Unconfigured Ad

Collapse

Rc-budsjett for 2010

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GTI20
    Moderator
    • Jul 2008
    • 1426

så lenge faste regninger og lån er betalt. og kjøleskapet er fullt. så prioriteres pengene på fly. ikke drekker jeg så noe galt må jeg få lov til å gjøre. min unnskyldning ovenfor dama
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

Comment

• Olavjoergensen
      • Jun 2005
      • 2208

Originally posted by Soarer
      Forskjellen på gutter og menn, er prisen på leketøyet..
      Ughh, gammelt jungelord..

Syltetøy eller fly..? Sånn går det her..
      Det slagordet der er jo helt genialt! Har hørt det på engelsk også, klinger godt det også!
      "The only difference between men and boys is the price of their toys"

Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

Comment

• Propepperell
        • Jun 2005
        • 1093

Budsjett???
        Arbeidsgiver setter lønna direkte inn på kontoen til HC og Elefun.

Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

Comment

• Trolllet
          • Apr 2008
          • 167

Budsjett.....??? Er det sånt morsomt skjema som vi har på jobben med masse røde tall på hvert år?
          I såfall er hele årsbudjettet mitt rødt allerede. Har handlet et par store og massevis av små duppeditter (kjekt å ha).
          Det er ærlig talt helt umulig å forutsi hvor mye penger som kommer til å gå med. Som oftest handler man etter hva lommeboka tillater, mens andre ganger tar ting helt av før man rekker å sjekke saldoen.

Comment

• elektrodude
            • Sep 2006
            • 1342

Rare greier dette her. Satt akkurat og skulle lage en tråd om "tatt på fersken" d.v.s kona har tatt meg i å "pynte på" hva rc greier koster dette gjorde hun ved å kikke meg over skuldra når eg satt ved pc'n og bladde i e-posten. Hvor mange er det her inne som forteller sin bedre halvdel hvor mye dei bruker på rc i året ? eller "pynter" alle på disse talla ?
            har ikke noe budjett eg heller,men ser på hva man har råd til og ikke, når lysten for å shoppe melder seg.
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

Comment

• spitmk16
              • Oct 2005
              • 1367

Originally posted by lillejon78
              satt her å tenkte bittelitt på hvor mye penger jeg egentlig har brukt dette året på RC-stasj, jammen meg blir det en god del høvdinger, er det sånn at dere bare kjøper å ikke tenker mere på det,eller har dere en "konto" som dere handler fra?

men det beste er vel å ikke tenke på det, for det koster jo å holde lekene våre operative.

men uansett da, planer for neste år er å "prøve" å holde meg under 20store
              Jeg har ett veldig vagt budsjett, men så skjer det uventede ting, og da må man jo handle. Viss jeg har brukt budsjettet for den måneden, og en servo ryker, da blir det jo kjøp selvsagt.

Jeg handler ikke for like mye hver måned, noen ganger blir det mye, andre ganger blir det lite, eller ingenting.
              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Propepperell
                • Jun 2005
                • 1093

Originally posted by elektrodude
                Rare greier dette her. Satt akkurat og skulle lage en tråd om "tatt på fersken" d.v.s kona har tatt meg i å "pynte på" hva rc greier koster dette gjorde hun ved å kikke meg over skuldra når eg satt ved pc'n og bladde i e-posten. Hvor mange er det her inne som forteller sin bedre halvdel hvor mye dei bruker på rc i året ? eller "pynter" alle på disse talla ?
                har ikke noe budjett eg heller,men ser på hva man har råd til og ikke, når lysten for å shoppe melder seg.
                Hehe, ja det er jo nesten merkelig.
                Har liksom ikke budsjett, kjøper det jeg har lyst på og råd til og kona tjener laaangt mer enn meg, men likevel "pynter" jeg litt på dette overfor den bedre halvdel. Akkurat som litt dårlig samvittighet når jeg handler ting "man bare må ha".

Peter
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

Comment

• Ruduz
                  • Jul 2005
                  • 847

Originally posted by Propepperell
                  Budsjett???
                  Arbeidsgiver setter lønna direkte inn på kontoen til HC og Elefun.

hehe.. enkelt og greit!
                  All you need is love

Comment

• kjetilmh
                    • Jun 2006
                    • 990

I mitt budsjett inntektsfører jeg gleden jeg har ved og holde på med dette.
                    Da ender jeg opp med et stort overskudd hvert eneste år.
                    Kjetil
                    oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• sap_2000
                      • Sep 2003
                      • 524

Hvor mange er det her inne som forteller sin bedre halvdel hvor mye dei bruker på rc i året ? eller "pynter" alle på disse talla ?
                      Jeg har et helt åpent forhold til kona om hva ting koster. Hun vet godt hva en JetCat 160 turbin og en stor jet fra Skymaster koster...
                      Til og med hva en TG servo, Jet-tronic ventil og allt annet som går med på en jet vet hun hva er verdt.

Jeg er heldig som kan ha full åpenhet til min bedre halvdel rundt kostnadene rundt hobbyen.
                      Når det er sagt går åpenheten andre veien også. Hun har svart belte i shopping og jeg vet godt at ikke disse skoene og klærene hun kjøper ikke koster 200,- stykk.

Men minst like viktig er at jeg har full støtte til å bedrive hobbyen også.
                      Aldri en sur mine når jeg skal ut å fly eller reise på et stevne/ treff for helgen. Sistnevnte blir det ganske mye av i sommerhalvåret.
                      Nå om vinteren er jeg ganske mye på vårt felles hobbyrom (10 jetgutter som leier et stort lokale sammen).
                      Jeg blir alltid vinket avgårde med et smil og får beskjed om å kose meg.
                      Det samme gjør jeg om hun skal på venninnetur til Roma eller alpene for å stå på ski en langhelg.

Kona har egne hobbyer som hun liker å drive med og egne venniner som hun ofte er sammen med.
                      Tror mange damer ikke har noe eget å drive med bortsett fra å dra på shoppingsenteret i ny og ne.
                      Har inntrykk av at mange sitter hjemme og kjeder ræva av seg og ønsker at gubben også skal være hjemme så hun har selskap i kjedingen.
                      Last edited by sap_2000; 17-01-10, 11:31.
                      Mvh. Ståle
                      http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• Eagle
                        • Jan 2006
                        • 1299

Hvor mange unger har dere Ståle???
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

Comment

• -GAS-
                          • Jun 2007
                          • 1323

Ja det er bare å nyte det før unga kommer, da blir det vanskligere å få kabalen til å gå opp (les.tidsklemma) Jeg og syns det er ganske behagelig å ha et helt avslappet forhold til min kjære ang. hobbykontoen. Noe annet ville bli rart for meg, jeg må bare være ærlig ovenfor henne. Hun og vet hva alt koster, i år linket jeg henne inn på Dreamworks sine sider og fikk da julegave derfra Hva jeg brukte på hobbyen i 09 tør jeg ikke nevne, målet er å bruke mindre dette året.
                          Christen
                          http://jetsofnorway.com/

Comment

• sap_2000
                            • Sep 2003
                            • 524

Originally posted by Eagle
                            Hvor mange unger har dere Ståle???
                            Vi har ikke blitt velsignet med noen så langt.

Men ser litt rundt meg på folk jeg kjenner.
                            En ting er sikkert, og det er at veldig mange bruker ungene som både brekkjern og unnskyldning for at man ikke skal kunne gjøre noenting.
                            Av de jeg kjenner, spenner det fra de som kun "har tid" til å fly et par ganger i året pga. "busy familieliv" og unger, og må til og med krangle seg til de 2-3 gangene i året de faktisk skal ut å fly, til de som reiser ut og flyr titt og ofte og drar på stevner i inn og utland noen ganger i året (med lettkledde damer rundt seg ) og blir vinket avgårde med et smil hver gang.

Det jeg legger merke til er at de som gir hverandre lov til å dyrke egne interesser, hobbyer og også har egne venner ofte virker mer lykkligere enn de som blir "truet" til å være hjemme å kjede seg med grinete frue Det samme virker ofte å gjelde ungene deres også...

En ting er sikkert, og det er at hverken jeg eller kona kommer til og slutte med å dyrke egne interesser og hobbyer om vi en gang får oss barn...

Får man mer, så gir man mer
                            Last edited by sap_2000; 18-01-10, 02:32.
                            Mvh. Ståle
                            http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• Seiler`n
                              • Mar 2005
                              • 821

Hvor mange er det her inne som forteller sin bedre halvdel hvor mye dei bruker på rc i året ? eller "pynter" alle på disse talla ?
                              Forteller altid sannheten... FLYET koster ca 10 lapper det.... Hun tror det fleveres ferdig rigget

En dag vettu... Går jeg på en smell
                              Mvh
                              Stig Olsen
                              Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                              Pike Perfect X tail
                              Pike Brio / Giant
                              Alpina 4001
                              DG 500/22 Elan under opppussing
                              Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• lillejon78
                                • Dec 2005
                                • 1530

hehe, ja fint å pynte litt på tallene, virker som de fleste her tar hensyn til kjerringa?
                                trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                                trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                                arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                                PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                                homemade quad med diverse elektronikk.
                                noen depronkjerrer.
                                futaba10c 2.4ghz.
                                radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

Working...