Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utanlands nettbutikk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Utanlands nettbutikk

    Hei.
    Noen som har bestillt herfra?

    RC Airplanes - Arrows RC, FMS, HobbyZone, E-flite, & More - HOBBY ZONE

    Mvh Hansi
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Har bestillt en del "småplukk" derfra som har gått under 200 kroner grensen. De sender raskt og tilbyr billig frakt hvis du ikke plages av å vente litt. I så fall kan du også velge ekspress. De var også meget kjappe med å maile meg da jeg bestillte noe de var tomme for og spurte om det var greit med en annen farge. Pakken ble sendt samme dag som jeg svarte. Så jeg har bare gode erfaringer og kan trygt anbefale dem.

    Comment


    • #3
      Ok.
      Fikk ikke valg om noe frakt. Frakten kom på 70 dollar.
      Men under bestilling så fylte jeg ut creditkort info men kun kort nr og utløpsdato.
      Fikk ikke skrivd inn den 3 sifrede koden bak på kort. Dem trenger vel den?
      Sendte dem en mail å spurte.
      Syns jeg har lest noe om dette her på forumet om at dem måtte sende kopi av creditkort?
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

      Comment


      • #4
        Siden frakten er så høy så tipper jeg at det bare er et alternativ for det du har bestillt pga størrelse eller vekt. Og jeg betalte med Paypal, funket helt fint.

        Comment


        • #5
          Vurderte også å bestille en 40 size edge 540 men da ble frakten 100 dollar ekstra så gadd ikke det.

          La inn bestillingen igår kveld.

          Å fikk mail idag kl 15:15. Your Hobby Zone order HZ-XXXXXXXX has been processed and shipped.

          å d e jo so sånn ungdomman lika d: flott d..
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment


          • #6
            syns det drøyer med pakken denne gangen.
            Fikk noen ymse eldinger når jeg sporer pakken.

            5: Sendingen lagt til fortolling av Posten 22.01.2010 15:58 2061 GARDERMOEN

            4: Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 22.01.2010 15:32 2061 GARDERMOEN

            3: Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves 22.01.2010 12:46 2061 GARDERMOEN

            2: Sendingen er til importvurdering 22.01.2010 09:49 2061 GARDERMOEN

            1: Sendingen er ankommet mottakerlandet

            Må jeg betale masse moms og fortolling å greier nå?

            Alt har gått så fint før når jeg har bestillt fra Hongkong.

            Hva må jeg forvente på en pakke til 533 USD ink frakt å betale i tillegg?

            Dette ble ikke som forventet
            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

            Comment


            • #7
              Originally posted by Hansi79 View Post
              Dette ble ikke som forventet
              Merkelig setning.. mener du virkelig at du ikke hadde forventet å betale 25% mva på import av dette ?

              Tolltariffen

              533 * 5,65 * 0,25 = 753NOK i moms + fortollingsgebyr
              Last edited by Illusion; 22-01-10, 17:54.

              Comment


              • #8
                momsen er 25% på frakt og varer så en ca 770kr må du ut med om du har bestilt ems eller dhl.
                Men om du har valgt vanlig forsendelse må du ut med 150kr i tollbehandling også. så i mange tilfeller lønner det seg å betale mer frakt altså EMS så er tollbehandlingsgebyret allerede betalt.
                Om ikke de du handler av setter ned verdien på pakken så er det klart det kommer moms på alt over ca 32,5 dollar..

                Men det er nok billigere alikevell kan jeg tenke meg???
                Oi en perfekt landing

                Comment


                • #9
                  momsen kommer på 800 kroner (25%) så skal de vel ha ett tollgebyr på ca hundrelappen. Litt usikker på hva det gebyret kommer på da det ser ut til at det blir forskjellig nesten hver gang (hvertfall på de varene jeg har bestilt) men det er vel noen faste satser på det og.
                  Fant denne i farta 404

                  Priser
                  Priser er inklusive merverdiavgift
                  Kr 217,- Fortolling per oppdrag når Posten fortoller for deg.
                  Kr 109,- Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad*.
                  Kr 108,- Forenklet tollbehandling per oppdrag.
                  Kr 441,- Tollrefusjon (per søknad).

                  * Prisen dekker kostnadene knyttet til lovpålagte oppgaver som Posten må utføre: Ankomstbehandling, registrering av sendingen og pliktig tollagerregnskap overfor Tollvesenet.

                  Comment


                  • #10
                    Forventer ikke sånt når man handler mesteparten på flying-hobby.com hehe
                    Pakken er forøvrig sendt som EMS.

                    Billigere blir det uansett.

                    Regnet på samme varer på div norske nettbutikker og da blir prisen ca 5000.-
                    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                    Comment


                    • #11
                      alle utgifter osv, er betalt gjennom EMS. du betaler bare momsen
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #12
                        Fine greier.
                        Håper den bare dukker opp snart
                        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                        Comment

                        Working...
                        X