Unconfigured Ad

Collapse

Rc-budsjett for 2010

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johanngj
    • Nov 2007
    • 533

Trikset mitt er å fyre opp under hennes tanker om å kjøpe dyre ting til seg selv.

"Skal jeg kjøpe denne kjolen?" -Ja den kler deg kjempegodt!
    "Hva tenker du om dette speilreflekskameraet?" -Kjør på! Og gjerne med en ekstra linse og stativ!

Hvis jeg vet at hennes forbruk også er betydelig, så sover jeg litt bedre om nettene, og trenger ikke lyve.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• elektrodude
      • Sep 2006
      • 1342

Originally posted by Seiler`n
      Forteller altid sannheten... FLYET koster ca 10 lapper det.... Hun tror det fleveres ferdig rigget

En dag vettu... Går jeg på en smell
      ja brukte den i flere år eg også. Men etter 20 år med rc prat i huset har hun faktisk snappet opp ord som servo,motor,mottaker,carbonpropeller og disse je...a dyre batteria. Så ho forstår att når det er komt eit nytt fly i hus, så er dei 5-8 kommende pakkene også til det prosjektet
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

Comment

• larshkj
        • Nov 2005
        • 535

Originally posted by sap_2000
        Vi har ikke blitt velsignet med noen så langt.

Men ser litt rundt meg på folk jeg kjenner.
        En ting er sikkert, og det er at veldig mange bruker ungene som både brekkjern og unnskyldning for at man ikke skal kunne gjøre noenting.
        Av de jeg kjenner, spenner det fra de som kun "har tid" til å fly et par ganger i året pga. "busy familieliv" og unger, og må til og med krangle seg til de 2-3 gangene i året de faktisk skal ut å fly, til de som reiser ut og flyr titt og ofte og drar på stevner i inn og utland noen ganger i året (med lettkledde damer rundt seg ) og blir vinket avgårde med et smil hver gang.
        Det med unger er at alle er forskjellige. Noen er enkle å ha med å gjøre, andre er mer utfordrende og krever mer av sine foreldre. Og små barn har en tendens til å forandre seg veldig i løpet av bare noen få måneder. Jeg skjønner godt de som er nødt til å trappe ned på tilgjengelig hobbytid en viss periode. Jeg er der selv nå!
        Men siden jeg er velsignet med to gutter, og begge to ser ut til å ha en glødende flyinteresse, vil det ganske sikkert bli bedre tid til flyging etter hvert. Min eldste sønn på drøye 3 år blir mer enn gjerne med meg ned på hobbyrommet. Der hender det at det står en PC med simulator på. I tillegg ser det ut til at interessen for å fly faktisk begynner å ta over for interessen for å kræsje
        Last edited by larshkj; 19-01-10, 12:50.
        Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
        Jets of Norway
        Nittedal modellflyklubb

Comment

• lillejon78
          • Dec 2005
          • 1530

jaja da er snart dette året over, å jaggu sprakk "budgettet" dette året også 3 nye heli og 2 nye fly pluss masse stasj innimellom

men penger spiller ingen rolle så lenge man koser seg med det man driver med, trøster meg med at jeg ikke røyker, drikker sjeldent, å da syntes jeg det går opp i opp

så folkens håper dere får en flott jul å et godt nyttår
          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
          homemade quad med diverse elektronikk.
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.
          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• peppern75
            • Jun 2006
            • 671

"Bare" 3 nye heli og 2 nye fly ... Har blitt 20 nye fly på meg i flere størrelser (flere billige depron), problemet er at jeg bare har total kræsjet 7 stk og solgt 5 stk i år så antallet stiger. i tillegg masse utstyr og påbegynte prosjekter.
            Budgettet mitt sprakk ikke fordi jeg hadde ikke noe budgett. Men jeg må snart ha større hus for å få plass til alle flyene.
            Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
            Spikkestad

Comment

• Trulsen
              • Aug 2006
              • 3411

Jeg startet med ingenting i år. Har nå to 450 heli, skalakropp til en av de, en 500 og nettopp solgt en 600. + 4 depron fly der et har omkommet i en tragisk flyulykke + et balsafly jeg ikke har satt sammen ennå. Bare flaks jeg ikke har plass til mer

Budsjettet neste år er et 90 size heli og et 30ccm fly Kanskje ny radio..

Og et nytt hobbyrom på 3x4,5 meter

Comment

• ArneH
                • Dec 2009
                • 1562

Har ikke så mye kroner, og lever enkelt i hverdagen. Men da er det ikke verre enn at jeg kan unne meg å ha en hobby. Dårlig med budsjett. Og jeg har lett for å falle for et fly som jeg bare "må ha".
                Da blir det flere fly enn jeg rekker å fly, men fordelen er at det aldri blir kjedelig. Har alltid et eller annet jeg kan bygge på i disse mørke vinterkvelder.

Må bare legge til at mye forandret seg da gutta ble store nok til å tjene sine egne kroner. Maset etter dyre spill og elektronikk har stilnet, og gutta har mere lommepenger enn far.
                Last edited by ArneH; 16-12-10, 16:43.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• Propepperell
                  • Jun 2005
                  • 1093

Ble ikke så mange nye fly i år men jeg investerte i ca 100m2 hobbyrom (halleluja).
                  På kjøpet fikk jeg også kjøkken, stue, noen soverom og 2 toaletter.
                  Finnes med andre ord ikke penger igjen til nye fly - men jeg har knakende mye plass til dem jeg hadde fra før.

Peter
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

Comment

• jeeeeeeright
                    • Mar 2008
                    • 1052

Vil ikke engang snakke om hvor mye budsjettet sprakk med
                    Remi A. Sørensen - 94877903
                    Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• GTI20
                      Moderator
                      • Jul 2008
                      • 1426

mitt for 2010.

e-sky belt cp v2
                      hifly katana s 2m
                      cmpro cessna skyline 182 50size
                      cmpro extra 300 50 size
                      mentor t-34
                      super frontier 40
                      gp ultimate 40
                      gp pitts m12s
                      futaba 6ex
                      2 stk 46 nitro motorer
                      1 stk 56 nitro motor
                      mt 50i pro bensin motor
                      haug med servoer batterier og andre duppeditter
                      gp pluma depron kjærre
                      piaget depron kjærre med alt utstyr.
                      så tror jeg har bidratt med nok i år..
                      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                      carl goldberg ultimate
                      DJI S900
                      piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
                      diverse epp tjafs
                      Per-Egil Furuseth

Comment

• Razzle
                        • Jan 2004
                        • 266

Å styre etter budsjett er og blir en forb..... tvangstrøye. Glem hele budsjettdritten, la heller lommeboka bestemme den dagen
                        du får lyst på noe nytt. Det er ikke umulig å leve på havregrøt noen dager.

Comment

• lillejon78
                          • Dec 2005
                          • 1530

Originally posted by Razzle
                          Å styre etter budsjett er og blir en forb..... tvangstrøye. Glem hele budsjettdritten, la heller lommeboka bestemme den dagen
                          du får lyst på noe nytt. Det er ikke umulig å leve på havregrøt noen dager.
                          ken du e RAZZLE? ser du e fra øra
                          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                          homemade quad med diverse elektronikk.
                          noen depronkjerrer.
                          futaba10c 2.4ghz.
                          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• E&E
                            • Apr 2008
                            • 578

Hadde ikke noe budsjett for i år og det blir det nok ikke for neste år heller. Det som havnet i hobbybua i år var vel en CMPro Spitfire .50, SU-26 og P-51 micro fra Parkzone, Sebart Angel 30E og en SIG Ninja. Selvsagt litt servoer, noen batterier, en Saito 72 og en RCV-120SP (impulskjøp i Texas...) AXI til angelen, to CC ESCer og litt annet småpjusk.
                            I går kom det pakke fra elefun, RCF Flash som var på tilbud.

Det blir jo til at jeg fyller opp handlevogna til nærmeste fraktkategori når jeg handler på nett. Når jeg er i en LHS (Lokal hobby Sjappe) så plukker jeg med litt der og. 10 mil til nærmeste butikk gjør at en må fylle skuffene litt så en ikke mangler noe....

Har to krasj i år, et totalhavari og et som er reparerbart. Dermed er det ikke så stor reduksjon i hangaren heller.

Neste år, ja det er en sak for denne tråden.
                            Last edited by E&E; 16-12-10, 23:42. Reason: litt tillegg
                            Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• telecaster
                              • Dec 2006
                              • 1062

Jeg styrer etter det som står i signaturen min, budsjett er en uting, blir fort plagsomt

Comment

• jotto
                                • Jul 2007
                                • 3060

Jeg har alt jeg trenger og har ingen planer om større innkjøp i 2011... så det blir sikkert både T-Rex 700 og Spektrum DX8
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

Working...