ett bruktmarked og ikke en side der folk skal tjene på andre folks uvitenhet , etter mitt prinsipp så burde personen legge ut varen med pris minus en del prosenter pga det ikke er fra butikk så en ting til 100kr på hc burde ikke koste mer enn 70 spenn.(ny vare)
                            Var min komentar upassende???

                            Føler at alle innen i rcmiljøet vil hjelpe hverandre og det burde jo gjelde priser også??

                            bare en tanke som streider meg dag til dag når jeg ser slike anonser..

                            Tor Andersen
                            Er ikke ubetinget enig med deg. Prinsippet med at Rc-marked.no er et bruktmarked er greit no, men vet av egen erfaring at det finnes de som er engstelige for å handle i utlandet på nett. Og jeg synes ikke ikke nødvendigvis det er galt at de får tilbud om disse varene med litt påslag. Frakten koster, og det er heller ikke alltid at man kommer utenom momsen.
                            Men som det er sagt; kanskje ikke på rc-marked...
                            Terje

                            Comment


                            • #15
                              Problemet er at RCmarked da blir som QXL, Finn, og ebay; de oversvømmes av slike annonser. Hvis noen har bestilt noe de ikke fikk bruk for allikevel er det ikke noe problem, men når de som i dette tilfellet forsøker seg med regelrett lureri, er grensen passert.

                              Når det i tillegg er direkte i strid med regelverket, bør det ikke aksepteres.

                              Comment

                              Working...
                              X