Unconfigured Ad

Collapse

Onboard glowdrive bruk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

Onboard glowdrive bruk

Hvordan fungere en Sullivan glowdrive av typen som eg legger ved bilde av. kan man koble på eit rele som blir aktivert/deaktivert av gasspådrag, som styrer strømmen til 5 glødeplugger f.eks ?
    Attached Files
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.
  • nomore
    • May 2006
    • 517

Nå kjenner eg ikke til akkurat den du linket til der, men hva med å evnt kjøpe en SwitchGlo Pro? Denne kobles til en kanal på mottakeren og du kan dermed legge inn en mix på radioen som aktiverer den ved visse omstendigheter.

Forutsatt at du ikke allerede har Sulliwan saken og ikke vil kjøpe en til, såklart
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5877

Sullivan kommer for en eller to plugger. En genial enhet som du kan velge å kjøre på hele tiden eller definere ett sted på stikka den skal starte under. Ellers så er det vel batteri fra 1,5-12V input av batterier og bruker den selv med 1S2300 mah A123.

Programmeringen tar ca 4 sekunder...

Men finnes som jeg vet bare i 1 eller 2 plugger

Comment

• elektrodude
        • Sep 2006
        • 1342

Ja liker dette Sullivan produktet, men det vil nok bli noe magisk røyk om eg belaster den med 10A som 5 plugger vil trekke. Derfor tenkte eg å koble på eit rele som tar den belasningen. Men spørsmålet var om denne sullivan dingsen kan kobles til på denne måten?
        greit å vite før man kjøper en slik.
        Alt som kan fjernstyres.
        Steinar Kvarme.

Comment

• nomore
          • May 2006
          • 517

Eg beklager. Eg såg ikke at du skulle ha til fem plugger
          Thorbjørn Kirkeleit
          Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• Birdi
            • Oct 2006
            • 67

Ja

Hei.
            Har en slik på en Saito 125, og det fungerer utmerket.
            Tror det skulle gå greit å bruke den som styring av et relee for 5 plugger.
            Fordelen med den er at den kan programeres i det området som du vil glødingen skal være aktiv.
            I tilegg til start strøm på pluggen(e).

Comment

• elektrodude
              • Sep 2006
              • 1342

Ja liker godt funksjonene til denne lille dingsen. Grunnen til att eg lurer på om den fungere opp mot eit rele er den funksjonen med att den sjekker om pluggen er ok. Så når den er koblet opp mot eit rele vil den nok finne ut att "pluggen" er deffekt, men vil den fremdeles armere når eg trykker startknappen?
              jaja kjøper en slik eg og tester om det funker. Om det ikke gjør det så ligger den snart på rcmarked til halv pris
              Alt som kan fjernstyres.
              Steinar Kvarme.

Comment

• elektrodude
                • Sep 2006
                • 1342

Da var Sullivan glowdrive kjøpt inn og testet ut. Koblet den først opp slik som man skal,med 1 glødeplugg. Programerte den slik som eg ville att den skulle fungere,og alt ok. koblet fra glødeplugg for så å koble til eit rele som eg hadde liggende for å se om glowdriven klarte å aktivere det. Det gjorde den,men ikke slik som ønskelig desverre releet gikk bananas da eg beveget gass stikka,og gasservo sluttet å virke. Til slutt virket ingenting.
                Så den Sullivan saken brukte 10 minutter fra orginalembalage til den var kildesortert og klar til avhenting av folk med skitne arbeidshansker
                Hadde en mistanke om att det kom til å ende slik.Men den som intet våger intet vinner o.s.v
                Alt som kan fjernstyres.
                Steinar Kvarme.

Comment

• nomore
                  • May 2006
                  • 517

Sikker på at sullivanen ville klare å drive releet? Kunne jo vært verdt forsøket med et annet relee.

Og er du sikker på at den tok kvelden og at det ikke bare var en automatsikring som gikk?
                  Thorbjørn Kirkeleit
                  Haugaland Modellflyklubb

Comment

• elektrodude
                    • Sep 2006
                    • 1342

Originally posted by nomore
                    Sikker på at sullivanen ville klare å drive releet? Kunne jo vært verdt forsøket med et annet relee.

Og er du sikker på at den tok kvelden og at det ikke bare var en automatsikring som gikk?
                    Sjekket egentlig ikke noen ting før eg koblet opp sakene. Så eg har ingen anelse om hvilket strømtrekk releet hadde. Men gikk ut fra att sullivan skulle klare 2-3A og att releet ikke trakk så mye,men kanskje det gjorde det
                    Opnet sullivan etter att den sviktet helt, var ikke mye sikringer å se der,og det luktet litt magisk av den den var nok død ja. Kanskje eg skal måle strømtrekket på det releet i dag, bare for å se hva en slik dings trekker av strøm,kan vere greit å vite en annen gang.
                    Alt som kan fjernstyres.
                    Steinar Kvarme.

Comment

• nomore
                      • May 2006
                      • 517

En sikring kan godt være en lite chip som sperrer for "trafikk" når temperatur eller "trafikken" blir for høy.

Men for å slippe rele for eks ser det ut til at du kan plugge flere slipe sullivan sammen: http://www.sullivanproducts.com/Mode...sMainFrame.htm
                      Thorbjørn Kirkeleit
                      Haugaland Modellflyklubb

Comment

• elektrodude
                        • Sep 2006
                        • 1342

Denne Sullyvan saken finnes til 1 og 2 plugger. Ja eg kan jo kjøpe 2 stk til 2 sylinder, og en til 1 sylinder og montere 3 stk på rekke og rad på flyet da blir litt teit tror eg
                        Nei eg kommer nok til å gå for den mekaniske løsningen som eg hadde tenkt i utgangspunktet. Microbryter på gasservo, den er enkel og fungerer.
                        Alt som kan fjernstyres.
                        Steinar Kvarme.

Comment

• elektrodude
                          • Sep 2006
                          • 1342

Originally posted by nomore
                          Sikker på at sullivanen ville klare å drive releet?
                          målte stømtrekket på releet i gårkveld. Releet trekker bare 0.13A så det var som eg tenkte der. Så hva som gikk galt hvet eg ikke,mne tror det har med denne "pluggsjekk" funksjonen som ikke skjønte noen ting når releet vart tilkoblet
                          Alt som kan fjernstyres.
                          Steinar Kvarme.

Comment

• flarssen
                            • Jan 2005
                            • 1842

Originally posted by elektrodude
                            målte stømtrekket på releet i gårkveld. Releet trekker bare 0.13A så det var som eg tenkte der. Så hva som gikk galt hvet eg ikke,mne tror det har med denne "pluggsjekk" funksjonen som ikke skjønte noen ting når releet vart tilkoblet
                            Hvilken spenning hadde du inn på Sullifanen?
                            Kan komme av at releet er en induktiv last. Om boksen regulerer spenningen til pluggen ved å pulse spenningen (PWM), kan det gå stygge pulser tilbake fra relespolen og inn på utgangen, om det ikke er satt en diode i parallel med spolen. Mulig det hadde fungert om du lot den drive en av pluggene og koblet reléspolen i parallel med pluggen, men spenningen over pluggen er jo bare 1,5V, så du måtte hatt et rele for lave spenninger.
                            Det finnes mange RC-relé løsninger, men desverre ikke så mange hvor man kan justere/programmere innslagspunktet selv. Servo og microbryter er nok det enkleste, ja.
                            Fred Larssen

Comment

Working...