Unconfigured Ad

Collapse

Kurs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

Kan ha vert ett enkelt tilfelle for min del for alt jeg vet, har ikke vert den mest aktiv på stripa. ( flyr som sagt nesten bare seilfly). Men har hørt slik tilfeller nevnt fra andre hold også. Jeg driver uansett ikke reklame for noen klubb, selv om jeg er medlem i to.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

Comment

• Propellen
      • Feb 2002
      • 52

Det er derfor har alltid vært lurt å ha grunnlag for ting en slenger ut på nettet.

Slike ting har sikkert skjedd både i FRCK og andre klubber men en kan ikke dermed slenge ut påstander i øst og vest som at "en har hørt andre si" og "mange av dem ignorere nybegynnere" osv osv.

Jeg synes slike uttalelser er dårlig gjort mot alle de (99,5%) modellflygere som virkelig ønsker andre velkommen til en spennende og kjekk hobby.

Hold deg til fakta eller hold kj.. er nå min mening.
      Propellen

Comment

• Vingemutteren
        • Jul 2002
        • 2421

Tja så vidt jeg kan bedømme så holdt Ja9 seg til fakta og han skrev klart at dette var hans mening som han mente å ha fått bekreftet av andre (men som han ikke påstod var noe annet enn hørt fra) og lot det bli opp til oss andre å legge så mye vekt vi ville på de uttalesene.

Synest derimot at du (Propellen) tar litt av her (er vel egentlig ganske normalt for alle som driver med fly ) og vil vel anbefale deg å trekke følehorna litt inn igjen for den gode tonens skyld (provosert eller ei). Bra å høre at du kom på banen med litt info om klubbens opplegg for øving, bare synd at du ikke kom med den innformasjonen uten litt slalom i uttalelsene (slakk i roroverføringa ?). Uansett så er det viktigt å frem at konkuranse piloter gjerne konsentrerer seg om sitt og ikke andres når de trener (og de skal de ellers er det ikke mye vits i treninga) og at nybegynnere/besøkende nok dessverre ikke altid skjønner dette. Kjenner jeg systemet rett så har dere sikkert ordentlige oppslag på stripa om hva som foregår (eller kan foregå) til enver tid for de som tar seg bryet med å lese tavla (og her er det noen og en hver som burde føle seg truffet da jeg er litt lei av å sette opp regler og innformasjon og nesten ingen gidder/husker å lese den, når leste dere som leser dette innformasjonen på klubben deres tavle sist?).

Uansett håper jeg vi alle blir flinkere til å ta vare på nybegynnerne (når der kommer noen som er genuint innteresert i å lære å fly så smitter gleden over på innstruktøren også og det er ofte vel så berikende/morsomt som å fly selv synest jeg).
        En ting jeg har litt vanskligt med er å forklare de som har den innstillingen at modellfly er leker og derfor ikke farlige eller noe å ta på allvor, uten å skremme de vekk fra sporten. Det virker som om alt som har de minste snev av seriøsitet i seg virker frastøtende på enkelte, Har hatt folk som har kommet og sett på moroa, men som mistet innteressen helt med engang de oppdaget at der var noe som heter regler for sikkerhet og oppførsel, forstå den som kan .
        Nåja nok edder og galle, folk er likevel rare.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Vingemutteren
          • Jul 2002
          • 2421

Originally posted by Ostnik
          Hvis noen vil prøve å fly kan Readyn min vere "skolefly" til jeg moser den.
          Skal jeg være ærlig med deg Niklas så egner ikke Ready`n seg så godt til opplæring av nybegynnere da den rett og slett er litt for rask (med mindre det blåser litt da ). Har lenge ønsket meg en Kyosho trainer 40 eller Arising star/Superstar til trainer fly, da disse med en vanlig sur OS 40 FP ikke bruker særligt drivstoff og er enkle å ha med å gjøre (stikkordet for trainer er altså lett og sakte) og oppfører seg prikkfritt på bakken. Så har du en slik eller tilsvarende lett og sakte modell så har jeg motoren.
          Derimot om du vil donere Ready`n m/flotører og motor så kunne vi kansje holdt sjøfly kurs for viderekommende? (den iden var vel ikke helt bortreist vel?).
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

Comment

• Ja9
            • Dec 2002
            • 572

Ingen grunn til å bli sint her propellen. Man må da tåle litt kritikk.
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

Comment

• Niklas
              • Sep 2003
              • 899

Vil ikke helt donere det bort, men Jeg kan lage det til for flotører når noen vil prøve! , så kan dere låne det.

Comment

• Propellen
                • Feb 2002
                • 52

Originally posted by Ja9
                Ingen grunn til å bli sint her propellen. Man må da tåle litt kritikk.
                Blir ikke sint men mener det er berettiget med en smule kritikk når slike lite gjennomtenkte kommentarer blir lagt ut.

Man må da tåle litt kritikk
                Propellen

Comment

• Vingemutteren
                  • Jul 2002
                  • 2421

Da er man vel egentlig enige og Flue har vel fikset introduksjon til miljøet så lykke til med flyvingen soloflying.
                  P.s, Kansje en liten raport her etter ditt første forsøk med trainerstyring?
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

Comment

• Soloflying
                    • Aug 2004
                    • 201

åjada, rapport skal bli! håper bare han formannen svarer snart. uansett får jeg vel kanskje prøve meg i morgen, siden det er reservert da. :P
                    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

Comment

• Flue
                      • Oct 2003
                      • 902

Hei igjen!

Jeg har ikke flyd på en stund nå, men nå på søndag (29) er det Funstevne på Bore. Det er sikkert ingen som kan hjelpe deg da, men det er hvertfall folk der, så kanskje etter. (ser ut til at været blir dårlig, men jeg vet ikke om de bryr seg om det).

Ellers er det Flytrening på alle Torsdager (som nevnt før?) og 3 Oktober er en av de "spessielle" treningsdagene.

Lykke Til videre!
                      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                      er der ingen der kender dem.

Comment

• Soloflying
                        • Aug 2004
                        • 201

Jaja, lovte bilder fra første flytur, så her er de! Klør i fingra etter å prøve meg igjen, det må være noe av det kjekkeste jeg har gjort i hele mitt liv! HAr desverre ingen bilder fra når det var i lufta..
                        Attached Files
                        I don't think there's a punchline scheduled, is there?

Comment

• Bit
                          • Oct 2003
                          • 304

Skal jeg være ærlig med deg Niklas så egner ikke Ready`n seg så godt til opplæring av nybegynnere da den rett og slett er litt for rask
                          Vi skole fløy med en Ready og en Kyosho 40. Ready'n var nok betydlig raskere, men og betydlig mere solild! Kyosho'n brakk fram hjulet, mens ready'n berga like hel begge helgene. Så kan man jo dra egene konklusjoner om hva som er mest egnet som skolefly....
                          Bjørnar, Trondheim
                          bkhans-1@broadpark.no
                          Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                          Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

Comment

Working...