Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rc-budsjett for 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    hadde ingen "tak" på hva jeg skulle bruke dette året. men det ble vesentlig mere enn jeg hadde tenkt, trex700fbl,trex600fll, jallarex450pro,PA elektromodell, noen depronkjerrer, 50cc 3d-kjerre som jeg enda ikke har fått men som er betalt, pluss et hav i dubbeditter å drit som jeg egentlig ikke trenger
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #47
      Noen ting er veldig sikkert. Andre ting er mer usikre. Ingenting er sikrere enn det..
      En ting som er v e l d i g sikkert, er at om en får en sjef på 3 kilo (uansett kiloer) mer eller mindre i hus, FÅR digre konsekvenser for både antall liter fuel brent og antall timer delt med likesinnede på det med modellfly, på en eller alle måter.
      Det BLIR før og etter, ett setpunkt som blir et stort hakk i primstaven en måtte ha.
      De av våre flygende frender som ikke har arvtagere, tror mange med meg vil måtte innse etter at de får det jeg snakker om her, vil finne seg antagelig i en litt annerledes hverdag når de kommer til et annet synspunkt på en "vakker" dag. Og den dagen er faktisk bedre.
      Den dagen du blir kjefta på av datter eller sønn, og må bare innse at timer og litere på tapt fuel og flytid var vel unnt deg som far eller mor. De du ser etterpå, ikke nå .
      For det er når du ser at du har gitt "poden" liv i kroppen nok til å motsi deg selv, at du ser (antagelig) at du gjorde et klokt valg i det å la det "viktigste" være. Det du festa deg i før som det viktigste. Du og ho i hvert deres til en felles fin ide, slik livet var før er no ja. Jeg sier ikke at det ikke hverken er eller blir slik, jeg bare lufter 10 000 erfaringer, med like mange nikk.
      De som ikke er hverken far eller mor, har faktisk ikke PEILING på hva de prater om.. Rett og slett!
      Så krøll tærne og la det stå til..! OG ! ! Velkommen etter!! Og la poden få et innblikk i hva du lever og ånder for, om du er så eller blir så heldig..
      Og noen kan måtte komme til å ville misunne deg i slik vi tenker. Ikke tre eller sju eller flere år, men lengre..
      Nei, jeg er ikke en nybakt far, og ja, jeg har peiling på hva jeg prater om i det her ihvertfall, om ikke i noenting annet.
      Og skal nok ikke bli far mere heller, T R O R jeg. Jeg prater av erfaring, tror jeg...

      I året som har gått så har jeg tatt det "rolig".. Veldig rolig.
      Dvs jeg har komposittfly nok til to ivrige modellflyliv, da salget på ideen min med å serve folket skikkelige fly stoppa opp etter at "markedet" ble metta. Men kjøpt og betalt, og skal slite ut hver og ett!
      Men flydd altfor lite, selv om jeg har hang på hvert hjørne om det er en vind, og det er det som regel her..
      Les, gå skikkelig grundig dritlei av å gjøre alt for ideen, og nesten brenne seg helt ut på det.

      Men har i det også fått gjort det jeg skulle med det. Tror jeg..?
      I år så har jeg brukt altfor mange penger i det her. Som alltid..
      Så jeg bare lar det stå slik uten sum.
      Uten noen stevner og treff utenom Vårlige Vinder. Ting til ettertanke.

      Puhhh.... Men kaller det å ta hver dag for det den er og gir lell.
      Men tro meg ! . .
      De fleste ideer på hva et liv som modellflyfar og ikke modellflyfar eller mor er, er minst to forskjellige ting ja.
      De som har en grunnmur i ei som lar en drive på som før når den nye sjefen skriker, i den tro at alt det fine en ser for ser som før var... kan måtte komme til å finne seg selv i tanker en hadde. Og er det ikke en fyr her som rekker opp handa, DA har jeg misforstått ja.. Men veit bedre enn å tro det.

      Ett veldig godt råd til deg kompis om du måtte tro du har ei slik dame som gir deg DEG i all ettertid før ting skjer.
      Om du ikke har gjort det enda, gift deg med ho, og bli komplett lykkelig!
      Og til de single, de finnes.
      Men er utrooolig skjeldne..

      Og tro meg igjen på det, jeg skal ikke lære noen voksne mannfolk eller kvinnfolk noe som helst.
      Men ikke skyld på meg.
      Fint er det faktisk uansett...

      Godt Nytt År til alle fedre, mødre eller ei!
      Last edited by Soarer; 03-01-11, 06:33. Reason: tilegg
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #48
        Ble alt for OT!
        Last edited by ArneH; 03-01-11, 17:48. Reason: Vandret Off Topic!
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #49
          Originally posted by ArneH View Post
          [QUOTEDe som ikke er hverken far eller mor, har faktisk ikke PEILING på hva de prater om.. Rett og slett!]
          Det er sannhet, det følger ikke bruksanvisning med de små!
          Det blir kanskje litt off topic, men overgangen fra kjærestepar til bleieskiftarbeider, er så stor at mange unge menn rett og slett ikke takler det.
          Når man har små barn, kan man bare glemme RC budsjett. Bil, boliglån, og bleiebudsjettet kommer først, uansett!
          Ta en titt på de unge foreldrene du ser på Søndagstur, hvem tror du har styringen i det forholdet? Mange unge løver er temmet, og går og triller vogn.
          Eller de kjører familien til IKEA, mens de drømmer om MC tur med gutta. Det er slutt med de lange Søndagsmorgener med kos med dama og lang frokost. Etterfulgt av en tur for å teste det nye flyet. Kaffe hos svigermor kommer nok foran.
          Så kommer den travle skolealderen, hvor man i stedet for å være elsker og kjæreste, er sjåfør for en flokk med unger som skal på alle mulige slags aktiviteter. Gjerne tidlig Søndag morgen, eller rett etter jobb.
          Men den tiden går fort, og plutselig er barna store. Og hvis man er så heldig som jeg er, så drar man og flyr sammen med gutta. Eller vi har en hyggelig kveld, hvor Far og eldstemann bygger fly. Mens lillebror spiller data.
          Da er den travle tiden glemt, og det er mulighet for å gjøre noe verdifullt sammen med avkommet. Hold ut bleier, sliten kone, SFO, foreldremøter, fotballcuper og alt det som hører med. Så får man tusen ganger igjen og man opplever virkelig gleden med å være foreldre. Og da kan man tenke på RC budsjettet. [/QUOTE]

          den der var off topic ja, lag deg en egen tråd
          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
          homemade quad med diverse elektronikk.
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.
          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

          Comment


          • #50
            Originally posted by ArneH View Post
            Ble alt for OT!
            Ja. Veit da det.. Men prøv det sier jeg, og se hva ballansen i deg sjøl kontra budsjett og ideer du hadde på ting virkelig blir..
            Stort og langt skrevet ja, men jeg veit ikke om EN modellfly-"ungkar" som lever etter den tanken som en har når en er nettopp det, etter å ha et nytt budjett . Da er nemlig TIDA en ny og plutselig faktor..
            Men er enig i de fleste her, mitt budsjett må tas fra det en tjener på jobb.
            I snitt på de siste 10 åra, har mitt budsjett vært på mellom 10 og 20. Og sånn blir det sikkert også, i snitt.
            Ikke ille det. Har flere kompiser som har motorsykkel til 300 000 og bruker de tre mnd i året.
            Vi har en bra hobby, rimelig er den og, og best av alt.. En sjøl setter grensene. Om en kan...
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #51
              Budsjett vet jeg lite om, men utgifter har jeg sett nok av.

              Prøver å finne rimelige løsninger, men ikke alltid det henger sammen med hva man ønsker å få til...
              Har vel gått ca 200K siste 2 årene, men prøver vel å holde det nede under 50K i året.
              Har hus, bil, motorsykkel, 4 barn og er relativt nygift...

              Ingen fly over 4,58cm... Ingen motor over 210ccm...

              Comment


              • #52
                Originally posted by Soarer View Post
                Ja. Veit da det.. Men prøv det sier jeg, og se hva ballansen i deg sjøl kontra budsjett og ideer du hadde på ting virkelig blir..
                Stort og langt skrevet ja, men jeg veit ikke om EN modellfly-"ungkar" som lever etter den tanken som en har når en er nettopp det, etter å ha et nytt budjett . Da er nemlig TIDA en ny og plutselig faktor..
                Men er enig i de fleste her, mitt budsjett må tas fra det en tjener på jobb.
                I snitt på de siste 10 åra, har mitt budsjett vært på mellom 10 og 20. Og sånn blir det sikkert også, i snitt.
                Ikke ille det. Har flere kompiser som har motorsykkel til 300 000 og bruker de tre mnd i året.
                Vi har en bra hobby, rimelig er den og, og best av alt.. En sjøl setter grensene. Om en kan...
                Mange interessante tanker her Gudmund. Har tenkt mye av det samme selv. Derfor ble jeg litt ivrig og vandret litt OT.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by stayning View Post
                  200K siste 2 årene [...] motorsykkel [...] 4 barn

                  Er det greit om jeg printer den ut og viser til kona, sånn for å ha et sammenligningsgrunnlag?!
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment

                  Working...
                  X