Unconfigured Ad

Collapse

Larvik MFK og NLF

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sniper
    • Nov 2005
    • 1386

Larvik MFK og NLF

Svirrer noen rykter om at årsmøtet på Larvik modellflyklubb nedsatte en komité som skulle se på kost/nytte av å være organisert under NLF. Interessant, synes nå jeg, men er det noen som vet noe mer?
    Geir

3D plane - 1D brain
  • kimhey
    • Aug 2006
    • 132

Sånt dukker opp med jevne mellomrom......åsså innen fullsize og andre grener innen NLF.

Vi har det best under en felles paraply. Slik står vi åsså

sterkere mot myndighetene og andre, i forskjellige situasjoner.

Selv om vi ikke ser nytten til daglig, er den der. Og at det koster.....ja det gjør det

selvfølgelig. Om det er en for dyr pris å betale? Selv synes jeg alternativet er "dyrere"

Let the show begin
    Last edited by kimhey; 25-03-10, 01:24.

Comment

• andersh
      • Apr 2003
      • 1734

Artig å se at det alltid er de samme som "tenner" hver gang det dukker opp noe anti-nlf-stoff....
      Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Alfalfa
        • Jul 2002
        • 988

Som tidligere medlem/leder av LMFK så vil jeg bare si at jeg overhodet ikke er sjokkert/overrasket... Dvs.. Jeg er mest overrasket over at dette ikke kom opp som tema allerede i fjor...

*trekker pusten dypt*...

Sånn.. I give a shit, actually...

Comment

• Jon Wold
          • Sep 2002
          • 949

Jeg spår at dette blir nok en artig diskusjon å følge med på.

Jeg liker spesielt godt når folk snakker om pris som argument. NLF utgjør noen hundrelapper i året og er i min mening et mindre beølp enn hva bladet og forsikringen er verdt. Men når det gjelder kjøp av fly er det ingen som snakker om hundrelappene, da ruller tusenlappene uten spørsmål
          MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Kleffa
            • Mar 2009
            • 137

Synes ikke 600kr er dyrt jeg da, med tanke på forsikring,modellflynytt og medlemskap i to klubber.....

En grei investering for min del i alle fall..
            Youtube: Flygutta
            -----------------------------
            Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
            Heli: T-rex 700,T-rex 450
            Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
            (34 år ung)
            www.flygutta.com
            www.vfkm.no

Comment

• Alfalfa
              • Jul 2002
              • 988

Originally posted by Kleffa
              Synes ikke 600kr er dyrt jeg da, med tanke på forsikring,modellflynytt og medlemskap i to klubber.....

En grei investering for min del i alle fall..
              Joda.. Lite å si på det, men det er ikke bare det økonomiske som er interessant for folk i min gamle klubb, såpass vet jeg...

Comment

• andersh
                • Apr 2003
                • 1734

Er det andre "negative" aspekter ved å være en medlemsklubb, enn de økonomiske?
                Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Sniper
                  • Nov 2005
                  • 1386

Det jeg egentlig lurte på var hva som konkret ble bestemt på årsmøtet, og hva gruppen skulle se på. Vi har lignende diskusjoner i klubben(e) jeg er medlem av og debatten er interessant. Selv har jeg konkrete meninger om emnet, men forrige gang jeg stilte spørsmål om hvordan forbundet jobbet fikk jeg så ørene flagra av en "pamp"
                  Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• andersh
                    • Apr 2003
                    • 1734

Men "måten forbundet jobber på", er jo igjen bundet opp i "hva får man igjen for penga", altså økonomisk.

Om man ser helt bort fra de hundrelappene det koster, er det da noen negative sider ved å være medlem? Jeg bare lurer, siden det sies at "det ikke handler om pengene"...

Eller går diskusjonen jevnt på hva man få igjen for pengene det koster?
                    Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                    rc.andersh.com

Comment

• Alfalfa
                      • Jul 2002
                      • 988

Jeg tror jeg skal la de som fortsatt er i klubben få uttale seg videre evt...

Men, det er først og fremst andre ting enn økonomi som setter sinnene i kok i distriktet her, enkelte ting har vært diskutert ganske heftig bl.a. på dette forumet og andre steder. De som vil, kan sikkert gjette, ev.t la være..

Føler det blir feil av meg nå å kommentere ytterligere, da det vil kunne sees som et angrep på enkelte, som ikke har mulighet til å forsvare/forklare seg på dette forumet, og det synes jeg blir feil...
                      Dessuten har jeg (foreløpig) valgt å stå utenfor klubben/NLF..

Men jeg tror det blir interessant fremover...

Comment

• sunbird
                        • Jan 2009
                        • 98

Vel, jeg syntes alltid at penger er et godt argument uansett hvor lite eller mye det er snakk om. Jeg betalte i år 55 kr mer til NLF enn jeg gjorde til min egen klubb, til forbundet gikk det da 550kr. Når en ser på lista til LMFK så er det langt over 100 medlemmer der og da snakker vi ganske store summer som går til forbundet.
                        Og når en ser hvor Seksjonen holdt sitt årsmøte i fjor (se vedlagte bilde som er et utklipp fra det møtereferatet) så kan jeg vel ikke si at jeg syntes det er en god forvaltning av mine penger.
                        Ser at noen nevner at vi får MI, jeg personlig klarer meg meget godt uten dette og leser det sjelden, og hvis det var en mulighet for det, slik som det er i en rekke andre foreninger at en kan velge om en vil ha slike blader eller ikke så hadde jeg gladelig vært foruten, for meg gjelder internet, der er det informasjon i mengder og helt gratis(nesten).

Nå sier ryktene også at en av seksjonens ledere var tilstede på det årsmøtet til LMFK og påsto at de ville ta tilbake kunstgress stripa til klubben hvis det ble slik at de meldte seg ut, som sagt rykter, men som sikkert noen som var tilstede på dette møtet kan avkrefte eller bekrefte, og skulle det vise seg å være sant så må en jo tro at de er stein tullete der i NLF.

Jeg syntes jo også det er veldig rart at hver gang det kommer opp den minste kritikk eller spørsmål om NLF så blir man sablet ned, hvorfor ikke prøve å forklare oss hvorfor det er så gjevt å betale så mye penger (på klubb basis, jeg bryr meg katta om 550kr selv om jeg mer enn gjerne ville betalt det tredobbelte til klubben), men jeg har alltid bare fått høre MI og forsikring og at vi står sterkere mot fienden, hvem nå det enn er, er det som gjelder.
                        Og det positive i SU sine utkast til regler har jeg lett etter med lys og lupe og ikke funnet noe av.
                        Attached Files

Comment

• kimhey
                          • Aug 2006
                          • 132

Originally posted by sunbird
                          Vel, jeg syntes alltid at penger er et godt argument uansett hvor lite eller mye det er snakk om. Jeg betalte i år 55 kr mer til NLF enn jeg gjorde til min egen klubb, til forbundet gikk det da 550kr. Når en ser på lista til LMFK så er det langt over 100 medlemmer der og da snakker vi ganske store summer som går til forbundet.
                          Og når en ser hvor Seksjonen holdt sitt årsmøte i fjor (se vedlagte bilde som er et utklipp fra det møtereferatet) så kan jeg vel ikke si at jeg syntes det er en god forvaltning av mine penger.
                          Ser at noen nevner at vi får MI, jeg personlig klarer meg meget godt uten dette og leser det sjelden, og hvis det var en mulighet for det, slik som det er i en rekke andre foreninger at en kan velge om en vil ha slike blader eller ikke så hadde jeg gladelig vært foruten, for meg gjelder internet, der er det informasjon i mengder og helt gratis(nesten).

Nå sier ryktene også at en av seksjonens ledere var tilstede på det årsmøtet til LMFK og påsto at de ville ta tilbake kunstgress stripa til klubben hvis det ble slik at de meldte seg ut, som sagt rykter, men som sikkert noen som var tilstede på dette møtet kan avkrefte eller bekrefte, og skulle det vise seg å være sant så må en jo tro at de er stein tullete der i NLF.

Jeg syntes jo også det er veldig rart at hver gang det kommer opp den minste kritikk eller spørsmål om NLF så blir man sablet ned, hvorfor ikke prøve å forklare oss hvorfor det er så gjevt å betale så mye penger (på klubb basis, jeg bryr meg katta om 550kr selv om jeg mer enn gjerne ville betalt det tredobbelte til klubben), men jeg har alltid bare fått høre MI og forsikring og at vi står sterkere mot fienden, hvem nå det enn er, er det som gjelder.
                          Og det positive i SU sine utkast til regler har jeg lett etter med lys og lupe og ikke funnet noe av.

Bladet MI mener jeg har gått ut på dato, går nesten rett i søpla her hos meg. Skulle åsså gjerne sett at vi kunne velge å få det. Tror den dårlige responsen ville medført avvikling av bladet..

Comment

• andersh
                            • Apr 2003
                            • 1734

Så det ER bare penger det handler om, igjen. Det var da godt å høre....

Så uten medlemskap i NLF lurer jeg på følgende:
                            • Har dere tenkt på/sjekket hva en klubbforsikring vil koste klubben? Dere stiller litt annerledes enn NLF i forhandlinger med forsikringsbransjen som "utenforstående", men det er jo noe man lett kan få svar på. For jeg antar dere ikke skal kjøre uten forsikring?
                            • Har dere tenkt på hvor en klubb er på vei når ingen av kubbens medlemmer kan stille i nasjonale og internasjonale konkurranser, ei heller fly på samlinger og flytreff som krever NLF medlemskap?
                            • Aldri har "modellflynorge" vert inne i en viktigere periode i forhold til fare for å få sikkerhetsregler tredd nedover hodet, krav til sertifikater, ol. Alle vet at forbundet og deres tilknyttede jobber hardt for å få kontroll over/og bestemmelsesrett over disse kommende reglene. Har dere reflektert over hvor egoistisk selve tankegangen er? At alle "vi andre" skal betale for at dere får lov å fly uten vanvittige regler?
                            • Alle vet at krav til modellflybevis i en eller annen form er på vei inn for å fly modellfly i norge. Det er også overveiende sansynlig at dette blir en del av et nytt sikkerhetsreglement som ikke bare vil gjelde NLF-klubber, men som vil gjelde for "modellflyving i norge". Hvordan har dere planlagt å gjennomføre slike kurs, og utstedelse av bevis, uten å være en NLF-filsluttet klubb?
                            • Luftfartstilsynet var på kontroll på Fagernes forrige helg for å se hvordan arrangementet ble gjennomført. Hvordan vil de se på det om en uorganisert klubb inviterer til stort treff, slik dere gjør flere ganger i året? Kanskje det er helt ok, jeg aner ikke, men jeg vil tro de ville foretrukket at det var organisert...?

Ønsker dere lykke til med å gå rake motsatt vei av omtrent alle andre. Det krever "baller", og er bare en sjelden gang den "rette vei"...
                            Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                            rc.andersh.com

Comment

• sunbird
                              • Jan 2009
                              • 98

Originally posted by andersh
                              Så det ER bare penger det handler om, igjen. Det var da godt å høre....

Så uten medlemskap i NLF lurer jeg på følgende:
                              • Har dere tenkt på/sjekket hva en klubbforsikring vil koste klubben? Dere stiller litt annerledes enn NLF i forhandlinger med forsikringsbransjen som "utenforstående", men det er jo noe man lett kan få svar på. For jeg antar dere ikke skal kjøre uten forsikring?
                              • Har dere tenkt på hvor en klubb er på vei når ingen av kubbens medlemmer kan stille i nasjonale og internasjonale konkurranser, ei heller fly på samlinger og flytreff som krever NLF medlemskap?
                              • Aldri har "modellflynorge" vert inne i en viktigere periode i forhold til fare for å få sikkerhetsregler tredd nedover hodet, krav til sertifikater, ol. Alle vet at forbundet og deres tilknyttede jobber hardt for å få kontroll over/og bestemmelsesrett over disse kommende reglene. Har dere reflektert over hvor egoistisk selve tankegangen er? At alle "vi andre" skal betale for at dere får lov å fly uten vanvittige regler?
                              • Alle vet at krav til modellflybevis i en eller annen form er på vei inn for å fly modellfly i norge. Det er også overveiende sansynlig at dette blir en del av et nytt sikkerhetsreglement som ikke bare vil gjelde NLF-klubber, men som vil gjelde for "modellflyving i norge". Hvordan har dere planlagt å gjennomføre slike kurs, og utstedelse av bevis, uten å være en NLF-filsluttet klubb?
                              • Luftfartstilsynet var på kontroll på Fagernes forrige helg for å se hvordan arrangementet ble gjennomført. Hvordan vil de se på det om en uorganisert klubb inviterer til stort treff, slik dere gjør flere ganger i året? Kanskje det er helt ok, jeg aner ikke, men jeg vil tro de ville foretrukket at det var organisert...?

Ønsker dere lykke til med å gå rake motsatt vei av omtrent alle andre. Det krever "baller", og er bare en sjelden gang den "rette vei"...
                              I og med at det vel skal settes ned en komite, så er det vel slike saker du nevner der det skal veies for og i mot. Dette er en sak som tydeligvis opptar mange og da er det vel bedre at en komite ser på spørsmålene som blir reist og at klubbens medlemmer deretter blir informert og kan stemme om de fortsatt skal være med eller ikke. Ser lite egoisme i det, men derimot noe som kalles demokrati. Du vet, alle klubbens medlemmer kan stemme og flertallet avgjør. Hva resultatet blir av dette kan vel ingen si, men det skal bli veldig moro og følge saken.

Comment

Working...