Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tungsten/Wolfram

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Finfint. Takk skal du ha!
    Yngve Sekkenes

    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

    Comment


    • #17
      Jeg har ikke vært på jobb enda, så jeg har ikke veiet en (jobber offshore...), men mine utregninger viser at en 3,2mm elektrode vil veie omtrent 27gram når den er ny, 175mm. (vi har forskjellige legeringer etter hva vi skal sveise, vekten her er REN wolfram som blir det tyngste).

      Jeg bruker en slik elektrode til det er rundt 30mm igjen av den, og om jeg sveiser MYE, så bruker jeg kanskje en slik i måneden.

      Det vil jo da si, at du trenger 8 nye slike elektroder for å få ca. 200gram.
      8x175mm = 1400mm/30mm= 46.66 brukte elektroder.
      Jeg vil med andre ord bruke i underkant av 4 år om jeg skal samle inn slike alene, nå er det selvsagt mange andre som sveiser også, med det vil nok uansett ta meg mellom 6mnd og ett år å skaffe til veie så mye med mindre jeg skal "låne" noen nye, og med tanke på prisen, samt at jeg mister jobben om jeg blir tatt så er det nok ikke verdt det for min del.

      Beklager.

      Men jeg ser Biltema selger TIG-elektroder for rundt 80,- pr. stk, da riktignok 2,4 som er en hel del lettere....

      Så moralen blir i mitt hode: Støp bly.
      Uansett for 200 gram så blir volumet ikke mye større for bly...

      Om du lager deg en for i tre så passer akkurat, kan du jo støpe ett blylodd som passer perfekt, slik at du får utnyttet volumet maksimalt.

      Beklager at jeg ikke kunne bidra med noe...
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #18
        Det går velidg bra, men du skal ha tusen takk for at du tok bryet med og undersøke.
        Ser ut som det blir bly gitt
        Yngve Sekkenes

        http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

        Comment

        Working...
        X