Unconfigured Ad

Collapse

Isfiskere vs Modellflygere

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nomore
    • May 2006
    • 517

Originally posted by bad scientist
    Da kan du bare be folk finne et annet sted å fiske, eventuelt henvise til ferskvaredisken på coop. ( Vi lever da for f...n i et I-land, vi TRENGER ikke å sanke småfisk i 10 minus!?)
    Er ikke det en litt merkelig holdning med tanke på at du "leker" med modellfly?

Vi trenger heller ikke å leke med modellfly. Det er like mye en hobby for dem som flyving er en hobby for oss. Og skal man klare å løse slike uenigheter så må man ty til respekt og diplomati.
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• bad scientist
      • Oct 2006
      • 1506

Originally posted by nomore
      Er ikke det en litt merkelig holdning med tanke på at du "leker" med modellfly?

Vi trenger heller ikke å leke med modellfly. Det er like mye en hobby for dem som flyving er en hobby for oss. Og skal man klare å løse slike uenigheter så må man ty til respekt og diplomati.
      Også må man huske å unngå humor, for enhver pris!
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

Comment

• nomore
        • May 2006
        • 517

Sarkasme på internett fungerer svært dårlig
        Thorbjørn Kirkeleit
        Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• xxl
          • Feb 2008
          • 1624

Originally posted by hiTmanhiT
          For ikkje lenga sida kom det noen og laga seg skøytebane ved enden av stripa vår.
          Dette er også et stort vatn, og det var ingen grunn til å legge den AKKURATT der. Det blei sånn at enden av stripa vår blei en liten del av skøytebana deiras.

Men vi lot dei være, og ba dei om å flytte seg når nokon skulle lande. Uansett om vi sa i fra, fikk vi bare kommentarer som "dere klarer vel å lande selv om eg står her" (noe i den dur). Då stod de litt ut på sida, men forsatt på stripa. Flya som kom inn for landing kom då _litt_ for nært etter det eg og andre syns var trygt med tanke på sikkerhet. Men han stod der forsatt uansett om vi gav klar beskjed opp til fleire ganger når noen kom inn for landing.

Dei var heldigvis ikkje akkuratt der mesteparten av tida, men irriterende allikevel, og ble unødvendige go-arounds fordi dei ikkje hørte etter.

Endte med at vi dagen etter lagde diger skøytebane rett ved siden av stripa

Søyteløpere er lett det er jo bare og strø litt Være med fiskere
          BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• weddowickh
            • May 2007
            • 309

Det er også mulig å kontakte kommunen og søke om å få rett til å anlegge en stripe der om vinteren. Da kan du bare be folk finne et annet sted å fiske, eventuelt henvise til ferskvaredisken på coop. ( Vi lever da for f...n i et I-land, vi TRENGER ikke å sanke småfisk i 10 minus!?) Vinterstripa på lillehammer er godkjent, og dermed vår. Det hidrer riktignok ikke isfiskere fra å sette seg i nærheten, men vi kan ihvertfall be de fjerne seg fra selve stripa.
            Var det en lang prosess og komme igjennom og kostet det noe ??
            Mvh.

Fredrik

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

Originally posted by weddowickh
              Var det en lang prosess og komme igjennom og kostet det noe ??
              Det ble gjort før min tid, så jeg kan ikke svare på hvor lang prosess det var snakk om. Men jeg tror ikke det kostet penger. Greia er å ha en klubb i ryggen som er medlem av NAK, og dermed en del av idrettsforbundet. Da er man på en måte i systemet, og har noen rettigheter selv om man kanskje må mase litt på dem. Men som sagt, så har jeg ikke vært med på prosessen, så jeg håper at noen "veteraner" kan svare mer utfyllende..
              Og vi er på ingen måte fri fra isfiskere... De er overalt, bare ikke akkurat på stripa...
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• G-Force
                • Jun 2006
                • 328

...eventuelt henvise til ferskvaredisken på coop.....
                Er veldig glad for at du sier dette, for da støtter de meg, ettersom jeg er COOP-asnsatt. Og støtter de COOP, så får jeg lønn, som i tur gir meg mulighet til å propellfrisere de isfiskerne som nekter å flytte seg fra islagt vinterstripe ;p
                Med vennlig hilsen
                Asbjørn Kristiansen, Ski
                -------------------
                Teori er når man skjønner alt,
                men ingenting fungerer som det skal..

Praksis er når alt fungerer som det skal,
                men ingen skjønner hvorfor..

Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                ingenting fungerer som det skal,
                og ingen skjønner hvorfor..
                ------------------------------
                http://www.f-16.net/

http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

Comment

• flarssen
                  • Jan 2005
                  • 1842

Var med på å anlegge stripe på et øde sted i Finnmark, 10x67 meter kunstgress. Når en av klubbens medlemmer dro opp for å fly en helg hadde noen satt opp nett og spillte tennis!!
                  Fred Larssen

Comment

• ludachris
                    • Jan 2008
                    • 25

Originally posted by flarssen
                    Var med på å anlegge stripe på et øde sted i Finnmark, 10x67 meter kunstgress. Når en av klubbens medlemmer dro opp for å fly en helg hadde noen satt opp nett og spillte tennis!!
                    Tyder på bra initiativ greit at andre legger til rette...Når det gjelder det med snømåking så har man jo litt av samme problematikken i gater med felles parkering. Er jo ikke ulovlig å ta en ferdig måket plass, bare temmelig ufint

Comment

• Karl H.
                      • Mar 2006
                      • 1452

Det ble gjort før min tid, så jeg kan ikke svare på hvor lang prosess det var snakk om. Men jeg tror ikke det kostet penger. Greia er å ha en klubb i ryggen som er medlem av NAK, og dermed en del av idrettsforbundet. Da er man på en måte i systemet, og har noen rettigheter selv om man kanskje må mase litt på dem. Men som sagt, så har jeg ikke vært med på prosessen, så jeg håper at noen "veteraner" kan svare mer utfyllende..
                      Det har ikke kostet noe hittil og jeg håper det ikke blir innført noe gebyr i Mjøskommunene.
                      I en annen kommune derimot, ble det innført gebyr fra og med 2010 og med flyforbud i hele
                      påsken blant annet, slik at vi avsto fra å brøyte stripe på det vannet.
                      For å få tillatelse, kontaktes kommunen( etaten for kultur og idrett ) som videresender søknaden til fylkeskommunen.( oppgi alle relevante opplysninger om aktiviteten). Kommunen
                      vil ordne eventuelle nabovarsler etc.
                      Grunneiers tillatelse til brøyting-kjøring-parkering på land, må også innhentes av klubben.
                      Karl Hans Glommen.
                      Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

Working...