Unconfigured Ad

Collapse

Brass nut M10 1,50 M5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lowland
    • Feb 2009
    • 94

Brass nut M10 1,50 M5

Vet ikke helt hva det heter på norsk, men det er altså den mutteren som skal festes i enden av akslingen på motoren som igjen aluminiumspinneren festes på jeg mener. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik i denne størrelsen ? M10 1,50 M5, skal brukes på en CRRCpro GF50i. På forhånd takk for svar.
  • yak
    • Mar 2008
    • 302

elefun har

Comment

• lowland
      • Feb 2009
      • 94

Elefun har bare opp til M8 pluss noen som er oppgitt i tommer, men de oppgir ikke gjengestigning på de. Skjønner ikke helt hvorfor de ikke gjør det, regner jo med gjengene ryker hvis du setter på en med feil gjengestigning. Fant en på hobbyking M10 1,25 M5. Noen som vet om det går med den gjengestigningen, eller må det være helt nøyaktig ?

Comment

• Karmann
        Moderator
        • Oct 2006
        • 735

Du kan ikke bruke feil stigning ellers stripper du gjengene i den mutteren første gangen du skrur den på. Du har sikkert et mekanisk verksted i nærheten som kan dreie en sånn en til deg på no time.
        Mvh
        Morten Aase

Comment

• lowland
          • Feb 2009
          • 94

Ja det var det jeg trodde, men begynner å bli litt lei av å lete etter mutter nå hehe. Er det ikke vanlig å bruke aluspinnere på fly ? syns det er litt merkelig at det ikke er bedre utvalg av de mutterene, eller er det andre muligheter å feste aluspinner på ?

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Hos Krumscheid. Står ikke dimensjon på skruen foran, men den er sikkert 5 eller 6mm.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• havard.j
              • Jan 2007
              • 974

Alternativt kan du borre hull i tuppen av akslingen og gjenge det opp.
              EF 60" Edge. Torque.
              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
              Multiplex FunCub XL on floats.
              Jeti DS-16

Comment

• lowland
                • Feb 2009
                • 94

Da satser jeg på en derfra, trengte ett oppheng til cannister og så det passet jo greit. Takker for tips.

Comment

Working...